Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Affären borta...

Av Sirpa - 9 juni 2016 14:34

Igår Onsdag hade jag en körning från Uppsala, via Arlanda och Cityterminalen till Linköping.

Hade en plan med min rast där.
Förra gången jag var dit, gick jag och kollegan in i en butik i närheten.
Jag köpte sallad där och bröd som var så gott :)

Det ville jag göra igen.
Tog inte med något att äta alls.

Kom så efter många timmars körning till Linköping.
Klev av min buss som togs över av en Göteborgskollega.

Styrde stegen bort mot affären....och blev paff när den hade stängt igen.
Flyttat därifrån...

Hmm...jag är ju inte hemma i Linköping direkt så det blev till att traska en bit bort för att hitta annat ställe att handla på.
Jag var jättehungrig!!

Hittade på ett ställe vid Tågstationen som sålde jättedyra och tyvärr, helt smaklösa sallader.
En Greksallad som salladsbladen vattnat ur sig och skrumpnat.
Några torra oliver ....men fetaosten var jättegod :) Var glad över det.

Kände att jag inte kunde vara besviken, det tjäna inget till.

Åkte så åter den långa vägen hem via Stockholm och Arlanda.
Fick bussen jättesen och pinnade på så gott jag kunde hemåt.
Kom 10 min sen till Cityterminalen och avgick därifrån i rätt tid.

Lite strul med en kund som ville skylla allt på oss när hon gått på bussen åt fel håll.
Utan färdbiljett...bara ett mejl som min kollega sagt åt att sitta ner och ladda hem biljetten och visa den.
Denne hade inte ens tittat att det stod Stockholm på bussen.
Skulle mot Göteborg.

När denne väl fick biljetten så kom denne fram till mig och surt meddelade att chauffören gjort fel...att hon var på fel buss.
Då hade jag redan hälsat alla välkomna i microfonen och givit all information.
Några kilometer senare när jag var på E4:an kom hon fram.

Varför inte direkt??
Då hade jag kunnat gjort något.
Det var bara för personen att åka med till Stockholm och ta tåget neråt därifrån.
Så trist när allt ansvar läggs på oss, min kollega som var bussig och hjälpsam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards