Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Sirpa - 24 juli 2016 22:09

Vaknade knappt 4 timmar efter jag somnat imorse.
Kände att det var alldeles för lite, men kunde inte somna om, hur jag än försökte.

Gick upp och gav katterna lite blötmat, bara för att :)
De fick rejält imorse när jag kom hem.

Bryggde på en kopp starkt kaffe då jag hade huvudvärk.
Det lättade omgående efter kaffe och vatten.
Misstänker lättare vätske och sömnbrist.
Bestämde mig för ett träningspass fast det var jättevarmt och kvalmigt.
Låg åska i luften.

Åkte ut längst ut på Björnön och parkerade.
Med stavarna i högsta hugg styrde jag så igenom skogen, till träningsspåret.

Det var segt och kroppen stretade emot, precis vartenda steg jag tog.
Svettades kopiöst först.
Efter 2 km blev huden torr och läskig

Kämpade på ändå i 5 km.
Gick förbi bilen och hämtade badväskan.
Styrde stegen ner till stranden.

Snabbt ur kläderna och i vattnet.
Mådde inte så bra vid det laget.
Alldeles för tufft pass i värmen.

Låg i svalkan en stund och sedan upp.
Solade, drack vatten och hittade balansen i kroppen igen..

Stannade en dryg timme innan jag gick till bilen.
Plockade hallon som var jättegoda och söta.

Hem till dusch och sen frukost

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards