Direktlänk till inlägg 18 juli 2016

Vilar innan jobbet

Av Sirpa - 18 juli 2016 10:35

Imorse var jag uppe med tuppen igen.
Skrev till min älskade som har det tufft just nu efter ett praktiskt val han gjort i yrkeslivet.
Tar tiden att acceptera läget och sedan lägga det gamla bakom.

Bloggade om min kämpiga gårdag och kunde inte somna om.

Klädde mig och for till bästisens katter, som såg förvånade ut när jag dök upp så tidigt.
Satt en stund med dem och kelade, pratade och visiterade dem så alla var ok.
Det pratades och kråmades på rygg så jag skulle killa magar :)

Sötnosar :)

Den röda hankatten Totte är jätteförtjust i mig och vill ha full uppmärksamhet hela tiden när jag är där.

Efter katternas skötsel, satte jag mig i bilen för att åka gamla vägen åter hem till Västerås.
Blev sugen på att köpa färskt bröd till frukosten.

Gick in på Coop och valde ut nyttigt bröd.
Det doftade gott om alla bullar som låg där, varma och nybakade.

Valde ut en pistagelängd och en kanellängd.
Åkte till jobbet och hälsade på då jag visste att min goa chef var åter efter semestern.
Uppdaterade lite saker som hänt och pratade framtid, tankar och planer.
Vi fikade, käkade bulle med två andra kollegor.

Alltid givande samtal med honom.
Tyvärr slutar han om 7 veckor och går över på körning.
Kommer sakna hans ledarskap som varit suverän.
Han är en människa med sunt tänk och medmänskligt agerande i sin roll.

Åkte så hem.
Utfodrade mina egna vilddjur härhemma.

Min yngsta dotter som är nere på Öland i min husvagn med sin dotter och hundarna, samt sin syster och hennes lilla son, fyllt 27 år idag :)
Min minsting :)

Bestämde mig för att vila så mycket jag bara hann innan jobbet idag.
Diskade först.

Låg och slumrade tills magen knorrade hungrigt.

Sitter nu och äter macka med leverpastej och gurka.
Känner mig trött och sliten....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards