Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

Lite tomt

Av Sirpa - 20 juli 2016 07:49

Kom på mig själv igår kväll att jag kände mig ensam, efter att jag kört mitt eftermiddags varv till och från Arlanda.
Nästan alla nära och kära som jag brukar besöka är bortresta.

Skönt med en kort tjänst på hemmaplan.
Kvällen var jättevarm.
Fortfarande +22 vid 21 tiden.
Tropisk natt brukar det väl kallas när temperaturen ligger så högt.

Får så vackra bilder från tjejerna som är i min husvagn på Öland.
Är så glad att de kan använda den för sin ledighet.
Öland ger ju batteriladdning som räcker en bra bit in på hösten sedan.

Kusinerna mår så bra av att få vara med varann på heltid.
Isaac får också möjligheten att umgås med hundarna.
Hemma ges ju inte möjligheten till husdjur då det är allergi i familjen.

Min älskade har också tagit sig väl unnad semester och dragit sig åt sidan ett tag från allt som suger energi.
Jag hoppas och ber att alla som lever på hans hjälsamhet och energi, nu låter honom vara ifred.

Det är ett hemskt år han har bakom sig, där allt krävde hans kraft och tid.

Han behöver ladda batterierna och återhämta sig.
Hans egen hälsa är heller inte i topp och det är inte någon som ens skänker detta en tanke.
Bara avkräver honom hjälp och får de inte det, när han inte hinner eller orkar så kommer elakheten som ett brev på posten.

Tänk om var och en kunde bära sitt eget ok och lösa sina egna problem.
Bara för att han är en hjälpare så innebär inte det att han skall tas förgiven och utnyttjas.

Sådan egoism har oftast ingen gräns och suger kraft nå så grymt.

Den vila han nu får....låt honom få den!!
Jag vet att berörda läser min blogg.
Ta till er...tänk till litegrann.
Det är en människa ni utnyttjar för eget välbefinnande.
En bra, reko människa som gärna hjälper och finns till.
Men hans ork är också begränsad

Idag är jag ledig :)
Så skönt!
Kommer att köra 4 Örebronätter i rad sedan.

Ska unna mig glädjen att åka hem till min dotter i Etuna och plocka svarta vinbär.

Dammsugaren åker fram härhemma en stund då min lägenhet börjar likna en kattlåda igen, med alla kieselsmulor överallt, som följt med små söta tassar.

Katterna är skönt levande med sina vanor :) Trivs med det.
Vill inte ha så många katter själv, men tycker det är härligt under några veckor.
Det är liv och rörelse, bråk och kiv emellanåt ...

Lovan är lycklig över sällskap när jag jobbar.

Någonstans idag skall jag klämma in ett träningspass och bada.
Funderar faktiskt på att ta detta i Eskilstuna och badet i Borgåsund
Vi får se vad det blir :)
Gör helt det jag känner för på ledig tid.

Funderar på att köpa mig ett fastepaket från hälsokostbutik.
Magen behöver få sig lite lugn och min airbag :) behöver minskas.
Uniformsbyxorna sitter lite för tajt.
Vill ha dem lösa vid midjan när jag sitter vid ratten.

Träning och fasta gör susen.
Kör en vecka så får jag se hur det funkar.
Känner inte för några krafttag just nu utan fasta är en lagom metod.

Dagen är bara min :)
Gillar tanken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards