Direktlänk till inlägg 25 juli 2016

Värmen fortsätter...

Av Sirpa - 25 juli 2016 12:21

Nu har det blivit så varmt hemma i lägenheten att det inte längre räcker med att ha öppet hela dygnet.

Balkongdörren är ständigt öppen så katterna har fri tillgång till uteluft och även svalka nattetid.

Igår Söndag, efter träning och bad kom jag så hem och duschade, åt frukost.
Lade mig i soffan och kände mig behagligt dåsig.
Somnade och sov i nästan 2 timmar.

Blev så förvånad själv när jag vaknade.Kände mig utvilad tack vare dessa timmar.
Gjorde iordning inför nattens arbete med mat och dryck.

Värmen gör att det inte känns bekvämt i arbetskläderna.Klibbigt och svettigt mest hela tiden.
Inte ens på natten känner jag mig fräsch för då har jag redan blivit svettig flera gånger om och allt ligger på huden som en hinna.

Åkte så iväg till Uppsala.
Den sista natten innan en dags ledighet.
Fick min rentvättade, fräscha buss och rullade iväg.

Fick en stund för mig själv innan lastning på Terminal 5.

Gott om resenärer till både Västerås och Örebro.
En stillsam natt och resenärerna sov tryggt i min fina Merca där jag gled fram i natten.

Inte många timmar det är mörkt.
Bara jag och långtradare ute, nån enstaka personbil.

Får mycket tid att tänka när jag jobbar på detta viset.
Dagtid är det så mycket andra intryck som upptar hjärnan.

Jag känner varje natt denna saknad efter min älskade.
Vet att han är mitt i en process som kräver sin tid och den tiden får han av mig.
Det är inget man pressar fram.
Gammalt skall läggas åt sidan efter bearbetning och det nya får succesivt ta över.

Tids nog så blir det ett helt annat liv.

Följer mina döttrar i deras semester i min husvagn.
Det är inte så lätt att vara en längre tid på en liten yta :)
Gnissel blir det alltid.

Yngsta dottern investerade i en gasolflaska till vagnen då den tagit slut.
Äldsta köpte en dammsugare till min husvagn :)
Jättegulligt!
Nu är den fullt utrustad min älskade husvagn.

Blir så mycket enklare att rengöra allt.

Vår vän H har nu kommit dit med sin dotter.
Så härligt när vagnen används.
Fick höra från dottern att saker börjar gå sönder på vagnen...falla för åldersstrecket.

Sista dagarna i Augusti kommer jag att hämta hem vagnen.
Vill ha den någonstans resten av säsongen för att kunna använda själv också.

Hoppas sommaren blir lång...att hösten blir vacker.
Ska njuta av vagnen oavsett.

Får se hur jag gör nästa år.
Kanske måste jag sälja vagnen om jag inte får det bättre ekonomiskt.

Något behöver jag göra för att ordna upp detta.
Vet inte i stunden riktigt vad ännu.
Mitt boende hänger ju i luften.
Hoppas i en snar framtid få veta om jag får ha lägenheten kvar.
Bostadsmarknaden är riktigt kärv.

Kanske jag borde planera magasinering av mitt bohag för att sedan bo helt i husvagnen någonstans.

Vi får se vad som händer.
Just nu kan jag inte påverka något.

Natten flöt på och i vanlig ordning i Örebro så låter folk inte oss förare ha vår rast ifred.
Även fast vi står uppställda på en sidogata, osynliga ifrån Resecentrum så kommer de och knackar på och vill stiga ombord, 30-40 minuter före avgångstid och på våran lagstadgade rast.
Respekten för våra vilotider existerar inte hos tyvärr alltför många människor.

Jag svarar alltid vänligt att jag har rast och jag kommer köra bort till vår hållplats på Resecentrum när det är tid för det.
Bussen måste stå stilla i 45 minuter och jag behöver få gå på toaletten och få mig något i magen, samt lugn och ro.
Sidogatan är inte någon hållplats.

Detta problemet upplever jag bara i Örebro...vet inte varför just bara där.

Morgonen bjöd på dimslöjor över åkrarna.
Mycket djur i rörelse.
Såg tre stora älgar med ståtliga kronor på huvudet, stå och beta ute på en åker.
Såg två av dem två nätter innan också.

Mycket rådjur.
Katter och ungrävar.
Små tuffingar som är så grymt söta :)

Vindrutan fylls ständigt av nattvakna flygfän.Blir riktigt skrämt ibland då det smäller till mot rutan och det som blir kvar är en kladdig fläck.
En snabb och skonsam bortgång för det lilla livet, alltid en tröst.

Körde hem i morgontimmarna från Uppsala.Hade tänkt åka redan vid hemkomst och lägga mig på en strand och njuta av sol, bad och lite vila där.
Orkade inte iväg någonstans utan det blev sova hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards