Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Sirpa - 14 juni 2016 13:05

Tomaterna växer så det knakar och har sättit sina första blomknoppar :)

Av Sirpa - 14 juni 2016 11:00

Trots att jag bara sovit några timmar inatt så känner jag mig piggare än på flera dagar.

Kan ju vara boosten av energi jag fick inatt :)
Timmar av härliga samtal med en människa som betyder så oerhört mycket för mig.

Samtalsämnena och skratten tar aldrig slut....

Livet kan i stunder vara en längtan...mitt i allt det som sker runtikring mig så bor kärleken i mitt hjärta.
En kärlek som bara växer vartefter tiden går, djupnar och visar sidor inom mig själv som är härligt häpnadsväckande :)

Jag lever i allra högsta grad...trots min längtan.
Dagar fylls på i mitt eget livs historia.
Så fyllda av händelser att jag knappt hinner med ibland.

Har nu under en period jobbat oerhört mycket...för mycket!

Nu följer en tid som blir något lugnare, fram tills jag ska iväg med D och hans familj till Italien.
Det härliga äventyret ligger framför mig.

Att få köra utomlands.
Få äntligen prova på det.
Har inte haft den längtan, förrän nu senare år.
Samma längtan finns i att hitta den kärlek som accepterar mig för den jag är.Som inte sätter stämplar eller diagnoser på mig.
Som inte försöker förändra mig utan vill leva med, just mig :)

Som vill leva med mig i djup passion och glädje inbakat som en naturlig ingrediens i vardagen.
Ömsesidig respekt och förståelsen för att även egetid behövs i livet.
Man är ändå två egna individer i en relation.

Livet är här och nu :) pågår medans jag skriver detta.
Endast jag själv har mandat att bestämma mina dagar.
Ingen vet när dagarna är slut...så leva fullt ut är så viktigt.

Njuta, glädjas och vara tacksam för varje morgon jag vaknar och slår upp ögonen.

Jag älskar och mår bra :)
Lever och njuter.

En dag är det vårt liv som börjar min älskade...en dag :)

Av Sirpa - 14 juni 2016 01:54

Började min morgon med en grym migränattack.
Tog medicin som knappt hjälpte.
Kände av illamående men det gav sig efter en dos tabletter till.

Ordnade med jobbsamtal med min goa chef och tog mig ur sängen för att köra tvätt.
Hade tid bokad och inga rena jobbskjortor så det var bara att pallra sig ner i källaren.

Skallen hotade sprängas.
Fick i mig starkt kaffe och det gjorde att värken lättade ytterligare.

Bestämde mig för att tvätta allt som behövdes idag.
Sängkläderna samt överdragen till bäddmadrassen.
Lovan har ju kissat på den flera gånger och jag har gjort rent så gott det funkat.
Nu ville jag ha det ordentligt.

Körde totalt 6 maskiner denna dag.
Dammsög, skurade golv.
Putsade fönster och speglar.
Möblerade om sovrummet och städade noga därinne.

Så härligt med fräsch säng sedan när allt torkat och jag kunde sätta allt på plats igen.
Även prydnadskuddarnas överdrag tvättades.

Balkongen rengjordes.
Dammtorkning överallt.

Fixade med micro och Tassimomaskin.Godaste kaffet :)
Diskade.
Doftade så gott hemma av tvätten.

Fixade god mat åt mig själv.
Ugnen tog hand om det.

Tassimokaffe och glass till efterrätt.

Nöjd med dagen pratade jag med älsklingen och mådde gott.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards