Direktlänk till inlägg 5 juni 2016

Negativ spiral...

Av Sirpa - 5 juni 2016 02:05

Det är lätt att hamna i ett negativt tänk när man möter motstånd i livet och det händer saker som bara suger ens kraft.
Tiden går åt till att reda ut probem och inget tycks riktigt flyta på, utan blir bara en kamp och till sist en frustration vilket lätt skapar en nedåtgående spiral.

Kände att jag började dras ned i en sådan då det bara var tungrott i det mesta ett tag.

Droppen blev när jag efter att ha blivit påkörd av en smitare, i min privatbil, även fick veta att jag måste ta hela kostnaden själv på min bil, då det inte fanns en motpart.
Jag får lida för att den som körde på mig stack från platsen.
Så fungerar bilförsäkringar.

Tappade liksom suget...
Vad sjutton tjänar något till.
Jag hade ont i nacke och rygg några dagar och kände mig riktigt manglad...

Nu vänder jag den spiralen.

Vill må bra!
Ska må bra.Löser allt så gott jag kan och lyfter näsan högt och ser framåt.

Det är andra saker i mitt liv också som tar energi och även stundtals gör väldigt ont men detta vill jag inte redogöra om här.
Det bär jag ensam och tar vartefter beslut om hur jag hanterar det.

Jag är glad att det finns vänner i mitt liv som hjälper mig bära då det stundtals blir för mycket för min hjärna.
Goda samtal, en famn att bara vara i och kramar som ger värme och styrka.
Tack syrran V för du finns och likaså J, du älskade fina man.

Ny vecka börjar snart och nya tag...
Jag ser framåt, med positivt tänk i sinnet.
En dag är det min tur att få känna mig som nummer 1

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards