Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Sirpa - 21 juli 2016 16:48

Jag kommer nu att jobba fyra nätter i rad.
Börjar då 21.30 i Uppsala.
Åker från Västerås ca 20.15

Kommer så att jobba till 5.40 morgonen därpå.

Gillar dessa nätter som är lugna och fina med lite trafik.
Mycket kunder på natten från Örebro och Västerås till Arlanda.

Den första natten är alktid tuff då sömnen varit alldeles för lite innan.
Jag har svårt att sova mer än en kort stund där på eftermiddagen.

De vakna timmarna blir många.
Kommer att försöka ta mig en kort lur i bussen på natten i Örebro, innan avfärd 2.15 mot Västerås och Arlanda.
Det brukar räcka med en powernap.

När dessa nätter är klara har jag ledigt en dag.
Sedan följer 4 likadana nätter igen.
Den lediga dagen kommer jag inte att röra dygnsrytmen, utan fortsätter vara vaken till morgontimmarna.
På så vis kommer detta bli jättebra.

Hoppas kunna sova till lunchtid varje dag och sedan använda dagen till träning, sol och bad.

Kommer stänga katterna ute från sovrummet för de lär knappast tillåta att jag sover på dagen :)
Ger dem frukost när jag kommer hem på morgonen.

Så jag kommer att uppleva både solnedgångar och uppgångar under många dygn.

Av Sirpa - 21 juli 2016 13:53

Efter kaffet imorse åkte gåstavarna fram som jag fick när jag började på Swebus.
Har ännu inte provat dem och tyckte att det nu var dags.

Ställde in längden rätt på dem.
Bytte och och åkte ut till Björnöspåret.
Det underlaget kändes perfekt att testa stavarna på.

Full fart efter en kort uppvärmning.
Kändes lite tuffligt i början men straxt hittade jag tekniken och tempot.
Det är ju inte så bara att låta stavarna dingla med i gången utan de skall verkligen användas för att driva på stegen.
Sättas i ordentligt och skjuta ifrån så det känns.

Längden är väldigt noga så det blir rätt.Annars är risken att man gör sig själv illa bara om hållningen i axlar och armar ligger fel.

Det blev riktigt tuffa 7 km som jag avverkade i ett rasande tempo.
Andningen pep när den var som mest ansträngd i uppförsbackarna.

Hostade som en tok i bilen på vägen hem sedan.

Måste nog söka läkare för detta...har bara så svårt att tro att de bryr sig i att undersöka vad som är fel.
Får väl hostmedicin och sedan är det bra.

Min hosta har hållit på ända sedan December förra året då jag fick influensan som höll i sig i 7-8 veckor.
Har inte varit ok i andningen sedan dess.

Just nu är jag öm i hals och luftvägar efter den hemska hostan som känns att den sliter sönder slemhinnorna så de blöder.

Nåja...det kanske ger med sig med tiden.Låter det gå ett tag till.

Svettig och trött kom jag hem och åt en sen frukost efter snabbdusch.

Bra stavar är det och jag kommer ge mig ut igen imorgon efter jag sovit några timmar.
Ska jobba natten nu i 4 dygn

Av Sirpa - 21 juli 2016 13:41

Min balkong är underbar.

Det växer så det knakar i tomaterna och plantorna är snart uppe i taket.
Det är fullt av blommor på dem så skörden av tomater kommer bli fin.

Jag njuter så av balkongen, precis som katterna gör.
Håller dörren öppen dygnet runt nu när det är så varmt.

Hela balkongen är innätad så katterna inte far illa.
Blommorna frodas och växer de med.
Fick ett tillskott av två pelargonier som jag är vattnare åt medans matte är på semester:)

Hoppas och önskar att jag får behålla denna lägenhet.
Har ju bara andrahands kontrakt på den.Fram till 31/1 nästa år.
Tiden går snabbt och jag har inget annat i sikte.

Blir den min så kommer jag att sakta men säkert börja renovera.
Är ju inte så kinkig av mig men det kan vara kul att få lite modernare klädförvaring och så.

Mitt eget råttbo som jag trivs i :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards