Alla inlägg under maj 2016

Av Sirpa - 11 maj 2016 07:16

Hade precis kört igång min arbetsnatt.
Körde tom mot Arlanda från Uppsala, längs E4:an.
Låg i 100 km i timmen som är vår maxfart.

Plötsligt ser jag hur något rör sig under sidoräcket och det kommer utstörtande ett Rådjur i full panik.
Rakt in under fronten på min buss...
Det bara small och sedan hörde jag hur djuret slog i hela underredet längs bussen.

Jag bara skrek rakt ut!
Hann inte göra någonting...tror inte ens att jag fick bort foten från gasen direkt.
Bussen blev rena krossen för det lilla djuret...
Såg i speglarna hur det bolmade under bussen.
Kastade mig ut och ringde Trafikledningen samtidigt.

Det slutade ryka.
Luktade lite skumt.

Trafikledningen ställde frågor om position på bussen och om den fått skador.
Sa åt mig att köra vidare att de skulle ringa polisen.

Jag mådde inte bra den kvällen och natten kan jag lova.
Skakade i säkert ett par timmar efteråt...

Av Sirpa - 10 maj 2016 18:03

Var in en sväng på Myrorna medans min dotter var på sitt idag..
Väntade på henne och hade inget att göra

Hittade igen en ljusstake som jag genast föll för.
Förra gången var det två ljusstakar som följde med hem.

Nu en 7 armad
Med stämpel under
MALM 1975

Så vacker!

Av Sirpa - 10 maj 2016 02:13

Sitter i Örebro och väntar in avgångstiden, som är 2.15

Lugn och fin natt.
Två resenärer har jag på just nu...det blir fler i Västerås och Enköping sedan, till Arlanda.

Vacker solnedgång på väg till jobbet.
Körde hemifrån Västerås till Uppsala.
Tog ut en Volvobuss och for tom till Arlanda.

Hann där krama på min älskade vän.
Saknar honom väldigt...
Skönt med ett kort möte så i vardagen.

Av Sirpa - 9 maj 2016 22:26

Jag älskar att kramas och vara fysisk med andra människor.

I mitt arbete ger det så oerhört mycket för både mig själv och många människor, att ge en liten kram, strykning på armen eller klapp på handen.
Det är gester som öppnar dörrar och raserar rädslor och river murar.

Självklart kan man inte röra vid alla människor, det känner jag av direkt när tillfället är rätt och naturligt.

Kramas mera!
Det ger så mycket energi och får alla att le och må gott.

Av Sirpa - 9 maj 2016 19:39

Vaknade utsövd imorse, tog på kaffe, gav Lovan gottis och kröp sedan ner i sängen igen.
Läste meddelanden från personalplaneringen.
Nu har jag fått ledigheten till Göteborgsvarvet beviljat.

Bloggade och gick igenom månadens jobb, samt lade in årets lediga dagar.
Allt för planering av min egen vardag och ev resor till Öland.

Hopp i träningskläder, rask promenad till jobbet för att hämta hem bilen.
Prata med min snygga, goa chef en stund.Sedan med några kollegor och min bästis som kom in en kort sväng på kaffe.

Åkte så hem.
Fortsatte jobba med balkongen.
Näta in skrymslen där Fröken Lovan ev kan smita ut.
Grejade med blommor.

Klippte en matta i mindre mattor, då den blivit nerkissad av Lovan då vi flyttade in.
Tvättade upp två delar i badkaret, noga och länge så det skulle bli riktigt rent.
Tycker så mycket om den röda mattan så jag försöker rädda den.
Om så i delar, då den är för stor för tvätt hemma.
Ingen dyr matta men jag gillar den.

Åt lite mat.
Pratade med mina båda döttrar i telefon, samt min bästis.

Ringde ett par som ville köpa mitt förtältsgolv från förra året.
Det ligger nu vid deras vagn och jag får igen 2/3 av virkeskostnaden.
Är glad för det:)
Behöver verkligen pengarna nu.

Har sedan pysslat och plockat härhemma.
Beställde tidigare en del sexiga kläder som nu trillar in vartefter:)
Jätteskoj!
Älskar ju sådant och nylonstrumpor.
Min passion:)
Högklackat till...


Låg och sov på soffan över två timmar.Känns jättebra att jag lyckades med det, då jag skall köra natt från Uppsaladepån.

Har turen från Arlanda, via Enköping och Västerås till Örebro, samma väg tillbaks inatt.
Jobbar till 5.40 imorgon bitti.
Har ju en timmes restid till Uppsala först.
Åker om en liten stund.

Saknar min älskade som också jobbar för fullt just nu.

Av Sirpa - 9 maj 2016 14:52

Något jag ogillar hos människor, är när de lägger upp en fasad som inte stämmer för fem öre.

Det är så gulleputtenuttigt allting i deras liv och inga bekymmer existerar i deras tillvaro.

Varför gör man så?
Kan man inte vara ärlig och vara sig själv.
Vet bla en kvinna som på nätet utger sig för att vara en godhjärtad hustru, hjälpsam, snäll och rar.
Som fixar underbar mat och tar hand om sin kärlek...

Jag kan bara gapskratta då jag vet vilken bitter, girig och elak människa detta är.
Skriker, bråkar och hotar sin man, som hon över huvud taget inte kan ha några känslor för med detta vidriga beteende hon har mot honom.

Vilken teaterapa!!

Varför gör man så?
Var är sanningen och ärligheten i livet?

Skrämmande!

Jag tycker synd om människor som måst leva med en fasad utåt som inte stämmer.
Herrejösses vad det måste kosta kraft att göda detta beteende.

Var dig själv människa...stå för det du gör och säger!
Det gör jag!

Av Sirpa - 9 maj 2016 13:01

Väl hemma från det härliga dygnet med familjen så tog jag itu med mitt hem.
Plockade undan.
Packade upp, vattnade blommor och fixade lite macka med till jobbtimmarna.
Bara en kort tjänst...hade egentligen ledigt.
Tack vare denna körning sparade jag en semesterdag vilket är guld värt.

Vilade en stund innan hopp i uniformen.
For ner till Centralen och kramade om min älskling, innan jag själv åkte till depån.
Mysigt!
Så länge sedan vi sågs pga att jag varit iväg på annat.

Min bästis hängde med mig på turen då vi hade en del att prata om.Vi pratade om relationer...
Vissa män har ju ett beteende som får mig att baxna!!
Lovar guld och gröna skogar och sedan blir det ingenting av det hela.

Min älskade ger mig inga löften utan vi lever i nuet, dag för dag.
Det är mera ärligt att göra så.

Man kan prata om gemensamma drömmar absolut, men det måste ändå vara realistiskt tänk med i spelet.
Annars sårar och sargar man hjärtan.

Liknar mera vid en verklighetsflykt, sådant agerande.
Man vill annat men vågar/vill inte släppa taget om det man lever i, trots att det livet är en känslokallt teaterföreställning.

Våga vinn!!
Såra inte, utan stå för sina handlingar är det enda som håller.

Att sedan skuldbelägga den som farit illa är ännu simplare!!
Få denne att känna sig mindre värd genom att förminska sig själv.
Så fegt beteende!
Skydd i en offerkofta, riktig undanflykt.
Sådana personer gillar jag inte!!
Som inte kan stå för det de ger sig in i, ljuger och förnekar.
Kärlek är ingen leksak som man bara leker med en stund, sålänge det passar och sedan bara kastar på tippen likt en trasa.


Efter en vända till Arlanda for min bästis till sitt och jag körde bussen till depån.
Blev hämtad av Camilla och vi for direkt till Nyköping, för att hämta hem Ludde.
Jag var rejält trött på hemvägen...hade kört länge då.
Blev avsläppt utanför mitt hus 23.30

Vi gjorde en läskig upptäckt längs vägen till Nyköping.
Stannade för lite paus och såg där 3 nackade, jättevackra tuppar, slängda nedför en slänt??!!
Varför gör man så??
Så ovärdigt och underligt.

Vi samlade ihop den och lät dem ha sällskap av varann i döden...

Mycket ska man vara med om!!

Det var en underbar solnedgång denna kväll.
Camilla tog bilder i farten

En händelserik dag och jag stupade isäng efter lite smörgås i magen.

Av Sirpa - 9 maj 2016 08:37

Vaknade i den sköna sängen på Scandic Infra City, söndag morgon 6.40
Hade sovit riktigt gott och tungt.
Tjejerna sov ännu när jag smög upp, tog på bikini.
Gick med badlakan virad om mig till relaxavdelningen på samma våning som vi bodde.

Poolen låg blank och inbjudande:)
Simmade så 300 meter i ett skönt tempo.
Många vändor blev det då den lilla poolen är ca 10 meter lång.
En härlig start på dagen.

Så fint med solen glittrande i vattnet, det varma vattnet som fick igång min kropp riktigt bra.
Brukar simma 1-2 km i badhuset när jag besöker det men nu fick det bli det som funkade.

Ser på bilden jag tog på mig själv hur trött och svullen jag var i ansiktet.
Livets händelser tar på mig och all maten igår får kroppen att reagera:)
Skrynklig men lycklig:)

Jag bär med stolthet varje fåra i mitt ansikte då de visar att jag lever.
57 år ska synas i en människas ansikte.
Jag trivs med mig själv.
Just nu har jag bara lite för stor magen och det gör att mina jobbarbyxor sitter illa, dags att göra nåt.
Minska på muffinsmagen:)

Bastun på reaxen är toppen.
Byggt i ett hörn med stort fönster ut.
Satt i den dagen innan, tog nu bara bilder.

Duschade, klädde mig och gick åter till rummet där tjejerna vaknat till.
Vid 8 tiden samlades hela gänget för frukost i det vackra atriumet.

Underbar frukostbuffe som vi satt vid länge.
Återigen njöt vi av miljön i grönskan.
Svärsonen reagerade på någon växt därinne, kände av sin allergi och började nysa, svälla i luftvägarna.
Lider med honom som måste dras med detta.
Han klarar inte pälsdjur, pollen och vissa växter.
Gick ut en sväng i friska luften innan det var dags att krama alla hejdå.

Barnen fick varsin ballong av receptionisten som var väldigt rar och hjälpsam.

Softade en stund på rummet, packade och checkade ut straxt efter 11 för att åka hem.
Jag skulle ju jobba vid 15 tiden.
Vi packade över tjejernas grejer i deras bil, som stått på min plats sen vi åkte till Öland:)
Den har haft lite ledigt.

Kramade hejdå och jag gick upp till mitt.
Jättehärligt födelsedagsfirande!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards