Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Nattkörning...

Av Sirpa - 3 juli 2016 16:27

Torsdagen blev intensiv.
Upp tidigt för att köra katter och blommor från balkongen till Ramnäs.
Snabbfrukost med dotter och barnbarn.
Åter Västerås.
Inspektion av bussen.Checkade av allt vi behövde ha koll på.
Det blev byte av två slitna däck.

Hem och packa klart.
Handlade på Maxi.
Städa lägenheten efter katternas framfart :)
Sand och päls överallt.

Denny hämtade mig då det var dags hämta buss och kärra.
Fixade i bussen medan däcken byttes.
Fick den sedan körd till depå Björks.
Blev försening så det inkräktade på vår körtid att flytta den själva.
Behövde tiden till natten.

Hem några timmar.
Iklädd uniformsbyxor och Björksskjorta var det då dags att köra till Växhuset för inlastning.

65 personer med instrument och bagage lastades in.
Jobbade oss svettiga Denny och jag.

Sedan bar det av med mig vid ratten.
Då var klockan vid midnatt, när vi lämnade Västerås.
Körde neråt via Örebro, Motala och till Jönköping.
Där blev det förarbyte och vi körde vidare till några mil innan Trelleborg.

Frukost intogs där.
Alla i bussen hade sovit de timmar vi kört.Jag slumrade också på våran plats längst fram.

Väl framme i Trelleborg blev det en väntan på ca 1 timme innan vi fick köra ombord.
Vi förare hade hytter för att kunna sova båtresan.
Få våran dugnsvila.

Tog bild på ett annat gäng som också skulle ner till Lido :)
Kul!
Pratade med de två förarna vid frukosten som vi åt innan det var dags att inta hytten och sova.

Tyst och mysig hytt.
Jag somnade direkt när jag lagt huvudet på kudden.
Då var klockan 10.30
Sov till 16.00 innan dusch och mat vid 17 tiden.Svårt att äta mat efter att ha sovit.
Dygnet helt felvänt i huvudet.
Båten lade till 18.30

Väl framme i Travemunde så körde jag iland bussen.Denny bredvid och instruerade om rutiner.
Resten av gänget fick vi lasta in utanför.
Sedan bar det av i Tyskland :)
Jag pigg och strålande glad över att äntligen få köra buss utomlands.

Matstopp utanför Hamburg efter ca 2 timmar.
Jag körde på sålänge jag fick.
Denny tog över sedan och jag kunde slappna av.
Slumrade korta stunder.
Det är verkligen annorlunda körning på Autobahn :)
Ett rejält tempo och det gäller att vara med i huvudet hela tiden.
Jag trivdes verkligen!

Vi åkte Hamburg, Hannover, Kassel, Munchen.
Jag fick köra över gränsen till Österrike :) Jublande glad!
Innan övergången stannade vi för frukost åt alla.

Varje stopp med detta gäng tog längre tid än det var planerat så våran tid blev väldigt tajt i körningen.

Körde sedan tills min totala körtid var slut...som var 10 timmar.
Denny tog över och körde resten.
Det var från straxt innan Villach.
Innan dess stod vi stilla i en timme då det var en olycka.

Alla klev ur sina bilar och det spelades dragspel och dansades mitt på vägen :)
Alla pratade med alla från olika länder i världen.
Så häftigt!

Denny körde enda fram till hotellet i Lido di Jesolo.
Ingen lätt uppgift!
Köer, trångt och svårt att ta sig fram till hotellet.
Alla var vi trötta och genomsvettiga efter att buss och kärra lastats ur.
Ledarna såg till att alla hjälptes åt då jag och Denny var helt färdiga.

Vi hade sedan fullt pådrag med att hitta bussparkering.
Förbud överallt!
Till sist 2 km bort fick vi hyra plats för kärran inne på inhägnat område och bussen utanför.
Kostade en hel del men vad skulle vi göra...?
Vi gick till hotellet därifrån i uniform, gassande sol och +32 i skuggan.

Gissa hur vi mådde!!!

Resterande tid av den dagen tar jag i nästa blogginlägg.
Vi hade då varit vakna i 22 timmar Denny och jag....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards