Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Sirpa - 22 maj 2016 04:56

I brist på annan syssla då jag låg vaken i husvagnen, efter min läskiga dröm om grävmaskinen som jagade mig, så läste jag mitt X blogg.

Ville se hur det gått för honom i Göteborgsvarvet.
Det är ju en grej som jag blivit förtjust i via honom, just Varvet.
Var med honom några gånger innan jag själv vågade mig på att genomföra.

Han är jätteduktig och det gör mig lite stolt faktiskt.
Han är ändå en människa som jag hade mycket skoj med och många år fick vi tillsammans.
Både fina tider men även mycket elände.

Han kom in i mitt liv i ett skede då jag mådde riktigt dåligt och sökte min egen plats i tillvaron.
Då min själsliga sökning började kan man säga.

Vi var tillsammans av och till han och jag.Bodde ihop två vändor och alla gångerna var det jag som lämnade honom.
Vi är så olika individer han och jag.
Egentligen helt främmande för varandra för båda strävade vi efter att vara just den vi själv ville vara.

Två själar som egentligen ville vara själva men ändå inte.
Jag vet inte idag vad jag sökte i honom.
Stundtals var jag helt galet kär i honom och i nästa ville jag bara lägga benen på ryggen och dra.

Sista gången jag lämnade honom blev för gott.
Då insåg jag hur lite jag egentligen betydde för honom...trodde jag!
Läster nu i bloggen att jag hade ett stort värde i hans liv.
Det upplevde jag inte medans vi levde ihop...
Trist att sånt kommer fram i efterhand.
Inte för att det förändrar nåt nu ...men hade kanske gjort det då.
Vad vet jag :)

Allt har ju en mening och de år vi fick tillsammans lärde mig mycket om relationer och har utvecklat mig som person.
Det har givit mig styrkan att bära mig själv och att tycka om ensamheten jag många gånger väljer.

Som livet är nu så går jag inte in i ett föhållande förrän det känns hundra bra....singellivet är alldeles för bra för det.
Tack för den tid vi fick, den lärde mig mycket.
Hoppas du finner kärleken i ditt liv, som fungerar till fullo med ditt sätt att leva.

Jag är förvånad att jag betydde så mycket för dig....

Idag älskar jag en man djupt och har gjort det i ett års tid.
Den kärleken är nog den man du talade om att jag borde träffa..
Du visste redan då vad jag behövde :)
Jag minns orden...
Att jag behöver en man som är bestämd..en kraftkarl som vet hur han hanterar mig.
Med en egen vilja men som ger mig det jag behöver.
En utmaning...det behöver jag :)

Av Sirpa - 22 maj 2016 02:50

Det var mig själv jag hörde i drömmen....
Vrålade i skräck rakt ut och ropade min äldsta dotters mans namn, medan jag sprang för livet.

Jagades av en av hans grävmaskiner.

Drömde att jag var hemma hos dem på landet och råkade på nåt vis, peta till grävaren när jag gick förbi den.
Detta utlöste ett larm som gjorde att den startade med ett ilsket vrål, höjde skopan emot mig och började rulla mot mig samtidigt.

Jag sprang allt vad jag orkade mot huset, där jag visste att familjen redan sov på övervåningen.

Hörde hur grävmaskinen kom rullande efter mig...
Min hjärna sa att jag ju inte kan locka den mot huset utan bort ifrån den, då den var så arg.
Den kunde ju köra mot huset och förstöra och skada familjen.
Samtidigt måste jag ju få P:s uppmärksamhet på att maskinen larmade och bar sig åt.
Han var den enda som kunde stänga av larmet och få den lugn igen.

Så därför vrålade jag allt vad jag orkade så han skulle vakna och ställa allt tillrätta.
Herregud vad rädd jag var...
Kändes som jag inte kom någonstans när jag sprang och jag hörde grävaren komma närmare hela tiden.
Jag skrek och skrek...
Det var detta som jag vaknade av sedan...

Genomsvettig och pulsen i tvåhundra.

Vilken panikkänsla!
Visste inte vart jag var och vad som lurade på mig i mörket.

Lugnade ner mig efter en stund men låg sedan och tänkte på om jag väckt grannarna i husvagnarna bredvid mig.
Som jag måste skrikit...var alldeles torr i halsen :)

Fick straxt ett meddelande från min älskade och jag kunde berätta för honom om drömmen.
Det lugnade mig än mera och vi skrattade gott åt vansinnet.

Lite annat än de erotiska drömmarna jag hade natten innan.
De var mycket trevligare och jag vaknade glad och förväntansfull om framtiden med min älskling :)

Det är bra att drömma sägs det ju och det känner jag själv.
En urrensning pågår i min hjärna på allt möjligt.

Livet har ju trillat på i ett hiskeligt tempo ett tag och jag har inte riktigt hängt med i allt utan det har lagts på hög.
Till slut var det på väg att knäcka mig så denna vistelse i ensamhet har varit välbehövlig.

Drömmarna putsar ut det sista nu innan jag skall åka hem igen och ta itu med allt som jag behöver.
Vara en go och glad busschaffis och en bra mamma till min dotter och lilla barnbarnet som behöver mig extra ett tag framöver.
Få även tid till att umgås med resten av mina barn och barnbarn.Det är ju ett gäng:)

Hälsa på min sjuka syster och gamla mamma.

Min älskade saknar jag grymt mycket och låter honom ordna med sitt liv i sin takt.
Finns för honom när han behöver mig...
Det räcker sålänge.

Känner att min motivation till träning och godare matvanor har vaknat till liv igen.
Vill få ordning i energierna så jag styr själv var de används.

Håller människor ifrån mig som inte vill mig väl.
Det på allvar denna gång.
Har varit för godtrogen tidigare.
Väljer noga vilka jag vill ha i mitt liv.

Min bästis V och jag har mycket att prata om när vi ses.

Sedan behöver jag igång med all planering inför Italienresan med Denny.
Kolla in färdvägen så jag kan den.
Han måste ju få sova när jag kör.
Bussen ska ju rulla så vi behöver planera ihop om vem som kör när och var.
Så spännande!
Han har familjen med sig.
Jag väljer att åka själv.

Har beställt lite kläder.Sommarkläder
Vi blir ju där en vecka.
Ska läsa på om staden Lido.Alla sevärdheter, närheten till Venedig och allt annat som bjuds.

Nu har jag landat efter min dröm.
Druckit lite kaffe och ätit kex mitt i natten :)
Hjärnan är återställd och sömntåget hörs i fjärran.
Bara inte den rackarn börjar jaga mig i drömmarna :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards