Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Känner stor glädje...

Av Sirpa - 30 juni 2016 05:10

För nån vecka sedan tog min älskade vän, sen några år tillbaks, steget att komma över till oss på Swebus.

Jag har ända sedan jag lämnade det förra stället gjort allt för att få honom att följa med.

Han är en envis herre som inte ger upp i första taget, det han givit sig in på och det är något jag värdesätter med honom.
Han vet vad han vill och även vad han mäktar med.

En efter en har vi som hoppade på det nya i Västerås, då vi insett att det inte är något att lägga våran energi och kraft på.
Värdet som anställd är obefintlig.

Vi är många som gjort valet att gå....av en anledning.
Var och en har möts av ett oförstående från företaget och efter detta en fullständig nonchalans och iskyla.
Företaget väljer att köra sitt eget rejs och det säger vi som lämnat det bakom oss, varsågod och lycka till åt.

Kompetensen har lämnat skeppet helt straxt och de som återstår är helt nybakade förare som kommer in utan erfarenhet.
Säkert helt underbara människor.

Nu har vi som trodde helhjärtat på denna satsning, lämnat det....en efter en.
Swebus har vunnit en storvinst igenom att samla in den kompetens som fanns att tillgå.

Välkommen in i gänget hälsar jag och mina kollegor :)
Nu kör vi och visar hur ett gott samarbete mellan företag och anställda ska fungera.

Swebus...ta hand om oss väl så visar vi vad vi är kapabla till :)
Ett samarbete som kommer löna oss alla.
Ett givande och ett tagande är av yttersta vikt.
Att bli lyssnad på som anställd är A och O i en gemensam framgång.

Alla är vi människor av kött och blod.
Med känslor och liv.
Tag detta med i bagaget så har ni ett gäng som ger sitt yttersta för vårt företag.
Swebus :) Nu kör vi!!
Jag trivs väldigt bra efter de 6 månader jag hittills kört.

 
 
Ingen bild

Kollega i branschen

30 juni 2016 20:30

Hej Sirpa!
Du skriver väldigt negativt om din förra arbetsplats som är och har varit min arbetsplats i sex år. Jag har aldrig haft en bättre arbetsgivare och jag är stolt över att köra en sån fantastisk produkt som Bus4You är. Jag känner mig dessutom väldigt bra behandlad utav min chef som ser till vårt bästa hela tiden. Snälla tänk dig för när du skriver, det är som att du spottar mig i ansiktet varje gång du skriver om min arbetsplats. Jag har följt din blogg ett bra tag nu och du har skrivit sånt som bolaget skulle kunna stämma dig. Tänk dig för i fortsättningen, tack. /Kollega i branschen

Sirpa

1 juli 2016 07:17

Hej!
Att vi har olika åsikter om företaget tycker jag är jättebra.
Toppen att du trivs :)
Att jag och många med mig inte blivit väl behandlade har jag min fullaste rätt att skriva om.
Vi lever i ett fritt land.

Om du anser att min blogg är negativ så tycker jag att du skall sluta läsa den.
Finns väl ingen anledning att frivilligt utsätta sig för något som känns så fruktansvärt jobbigt för dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards