Alla inlägg under juli 2016

Av Sirpa - 5 juli 2016 16:27

Efter frukosten imorse gick jag ner till stranden, till min egen solstol som jag fått pass till :)

Igår blev jag kontrollerad då jag låg i min stol för första gången.
Vem som helst får inte tillgång till dessa stolar.
Noggrann ordning :)
Gillar det!

Tog på en gång ett bad i havet.
Så grymt varm dag igen.
Sanden så het att jag brände fötterna på den...vad ont det gjorde!!
Känner nu att fotsulorna är lite ömma och svullna.
Många andra gjorde på samma vis.

Fick upp parasollet som Denny fick lov att hjälpa mig med igår.
Den var så hård att jag inte rådde på att öppna upp.
Idag hittade ja rätta knixet :)

Efter ett par timmar fick det bli en kaffe i baren.

En vän på fb tyckte att det såg så tomt ut där jag var, men jag tar ju inte bilder på människor.
Allra minst av de som är klädda i badkläder.

Efter några timmar till fick det räcka med sol.
Gick bort till affären och inhandlade frukt och dryck.
Till rummet, trött och genomvarm.
Hopp i duschen innan en god lunch smakade, sittande i sängen.

Så skönt att stänga in mig några timmar på mitt svala, sköna rum.
Låg och sov över en timme.

Lägger ut några av morgonens bilder i detta inlägg då den verkar kommit bort.

Gick 6 km bort förbi våran buss.
Fick fina bilder längs vägen.

Av Sirpa - 5 juli 2016 16:11

Skrev ett härligt inlägg imorse om lite träning och fina foton.
Den kommer inte igenom...
Vet inte vad som felar.
Provar med denna för att se så det funkar.

Av Sirpa - 5 juli 2016 09:37

Denny hämtade bussen igår så jag inte behövde ut i värmen mer än nödvändigt.Det bar iväg direkt efter middagen.

Räckte med att gå utanför dörren så rann svetten.
Jag var yr stundtals....har ju lite svårt med så hög värme.
Över +30 som det var igår.
Luften stod helt stilla.
Jag höll till många timmar på rummet denna dag...hela siestan.


Ilastningen blev rörig, tog tid,  tydligen är det så på sådana här resor.

Jag blir förvirrad och trött när det inte är ordning.
Allra helst om det sedan blir gnäll över varm buss också, vilket inte går att göra något åt när vi blir stående länge just pga att det tar tid att lasta.

Just detta gör att jag tar mig en extra funderare på om jag är lämpad för sådana körningar.
Min hjärna behöver någon form av ordning för att fungera tillfredställande.

Bra att jag får prova denna resa.
Den är ju lite extra med all den utrustning som behöver flyttas i stort sett varje dag.
Jag är också jätterädd att ha sönder något instrument...

Till slut var alla inne och vi kunde åka iväg, en bit för att återigen stanna för att fixa fram en sak som glömts.

Körde några kilometer till ett torg där vi stannade och lastade ut all utrustning ur bussen.
Alla hjälptes åt och det gick bra, snabbt och smidigt.

Allt riggades upp på scenen och sedan in i bussen igen och iväg en bit bort, därifrån gick musikanterna i parad till torget.

Satt och lyssnade på musiken och sången.
Alla är jätteduktiga och jag kände mig så stolt över att vara bussförare till detta gäng :)

Det tidigare stöket föll i glömska då de levererade så fantastiskt bra.

Köpte mig mjukglass i en butik som hade självservering.
Olika smaker av mjukglass med strössel i mängd, godis och annan topping.
Sedan betalade man efter vikt.
Jättehäftigt :) Vore något att införa hemma i Sverige.

När spelningen var över så häntade Denny och jag bussen som han ställt en bit bort.
Det är svårt med parkeringar här då de är stränga som sjutton.
Man får lås på framhjulen och personbilar fraktas bort.
Får sedan hämtas mot en hög avgift.
Vi skulle säkert få böta jättemycket för vår stora buss.

Lastade noga denna gång.
Jag var inne i bagageutrymmet och tog emot när andra langade in.
Tungt och svettigt men det var det värt när grejerna ligger ordentligt.
Blir lättare att lasta ut sedan.

Denny lämnade av oss vid hotellet och körde sedan bussen till sin uppställning 2 km bort.
Han köpte sig en elmoppe som han ska ha med på såna här resor :)
Smart!
Bara att vika ihop och lägga in i bussen.

Klockan var mycket då vi anlände till hotellet.
Ungdomarna fortsatte med sitt stojande till väldigt sent.

Jag låg och pratade på messenger med min älskling som jag längtar väldigt efter.
Somnade vid 2 tiden...

Av Sirpa - 4 juli 2016 16:41

Min ekonomi är ju inte strålande direkt.Allra minst efter att ha fått liv att betala självrisken på mina skador på bilen, som blev när jag vart påkörd och förövaren avvek från olyckan.

Men jag vill unna mig någonting under denna resa.
Köpte skor, två par shorts...har inga shorts tidigare.
Nu blev det ett par vita och ett par beige.

Ett läckert armband köpte jag igår.

Solglasögon har det nu blivit två par.
Första paret har jag tappat...igår kväll.
Går inte att vara utan solglasögon så idag prutade jag till mig ett par på stranden.

Handlar lite matvaror som inte finns hemma.
Måste också köpa vatten varje dag då det som kommer ur kranen smakar illa.

Fika och lunch likaså.
Frukost och middag ingår.

Kommer att köpa med något från Venedig också.

Frågade min älskling om vad han vill ha från Italien.
Fick svaret att det han vill ha är, mig hem helskinnad :)
Det är kärlek!

Av Sirpa - 4 juli 2016 16:05

Att resa iväg såhär som Denny och jag gjort med detta gäng på 58 personer, är verkligen annorlunda mot vad jag är van vid.

Ville prova på detta och fick chansen då jag har släpkort för buss, som krävs när vi har släpet med oss.

Massor med bagage och instrument som vi stuvade in noggrant.

Själva körningen har varit intensiv och många timmar.
Vi har strävat efter att hinna så långt som det bara varit möjligt med varje körpass, innan förarbyte.

Båtresan över var nödvändig för att få dygnsvila och sömn...annars har det inte gått.
Det har varit störningar som sinkat oss.Matstopp som tagit alldeles för lång tid och dessutom en olycka som stoppade oss i en timmes tid.
På Tyska sidan.

Vackra vyer fick vi när det började bli Österrike under våra hjul.

Vägarna också mera kuperade.
Långa sugande backar som kostade bränsle och nedförsbackar där retardern fått jobba, för att skona bromsarna.

Ett tag kände jag hur växellådan betedde sig underligt och kände mig orolig en stund.
Det var när vi började komma till värme på närmare +30 grader.

Det släppte efter ett tag och jag pustade ut.

Körningen längs autobahn är annorlunda mot hemma.
Väldigt intensiv och det gäller att vara allert och med hela tiden.
Se långt framåt och full koll i backspeglarna, hela tiden.
Hålla avstånd.
Hela tiden omkörning av långtradare...

Toaletten blev full trots att vi sade till att besök måste ske vid stoppen och endast nödfall på bussen.
Tanken blir snabbt full.

Lyckades hitta ett ställe att tömma här...annars hade det varit tufft på hemvägen, helt utan toa.
Vi förare behöver gå under färd...
Väldigt jobbigt att måst hålla igen på vätskeintag när vi jobbar hela tiden.
Dessutom väldigt varmt stundtals vid förarplatsen i gassande sol som vi inte kommer undan.

Svarta uniformsbyxor var hemskt att ha när vi kom till värmen.
Långs färd vill vi se vårdade ut och uniformen ger också ett skydd åt oss.
Det syns vilka som framför det stora ekipaget.

Kommer att åka i shorts från Italien iallafall på Lördag.
Byter om senare under färd.
Så får det bli...

Denny fick ju lov att vara mera på allerten än normalt då jag är ett blåbär i sådana här körningar.
Han kommer lindrigare undan på hemvägen.
Kan sova då jag kör.Vila ordentligt.

Dessutom är han ju pappa hela resan också då barnen är med och kräver hans uppmärksamhet, fast han jobbar.

Han har gjort ett enastående jobb med resan hit.
Märks att han har enorm rutin av sådant här.
Beundrar honom mycket!!

Så som jag känner hittills med våran resa så kan jag mycket väl tänka mig göra detta igen.
Men det får dröja ett tag med så lång resa.
200 mil enkel väg för våran del :)
Västerås till Lido di Jesolo

Av Sirpa - 4 juli 2016 15:23

Redan första dagen satt vi på ett cafe alldeles vid hotellet.
Fin utsikt därifrån till vårt eget hotell.

Härligt effektiv kvinna som driver stället.Jättetrevlig och glad.

Jag har sedan dess besökt cafeet flera gånger.
Toppenservice, starkt gott kaffe och rent, snyggt och välbesökt.

Jag går gärna dit på siestan då de flesta vilar...då är det lugnt och stilla.

Gjorde så idag med då jag kände mig kaffesugen och lite hungrig innan min vilostund, efter bad, sol och dusch.

Satt en stund och bara njöt av tillvaron.
Tänkte på min älskade som är kvar hemma i ett regnigt Sverige.
Längtar efter honom mer och mer för varje dag.

Beställde in en dubbel kaffe och skink/ost toast.
Mums!

Lämnar varje gång lite extra dicks åt henne för att visa min uppskattning och hon minns också att jag vill ha en dubbel kaffe :)
Svart utan något till.

Tycker om att ha ett trivsamt ställe att gå till.
Varför springa omkring på olika om service och allt är toppen.

Av Sirpa - 4 juli 2016 14:32

Denna natt fick jag äntligen sova ordentligt.
Det var livat runtikring på gatan och även hotellet.
Men det kändes bara tryggt :)
Höra andra människor.

AC: n brusade stilla och jag flög in i drömmarnas värld.
Sov djupt och länge...ända till 6.45
Kände mig utvilad efter drygt 6 timmars sömn.

Bytte om snabbt till träningskläder och gav mig ut på strandpromenaden.
Där var det gott om människor som var ute och promenerade eller joggade.
Jag körde powerwalk och det ända bort där strandpromenaden tog slut.
Totalt var jag ute en dryg timme och 6.5 km.

Kom åter till hotellet, ordentligt svettig.
Duschade snabbt innan det var dags för frukost.

Satt och pratade med en av föräldrarna till ungdomarna vi kört hit.
Hon var jättetrevlig.
Hon var en av dem som hjälpt mig med bytet till detta hotell.
Det är jag så tacksam för.

Hon hade också varit ute på en träningsrunda innan frukost.

God frukost och starkt toppenkaffe :)

Efter frukosten packade jag strandväskan och gick ner till beachen.
Låg där i drygt 3 timmar.
Var i en gång och badade.

Lite tröttsamt med alla dessa försäljare som hela tiden är på en.

Av Sirpa - 4 juli 2016 13:44

Efter att knappt ha sovit någonting i den lilla skrubb jag fått att bo i så vaknade jag jättesent.
Hoppade över frukosten...
Kände mig yr och helt genomtrött.

Gick iväg till det hotell som alla andra bodde på och blev jätteglad...
De hade fixat så jag får flytta över till samma som de andra.

Skyndade mig tillbaks och packade ihop mitt.Hade ju inte ens packat upp.
I receptionen var de jättesura bara för att jag flyttade.
Kändes jobbigt!!
Jag klagar sällan på något vad gäller boende på hotell men detta var under min förmåga att fixa bo på så liten yta, instängd...

Ruskade av mig obehaget genast då jag fick det rum som jag nu bor i.
Ljust, luftigt med fransk balkong och skjutdörrar ut i det fria.
Jag ser den blå himlen där jag ligger i min bädd.

Vad jag njöt av att packa upp min väska och boa in mig i detta rum.
Tog det lugnt och stilla.
Var sak på sin plats.

En kopp kaffe till frukost denna Söndagsmorgon var allt jag fick i mig.

Gick lite senare ut och satte mig på cafet utanför och unnade mig kaffe och glass.

Så grymt god glass här i Italien.
Struntar i kalorierna denna resa.
Unnar mig det jag är sugen på.

Får ta tag i överflödskilona hemma sedan.
Nu njuter jag..

Shoppade en del kläder.
Till tjejerna hemma.
Solglasögon då de jag hade med gick sönder.

Försökte sova under siestan men det gick inte.Är nog övertrött nu...
Vilade iallafall på mitt mysiga rum.

Efter middagen cyklade Denny och jag till bussen.
Hämtade den till hotellet bara så instrument kunde plockas ut.

Sedan visade Denny mig vägen till hamnen.
Vi kastade sopor och fixade lite i bussen.Den har använts ordentligt under resan.
Sedan trampade vi tillbaks till hotellet.

På Onsdag kör jag en stor grupp dit och alla tar båten till Venedig :) även jag!
Tack vare att jag kör så får jag pengarna åter som jag betalat för turen till Venedig.
70 euro.

Vårt gäng marcherade i parad mellan piazzorna och spelade.
Jättehäftigt :)
Svenska flaggan i fören.
Kände mig stolt.
Jätteduktiga är de killarna och tjejerna.

Kvällen flöt på och vi strosade omkring.Handlade lite presenter hem.

Saknar min älskling därhemma som jobbar och sliter.
Önskar han kunde varit med mig här i Italien.

Kvällen blev sen innan det var dags att sova.Så skönt vara ute efter solen gått ner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards