Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Torsdagen klar..

Av Sirpa - 8 juli 2016 14:15

Börjar lessna på tillvaron här.
Torsdagen tillbringade jag efter frukost på stranden.

Solade i blåsten och det resulterade i att jag brände magen och låren.
Kände inte hur solen tog i blåsten.

Badade bara en gång då det gick så höga vågor att det var röd flagg.
Tog mig gokaffe och en glass.

Kom till rummet vid halv 2 tiden.
Tog en dusch...
Det var där jag kände vart solen tagit någonstans under mina timmar på stranden.
Smorde in mig med kylande balsam.
Kändes bättre.

Låg och sov i 1 1/2 timme.Jätteskönt att kunna bara koppla av och vila.
Denny körde morgonens körning.
Hans ramtid blev för lång så det fick bli att jag ryckte in för att avsluta kvällens körning.

Den gick till övre delen av Lido.
All utrustning ut och sedan kördes gänget en bit bort för att marschera till scenen.
Denny körde detta.
Spelning och ilastning av allt igen.
Tog ca 2 1/2 timme.

Jag körde åter till hotellet och släppte av.Kom åt en liten kort stolpe vid en sväng, utanför en restaurang, en bil felparkerad och svår att få flytta på sig.
Märkte inte stolpen fast vi var så många på bussen.
Blev en skada på stripsen på bussen.

Så förbannat trångt så det var nätt och jämt att jag kunde ta svängen sedan.
Jag är jätteless på detta nu!!
Inte vettigt att framföra så stort och långt fordon på dessa gator...

Sedan att ingen kan hjälpa till utan de står och glor som ett rymdskepp landar framför deras ögon.
Igår kunde gott någon på bussen hjälpt mig titta också.
Förstår att alla är trötta och inte orkar bry sig...
Det tar på oss alla med den intensiva värmen.
Klibbigt och kvalmigt!

Att inte kunna ta mig fram ordentligt knäcker mitt självförtroende för körningen.
Ingenstans här är vi välkomna utan bara i vägen.

Jag vill Aldrig hit igen!!
Nu har jag provat detta och fixar inte det ilskna tempot och ständiga oväsendet.
Detta var min första utlandsresa och jag hoppas inte skadorna avskräcker från att anlita mig till andra körningar.

Aldrig Italien igen!
Det är jag klar med.
Jag vill köra där människor är vänliga och hjälpsamma.
Vår buss är ingen fiende..
Jösses!!
Grabbarna och tjejerna upptäder gratis på många ställen och det är väldigt uppskattat.
Men bussen får inte existera.

Åkte en extra vända i Lido för att stärka mitt självförtroende för körningen.

Parkerade för natten och cyklade tillbaka till hotellet.
Nästan midnatt när jag kom till rummet, trött och genomsvettig.
Tog en dusch och lade mig..

Absolut inte nöjd med min insats denna dag.

Jag vill hem!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards