Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Ny dag, nya tag :)

Av Sirpa - 2 juni 2016 07:40

Igår jobbade jag igen, efter olyckan.
Det känns i kroppen och huvudet denna Onsdagsmorgon.
Jag är öm överallt och trött i kroppen.
Lätt huvudvärk.

Hade en delad tjänst som passade mig perfekt.
Började inte så jättetidigt heller, utan fick tiden i lugn och ro att duscha, göra allt iordning och sedan gå till jobbet.
Kändes toppenbra!

Nacke och rygg ömmade, men mer än så var det inte.
Härlig körning till och från Arlanda.
Så skönt att jobba igen.

Fick veta från min härliga chef att Måndagen blev inte ens karensdag utan den får jag betalt, då det var trafikledningen som tog bort mig från körning.
De ville att jag vilar efter händelsen.
Tisdagen var vanlig fridag.
Dessa dagar behövde jag verkligen och de gjorde också att jag kommit i hyfsad balans redan.

Min arbetsplats har skött detta bra tycker jag.
Nu ska vi kolla med gällande försäkringar vad gäller min sjukvård.
Det blev ju ingen stor kostnad.
420:- på Akuten.

Viktigt att det skrivs för ev framtida men.

Körde en vända och blev sedan avsläppt hemma av go kollega och även kamratstödjare som jag kunde prata med.
Hade uppehåll i 4 timmar.

Körde två maskiner tvätt.
Åt mat och sedan sov jag en stund på soffan.Välbehövligt alla tre grejerna.

Fick sedan samtal från polisen.Vidare förhör om misshandeln av min dotter.
En process som är tung men ack så nödvändig.
En människa som slår mitt barn kommer aldrig någonsin inom min vänkrets igen.
Dörren är stängd, låst och nyckeln utkastad i havet.

En bra bit att vandra och jag kommer finnas vid min dotters och barnbarns sida så länge jag själv är vid liv.

Önskar att jag kunde hjälpa dem mera.Ekonomiskt tex...
Men den biten ser Volvia bla till att förstöra.

Jag kommer troligtvis att måst betala 3000:- i självrisk för reparationen av min bils skador, bara för att den vållande smet från olyckan.
Då straffas jag!!

De pengarna behöver jag själv.
Till mat åt mina älsklingar bla...

Ödet är knepigt ibland.
Lagarna konstiga.
De slår på den som redan ligger.
Förövarna får hjälpen och stödet medans offren får bita i gräset.

Nåja...jag får se till att jobba ännu mera och hårdare så klara vi detta.
3000:- är mycket pengar för mig.
Och ännu mera för mina tjejer som inga pengar har.
Får heller inga då Försäkringskassans kvarnar måste mala i 90 dagar innan något händer därifrån.

Som skrivet...offren får betala kakan.

Ny dag, nya tag :)
Jag ser positivt på framtiden.
På den sommar som redan är i full blom.
Igår när jag gick till jobbet för att köra andra delen av tjänsten, visade graderna på +28 i skuggan.
Jag var så varm och svettig.

Fick buss med härlig AC så arbetspasset blev toppenbra.
Mycket kunder på hemvägen och berömmet över min körning och bemötande fortsätter :)
Så roligt!
Älskar mitt arbete.
Skulle inte i dagsläge byta till nåt annat.
Jag är gjord till bussförare och det på körningar där jag får möjligheten att skämma bort kunden lite.
Då trivs jag som bäst.

Nu har jag druckit upp morgonkaffet.
Dusch väntar och sedan iväg för att hämta dottern.
Idag skrivs det sista för deras husförsäljning, nycklar lämnas och nästa steg tas.

Jag skall vara med som stöd, för detta är jättetungt för mitt barn.
Hennes drömhus och älskade hem försvinner!
Detta på allt annat!

Slag, hot och våld....

Varför??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards