Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Sirpa - 7 juli 2016 18:25

Vaknade tidigt Onsdag morgon med grym huvudvärk.
Tog migräntabletter och lyckades somna om och vaknade så sent att jag knappt hann äta frukost.

Gick ut till restaurangen alldeles yr och vimmelkantig.
Fick Resorb av en av föräldrarna för hon misstänkte att jag fått vätskebrist dagen innan, då jag körde bussen och jobbade med all ur och ilastning av instrument och utrustning.

Åt frukosten och kände mig bättre.
Höll mig i skuggan och på rummet tills det var dags för lunch.
Vilade så mycket jag bara kunde.Tog flera tabletter för huvudet innan värken gav sig helt

Lunchen blev fördröjd så jag hann bara äta lite förrätt innan jag måst hämta bussen inför min körning till hamnen, båten till Venedig.
Snabbt upp på cykeln i hettan och iväg till bussen.
Kände att jag behövt lite mera energi i mig.

Möttes av en skållhet buss mitt i solgasset.
Startade och lät den gå och kyla ner sig innan jag körde mot hotellet.

Det var då jag kom i kontakt med trädet....den trista påkörningen med högra hörnet på bussen.Som jag skrivit ett eget inlägg om.

Upprörd och ledsen tog jag mig till hotellet.Inspekterade skadorna tillsammans med Denny.
Hade svårt att tänka på annat än detta.
Förbaskat!
Jag som alltid är så rädd om bussarna jag kör.
Lastade alla som skulle med.
Plocka upp flera längs vägen och åkte till hamnen.

Hade då ringt min vän J som lagar bussar på Axelsson och sedan chefen.
J var på semester i Kroatien.
Blev tröstad med att det bara var materiella skador.
Bussen rullar och går ändå.

Fick verkligen lägga kraft på att tänka på dagen i Venedig som jag sett fram emot så.
Pratade och ventilerade med andra förarkollegor.De berättade om sina smällar de varit med om.

Åkte båten 1 timme drygt.
Sedan en varm promenad till Marcusplatsen.
Mycket folk och tryckande hett.
Bilder på Suckarnas bro togs.
Trodde den var större..

Gondolfärd i en halvtimme ungefär.
Det var härligt.
Se dessa skickliga män med sina gondoler, glida fram på de trånga kanalerna.
Fantastisk upplevelse!
Detta hade jag längtat efter.
Önskade att älsklingen varit med mig ..

Sedan fick vi egentid att vandra omkring.
Vi var några som gick i butiker.
Tog bilder överallt, fikade på ett ställe.
Besökte musikmuseet

Handlade masker.
Lyssnade på skönsjungande gondoljärer :)
Det var härligt!

Gick i gränder, slank in i luftkonditionerade butiker för att få svalka.Det var så varmt!
Drack mängder.

Samlades sedan på Marcusplatsen igen för att gemensamt gå till en restaurang för middag.

Tog bilder i mängd överallt.

En man kom och stack varsin ros i oss kvinnors hand.
De följde sedan efter och skulle ha betalt.Jag hade inte bett om rosen så den fick han tillbaks, så gjorde vi alla.

Lika på Marcusplatsen stacks det fågelmat i händerna på folk och duvorna satte sig på armar och axlar.
Sedan tog de betalt.
Jag öppnade inte händerna för jag gillar inte denna påtvingade försäljning.

Viftade bort dem bara.
Polisen var dit och körde bort försäljare.Det pågick en intensiv säljkomers hela tiden.
Bara pengar i allt!!
Riktigt jobbigt...

Strosade för mig själv sista timmen och tog bilder.
När jag handlade maskerna fick det bli i butik där jag kunde välja i lugn och ro.Betala det pris som stod.
Orkade bara inte pruta och krångla.

På hemvägen i båten var alla jättetrötta och medtagna av värmen och stressen.
De unga flickorna var livrädda för duvorna.De riktigt rös när de berättade.

Många sov hemvägen.
Det blev en vacker solnedgång vi lämnade bakom oss.
Venedig....en kort och intensiv upplevelse.
Nästa gång vill ha mycket mera tid att utforska, besöka kyrkan och se mig omkring.
Kanske rent av bo i Venedig på något bra hotell.

Av Sirpa - 7 juli 2016 13:36

Jag får med mig bruna ben härifrån Italien iallafall :)
Lite konstigt känns det att måst bada och sola med bikini på.

Jag är ju van vid Lyckesand Öland där inga våta kladdiga badkläder behövs.

Av Sirpa - 7 juli 2016 09:07

Det är inte många skador jag orsakat på bussar igenom alla år jag kört...men igår var det dags.

Svängde in på en gata i en trång korsning, på väg till hotellet och mitt i svängen far det fram en bil, vid mitt högra framhörn.
Jag vrider hastigt bussen åt sidan för att inte gå emot bilen och går då i med höger bakhörn i ett träd.

Fy sjutton vad ledsen och arg jag blev.
En instinktiv rörelse att vrida till på ratten för att undvika kollision.

Det är så trångt överallt här i Lido och jag är jätteförsiktig överallt när jag kör.
Men här hände det som inte fick hända.
Skrapade i trädet så lyktglas rök och det blev skrap från trädet.

Kändes helt bedrövligt och jag mådde riktigt dåligt i flera timmar efteråt.
Ringde genast till chefen på Axelssons och berättade vad jag gjort.

Fick verkligen stålsätta mig för att inte förstöra min dag i Venedig.
Tänka på det istället, som jag sett fram emot så grymt mycket.

Pratade med kollegor från den andra bussen som är här.
Blåklint buss.
De berättade om händelser som de varit med om och smällar på sina bussar.
Hjälpte mig lite iallafall.

Vad som helst kan ju hända och när som helst.
Min första utlandsresa ville jag inte ha på detta sätt.
Denna skada kommer att grumla minnet av min resa ordentligt.

Det är inte jag som gör såna saker.
Jag som är så noga!!

Visst...det är bara lyktglas och skrap...men för mig är det ett misslyckande då jag vill utöva mitt yrke proffsigt.

Av Sirpa - 7 juli 2016 08:02

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards