Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Sirpa - 28 maj 2016 20:49

Det blev för mig en fridens Lördagseftermiddag.
Inte tänkt så från början men ödet ville annat.

Så jag duschade efter hemkomst från dotter och barnbarn i Ramnäs.

Diskade och stökade i lägenheten.
Balkongen gul av pollen så det blev storskurning därute.
Lovan lycklig över att ha mig hemma.

Fixade varma mackor till mat.
Onyttigt men väldigt gott :)

Låg och slöade framför tv:n och pratade med min älskling på messenger.
Han mådde inte så bra...

Somnade till en timme och det kändes att jag behövde den timmen.
Sov för lite natten innan.
Vaknade redan 2.15 och kunde inte somna om.
Skulle ju upp 6 iallafall.

Bloggade, mådde ganska bra trots den ofrivilliga, ensamma eftermiddagen.
Lovan väldigt kelig.
Mycket huvudpussar och kramar i mängd.
Hon både gillar det och inte :) kul att se hur hon har svårt att bestämma sig för vilket.

Dammsög lite och dammtorkade överallt.
Tog med en del av Camillas blommor imorse när jag åkte dit.
De har bott hos mig medans hon förberedde flytten och hade fullt upp med allt.
Nu kan de börja flytta hem till lägenheten.

Trafikledningen ringde och hörde efter om jag kunde tänka mig ta med en buss från Västerås imorgon, då jag skulle köra från Uppsala.
De var en buss kort....
Visst kunde jag det :)
Annorlunda och kul.
Nu blev det inte så, utan de fick tag i en buss i Uppsala.

Har ätit gott och vilat idag.
Välbehövligt.
Körde ett lättare pass med styrketräning.Skönt att göra något.

Straxt kommer jag att lägga mig.
Lång arbetsdag framför imorgon.

Av Sirpa - 28 maj 2016 18:15

Var hemma hos min yngsta dotter och barnbarn, efter att vi handlat på Willys i Sura först.
Köpte gott bröd till frukost.

Hjälpte mitt barnbarn att köpa blommor till sin mor :) Hon fick själv välja och mormor betalade.

Kom så hem till dem och fixade till gofrukost.
Jag blev firad på Mors Dag i förskott.
Jobbar hela dagen imorgon så det blir inget tillfälle att fira då.

Fick blommor, kort och ett sött smycke.
Jättefint!

Vi åt en mumsig frukost.
Sedan for jag hemåt.
Hade matvaror i bilen som behövde in i kylen.

Härligt bli firad :)
Dottern fick också sin bukett av sin lilla tjej.

Av Sirpa - 28 maj 2016 17:03

Lite bilder från min fina balkong som jag älskar.
Det växer och blommar mer och mer där...

Av Sirpa - 28 maj 2016 16:56

Imorse var det tidigt iväg för att hjälpa dottern med de sista av hennes saker ifrån huset, som sålts och skall vara tom och städad till sista Maj.

Det var riktigt tufft för mitt barn och barnbarn.
Sista besöket i det hus som var drömhemmet.
En familj som slagits i kras....splittrats och sargats med våld och hot.

Min dotter kämpar på med en styrka som är enorm.
En förälders mardröm att se sitt eget barn må så dåligt...

Nu är det över och hon behöver inte dit mera.
Båda har sagt hejdå och buketter med syrener fick följa med till lägenheten.
Doftande vackra syrener.

Ett familjeliv är avslutat ...

Av Sirpa - 28 maj 2016 05:26

Denna vecka är en riktig tuffing med en enda ledig dag, idag Lördag.
Har kört på med fullspikade dagar och även Söndagen, Mors Dag är arbete, precis hela vakna tiden.

Att vara bussförare innebär att det inte finns speciellt mycket fritid då arbetet tar så många timmar av ens tid.

Igår var jag borta i jobb i 14 timmar med resan till och från depån.
Upp 3.15 på morgonen och hemma igen 18.30
Det blir varken tid eller ork till annat än jobbet.

När denna vecka är klar har jag jobbat 55 timmar....

Får ta mig en funderare om det verkligen är såhär jag vill ha det framöver.
Kommer i veckan att ha ett möte med en annan i samma branch och se vad de har för körningar och tider.
Jag blir inte kvar i någonting som tar all min tid och kraft...livet är värdefullare än så.

Älskar mitt arbete annars.
Som igår när jag hade med elev också, som jag lärde en del men också han lärde mig nya färdvägar i Stockholm.
Sånt gillar jag.
Jobbet i sig ger mig enormt mycket, med möten av olika slag.
Intressanta människor som tillför enormt med sin energi och livsglädje.

Blev så oerhört glad i Torsdags då jag tråcklade mig in till Stockholm mitt i rusningen på ett lugnt och tryggt sätt.
Fick mängder med beröm av kunder som tackade för fin körning och gott bemötande.

Vet att jag kommer att trivas med Uppsalakörningarna bättre då jag blivit varm i kläderna ordentligt.
Just nu är jag urlakad när jag kommer hem då det suger energi nå grymt av att jag inte känner mig trygg i körningarna ännu.

Känner mig som en gnällspik när jag tar upp problemställningar med planering och min chef...men jag vill ju må bra i jobbet.

Jobbet är en stor del av livet men det får inte ta all ens tid och energi.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards