Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

Lunch i Kaktusparken

Av Sirpa - 8 juni 2016 07:14

Tisdagen blev lite småtuff då jag kände av förkylningen rejält.
Gick upp tidigt, med en skön känsla i magen efter gårkvällen :)
Det var härliga två timmar i god gemenskap och mycket glädje med njutning, tillfredställelse samt en saknad när det var ett måste att skiljas åt.
Så ser livet ut, just nu.

Duschade och klädde mig för avfärd till Uppsala och körning till Norrköping.

Medans jag stod i köket och tog på slipsen så hördes ett hojtande och skrikande utanför.
Tittade ut och fick se en person springa och jagades av 4-5 poliser.
Det var polisens rop jag hört...
De fick snabbt fast personen och ner på marken.

Ryste av obehag och fick tårar i ögonen när jag senare åker iväg med min bil och ser hur två poliser står vid en ung kvinna och en liten flicka.
Polismannen på knä vid det lilla barnet....så något hade hänt med ett litet barn inblandat.

Scenariot från min egen dotters misshandel upprepades i mitt inre och mitt lilla barnbarns rädsla för sin far som slår hennes mor.

Så fruktansvärt!!

Åkte så mot Uppsala.Lyckades skaka av mig det otäcka.Jag kunde ju inget göra där.
Tar ut min buss i god ordning och får med en hel del resenärer från Uppsala till Cityterminalen.
Ilastning där och det var lite färre än i Söndags, som skulle ner mot Kalmar.

Fruktansvärt varmt och kvalmigt denna dag.Åska i luften, tryckande.
Jag var genomsvettig och på gränsen till illamående när jag anlände till Norrköping.
Satt med solen rakt på mig hela vägen och den gamla bussens kylning av förarplatsen var obefintlig.
Kunderna hade perfekt temp men jag hade ett växthus framme vid mig.

Blev avlöst av Kalmarkollega.
Nobina var ut och kollade oljan i servon då jag kände att styrningen var huggig och konstig.
Ringde driften tidigare.

Köpte mig en god pastasallad och satte min på en bänk i skuggan, i Kaktusparken.

Det var behagligt där och jag åt långsamt, njöt och kände hur vätskebalans och kroppstemperatur återgick till det normala.
Svettas så mycket gör en matt och konstig.
Köpte mineralvatten till salladen.

Toabesök innan det var dags att ta över en buss som kom från Kalmar.

Skulle vilja köra ner dit någon gång :) vore kul.

Körde så hemåt med en halvfull buss.
Bättre AC i denna buss.
In till Nyköping och vidare CT.
Mycket i Stockholmstrafiken.
Åkte igenom ett rejält åskväder utanför Södertälje.
Hadtigheten nere i 60 när det regna, haglade som värst.
Blixtarna avlöste varann och himlen svart.

Behövdes en urladdning.

Kom så in på Cityterminalen.
Fick beröm för bra/säker och tuff körning i tung trafik :)
Kul!
Snabb urlastning, upp till Gate 15 och lasta nya kunder till Uppsala.
Full sprutt utvi trafiken igen och det var lite bättre flyt hemåt.

Byssen till depån.
Trött och svettig for jag så hemåt till Västerås i min bil.
Ringde min bästis och vi pratade länge.Hon har åkt iväg på några dagars själaladdning uppe norrut.
Det behöver hon!

Kom hem och gjorde kväller i samspråk med min älskade över nätet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards