Alla inlägg under maj 2016

Av Sirpa - 28 maj 2016 18:15

Var hemma hos min yngsta dotter och barnbarn, efter att vi handlat på Willys i Sura först.
Köpte gott bröd till frukost.

Hjälpte mitt barnbarn att köpa blommor till sin mor :) Hon fick själv välja och mormor betalade.

Kom så hem till dem och fixade till gofrukost.
Jag blev firad på Mors Dag i förskott.
Jobbar hela dagen imorgon så det blir inget tillfälle att fira då.

Fick blommor, kort och ett sött smycke.
Jättefint!

Vi åt en mumsig frukost.
Sedan for jag hemåt.
Hade matvaror i bilen som behövde in i kylen.

Härligt bli firad :)
Dottern fick också sin bukett av sin lilla tjej.

Av Sirpa - 28 maj 2016 17:03

Lite bilder från min fina balkong som jag älskar.
Det växer och blommar mer och mer där...

Av Sirpa - 28 maj 2016 16:56

Imorse var det tidigt iväg för att hjälpa dottern med de sista av hennes saker ifrån huset, som sålts och skall vara tom och städad till sista Maj.

Det var riktigt tufft för mitt barn och barnbarn.
Sista besöket i det hus som var drömhemmet.
En familj som slagits i kras....splittrats och sargats med våld och hot.

Min dotter kämpar på med en styrka som är enorm.
En förälders mardröm att se sitt eget barn må så dåligt...

Nu är det över och hon behöver inte dit mera.
Båda har sagt hejdå och buketter med syrener fick följa med till lägenheten.
Doftande vackra syrener.

Ett familjeliv är avslutat ...

Av Sirpa - 28 maj 2016 05:26

Denna vecka är en riktig tuffing med en enda ledig dag, idag Lördag.
Har kört på med fullspikade dagar och även Söndagen, Mors Dag är arbete, precis hela vakna tiden.

Att vara bussförare innebär att det inte finns speciellt mycket fritid då arbetet tar så många timmar av ens tid.

Igår var jag borta i jobb i 14 timmar med resan till och från depån.
Upp 3.15 på morgonen och hemma igen 18.30
Det blir varken tid eller ork till annat än jobbet.

När denna vecka är klar har jag jobbat 55 timmar....

Får ta mig en funderare om det verkligen är såhär jag vill ha det framöver.
Kommer i veckan att ha ett möte med en annan i samma branch och se vad de har för körningar och tider.
Jag blir inte kvar i någonting som tar all min tid och kraft...livet är värdefullare än så.

Älskar mitt arbete annars.
Som igår när jag hade med elev också, som jag lärde en del men också han lärde mig nya färdvägar i Stockholm.
Sånt gillar jag.
Jobbet i sig ger mig enormt mycket, med möten av olika slag.
Intressanta människor som tillför enormt med sin energi och livsglädje.

Blev så oerhört glad i Torsdags då jag tråcklade mig in till Stockholm mitt i rusningen på ett lugnt och tryggt sätt.
Fick mängder med beröm av kunder som tackade för fin körning och gott bemötande.

Vet att jag kommer att trivas med Uppsalakörningarna bättre då jag blivit varm i kläderna ordentligt.
Just nu är jag urlakad när jag kommer hem då det suger energi nå grymt av att jag inte känner mig trygg i körningarna ännu.

Känner mig som en gnällspik när jag tar upp problemställningar med planering och min chef...men jag vill ju må bra i jobbet.

Jobbet är en stor del av livet men det får inte ta all ens tid och energi.

Av Sirpa - 27 maj 2016 09:18

Gårdagen gick jättebra :)
Var fruktansvärt trött när jag kom hem men det är rätt förståerligt.
Fick veta av kollegor att den tjänst jag kört var den värsta och jobbigaste i Uppsala.

Rusningstrafik både morgon och eftermiddag.

Sen att jag ännu är osäker på delar av färdvägen sög ju sin energi.
Nu borde det sitta i min gamla hjärna :) Genom stan till Karolinska var osäkerhetsfaktor denna dag.

Får se till att den tjänsten tilldelas mig oftare så jag får övning.
Dessutom jättebra med långa tjänster när jag ändå pendlar de 17 mil det blir per dag.

Blev även försenad då trafiken tog sin tid i Stockholm och längs vägen mot Uppsala.

Idag har jag börjat 5.35
Gick upp 3.15 för att hinna duscha och fixa allt innan transportsträcka på en timme till Uppsala.

Lugn och fin morgon från Uppsala till Cityterminalen via Karolinska.

På Cityterminalen fick jag på en elev som sedan tog över ratten, mot Nyköping, Norrköping och Linköping.
Sitter nu i bussen och bara njuter av att åka med.

Eleven är en förare som kört Swebus för många år sedan och behöver bara uppdatera och lära sig biljettsystemet.

Han lärde/visade mig en alternativ färdväg från CT mot Norrköping.
Toppen!
Behöver massor med sådant.

Vi kommer ha rast i Linköping

Av Sirpa - 26 maj 2016 11:14

Vaknade 3.30 imorse.
Magvärken var borta men, hela magen var öm och svälld.

Duschade, fixa thermosen med kaffe och drack lite på prov...se vad magen tyckte.

Lovan halvgalen...hon tyckte att vi skulle leka och busa vid den tiden.
Jag var inte så sugen på det.
Då blev hon sur på mig istället.
Jag föreslog att vi kunde gosa och mysa medans jag sminkade mig och drack kaffet.
Det ville hon inte ens veta av.
Inge bus...inget gos var hennes beslut.
Så hon fick sura bäst hon ville...gick och muttrade och grälade för sig själv :)

Åkte hemifrån 4.30
Kände mig fräsch trots magen och de få timmarna av sömn.

Anlände till depån i Uppsala.
Tog ut min buss och nyckel till rastrummet i Norrköping.

Körde tom till Flogsta och började där.Fick ett tiotal från Stationsgatan.
Körde så in till Stockholm, Cityterminalen.
Lastade 22 till där.
De flesta skulle till Kalmar och Västervik.
Tog mig lite kaffe och smörgås, medhavd.
Lastade och åkte samtidigt med Linköping/Göteborgsbussen mot Norrköping.

Gled in en sväng in i Nyköping och sedan vidare till Norrköping.

Har nu rast i 1 1/2 timme.
Har ätit och vilar nu magen

Av Sirpa - 25 maj 2016 21:15

Hade idag utbildning i Kör och Vilotider samt färdskrivare.
Jag har ju inte kört med färdskrivare i mina dagar så det är till att ha tungan rätt i mun och tänka till ständigt när det gäller inknappning av allt i den.

Hade sedan rast några timmar innan en sväng till Arlanda.

Tog bussen ner till polisen och hämtade mitt nya pass.

Träffade på många av min kollegor från Lokaltrafiken och även en vän som gått över till dem från oss, för att få full tid.

Handlade lite mat på Hemköp och tog bussen tillbaka.
Åt min mat och vilade kort innan körning.

Fick en grym magvärk mot kvällen...
Hoppas den går över inatt för jag har en lång dag imorgon.
Kör från Uppsala till Norrköping via Cityterminalen i Stockholm.
Behöver vara fräsch då..

Av Sirpa - 25 maj 2016 06:03

Två toppenarbesdagar är avverkade och det känns härligt :)

Måndagen började med en rask powerwalk på ca 5 km medans två maskiner tvätt blev klara i tvättstugan.
Besökte jobbet och pratade med min goa chef en stund.

Sedan hemåt och hänga tvätt.
Intog frukost efter duschen.
Väldigt tyst hemma då Lovan ännu var kvar hos min dotter.

Gick till jobbet.
Körde en vända Arlanda.Rast på depån och sedan en vända till.
Härligt att träffa kollegorna igen.

Andra vändan blev lite försenad då jag fastnade i köer vid asfaltsarbete på E18.
Men det löste sig.Gick i tid tillbaks från Arlanda iallafall.
Sånt händer :)
Slutade vid 20.15, gick hem i den jättevarma kvällen.
Pratande och skrattande med min äldsta dotter i telefon en bit av vägen.

Var trött och jätteglad när jag kom hem.Gjorde kväller snart då det var tidigt upp nästa morgon.

Tisdagen flöt på bra också med två vändor Arlanda.Rast på depån.
Fick veta att jag får med mig en elev på Fredag då jag kör Linköping från Uppsaladepån.
Kul :)

Härliga kunder har jag hela tiden.
Tacksamma, glada och trevliga.
Får beröm för härlig körning och toppenservice.

Igår var det en amerikan som berömde min engelska, när jag ger information och välkomsthälsning i micken.
Bra amerikanska fick jag veta :)
En glad prick med mängder av bagage som flyttade till Sverige nu.

Dagen innan hade jag en stor och stimmig familj från ett annat land.
6 personer som upptog hela bussen med sitt levande och yviga sätt att vara :) Härligt!

Vad jag älskar mitt arbete!
Vill inte byta till någonting annat.

Igår Tisdag åkte jag direkt efter jobbet och hämtade mitt lilla barnbarn från förskolan.
Hon blev så glad när det var hennes Nonno som hämtade.
Swebusnonno :)

Vi åkte hem till hennes mamma i Ramnäs som bjöd på mat.
Jättegod köttfärssås.
Pratade en stund.Sedan åkte Lovan och jag hemåt.
Hon klagande i transportburen.
Gick ingen nöd på henne.

Kom hem jättetrött och kämpade med sötsug hela kvällen.
Jag har en kamp framför mig att bli av med sockersuget jag har nu.
Skönt vara hemma.

Pratade på messenger med min älskling lite.
Somnade trött vid 22.30 tiden.
Hade varit vaken sen 4 på morgonen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards