Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Att ge sitt allt

Av Sirpa - 1 augusti 2016 07:42

Jag har den förmågan att när jag ger mig in i någonting, som jag tror på och brinner för, så ger jag mitt allt.

Ett mönster som upprepar sig...som min dotter sa häromdagen då jag pratade med henne, uppgiven och genomtrött.

Nu har det skett igen.
Jag har gett mitt allt för att försöka få min egen hjärna och kropp att arbeta och sova tider på dygnet som inte fungerar alls för min rytm i livet.

Jag har inte sovit en endaste dag ordentligt på över 14 dagar nu och effekten är förrödande.

Jag har alltid varit morgonmänniska och älskar att gå upp tidigt.
Komma igång med dagen, helst innan alla andra :)
Det trivs jag med.
Uppe före tuppen så att säga.

Se solen gå upp, allt runtikring komma igång och när dagen rullat på att sedan få komma hem, varva ner och få göra kväller hyfsat tidigt.
Oftast är jag isäng redan vid 22 tiden och sover för fullt.

Sedan upp kanske 4 eller ännu tidigare.Det är en rytm som passar mig toppenbra.
I detta lägger jag också in träning och sunt leverne.
Jag varken röker eller dricker alkohol så den biten har jag inget att förändra.

Behöver heller inte kanske mera än 5-6 timmars sömn med den rytmen.
Jag är pigg och glad, energisk och effektiv.
Hjärnan som mest kreativ under den första halvan av dagen.

Där är jag i ett nötskal.
Mirgonpigg och lycklig som en glad gris.

Nu har allt ställts på sin spets...

Plötsligt ska min hjärna och kropp ställa om sig till att sova på förmiddagen, vara fullt aktiv eftermiddagen.
Åka till jobbet 20.15 på kvällen för att sedan vara aktiv och allert i jobbet hela natten.
Från 21.30 till 5.40 på morgonen.

Sedan bilen hem för att landa hemma innan 7 på morgonen och lägga mig och sova..

Dag efter dag...natt efter natt

Faktiskt att jag trodde själv att jag skulle klara det, bara kroppen vande sig.
Att hjärnan ställde om sig till att sova, precis tvärt emot vad jag var van vid och trivdes med.

Men se det var vansinne!!

Redan första dagen fick jag problem.
Hade sovit natten innan riktigt gott.
Gick upp 6.30 på morgonen och skule jobba 21.30 på kvällen.
Kunde inte sova alls på eftermiddagen.
Alltså vaken i 23 timmar det första arbetsdygnet.

Sov 4 timmar knappt.
Upp dödstrött men kunde inte sova.
Igång med livet hela dagen, sol, värme, träning...allt vad livet innehåller för mig pågick hela dagen.

Försökte sova igen eftermiddag/kvällning.
Fick kanske till en tupplur...max 20-30 minuter på soffan.

Iväg igen och körde igen...

Detta har nu pågått i 10 dagar.
8 arbetsdagar och en fridag mitt i som jag inte visste hur jag skulle använda den då jag var helt fel i dygnsrytmen i förhållande till mitt liv.

Sov natten då från 2 till 9 på morgonen.
Hann få lite vila där och hjärnan tänkte lite klarare.
Sedan var det dags igen.
4 dygn till och sömn bara 3-4 timmar dygnet.

Min hjärna visste varken ut eller in till sist.Träning var inte tal om.
Jag släpade mig omkring till det som måste göras.
Försökte sova kort i bussen på natten i Örebro på min rast....det gick inte.
För mycket oro kring bussen på natten och helg dessutom.

Som ett brev på posten kom oro, ångest, vanföreställningar, mindrevärdeskänslor, aptiten obefintlig.
Stoppade i mig vad som helst för att få energi.
Kroppen svullen och lederna värkte.
Ständig huvudvärk och till sist alla konstiga symptom som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

Vad fan höll jag på med egentligen?

Tvinga min kropp till något som var helt galet fel!!

Kanske går detta om jag vore 25 år...
Nu är jag faktiskt 57 och sakta men säkert bryter jag ner min hjärna och kropp med att utsätta den för psykisk våld helt enkelt.

Sedan tror jag själv att jag ska fungera normalt i detta...
Jo tjena!
Snacka om höga tankar om min egen förmåga.

Det räcker inte att viljan finns
Naturlagarna sätter man sig inte emot.

Jag kapitulerar!
Ger mig helt...
Klarar inte av att leverera på detta vis.
Jag tar livet av mig sakta men säkert om detta får fortsätta.

Nattjobb är kört!!
Jag är morgonmänniska..

Stelt leende och ögonen som svarta hål.
Inte jag!!!

Godmorgon säger denna chaffis!
På morgonen.

Inte..,sov gott i bussen på natten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards