Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Härlig åktur

Av Sirpa - 14 augusti 2016 00:06

I veckan bestämde goda vännen Skans och jag att ta en åktur med hans bägge motorcyklar idag.

Såg lite regntungt ut på morgonen när jag vaknade...
Men det sprack upp efter lunch.
Sov länge idag och åt sedan en brunch med älskad vän innan det var dags för hojturen.

Styrde mot Köping längs gamla vägen.Vidare mot Lindesberg via Arboga, Frövi och Vedevåg.

Stannade vid kyrkogården och jag tände ljus på min pappas grav.
Berättade lite för Skans om hur vi hade det när pappa gick bort, när jag var 12 år gammal.
Pappa var bara 35 när han rycktes bort ifrån oss.
Han fick en hjärtinfarkt mitt framför ögonen på sin familj och dog i ambulansen.

Det är länge sedan nu...år 1972.
Sorgen ligger kvar i min själ och försvinner aldrig.
Jag har lärt mig leva med den.
Lärt mig njuta av varje dag på nåt sätt...vem vet hur lång tid man har kvar på jorden :)
Vill ta tillvara på allt.
Älska, njuta och må gott.

Vi åkte sedan vidare till Nora.Skulle fikat där men det var så fullt med folk överallt så vi valde att åka vidare.

Hamnade i Guldsmedshyttan.

Greksallad blev mitt val.
Jättegott!
Vädret var toppen för vår åkning.
Lagom varmt.

Åkte vidare mot Kopparberg, Kloten och Malingsbo.
Vidare Skinnskatteberg och Köping.
Stannade vid vackra Oxbron och tog bilder.

Bägge började vara ganska trötta då.
Ringde till en älskad vän och ville han skulle komma och säga hej när vi tankade i Köping.
Det gjorde han och det fick mig så glad.

For så vidare gamla vägen från Köping via Dingtuna till Västerås.

Då hade vi varit iväg i över 7 timmar och säkert 6 timmar av dessa hade vi rullat fram på vägarna.

Älskar denna motorcykel.
En Yamaha 1300 kubikare.
Ett kraftpaket som ger mig kickar av glädje när jag vrider på gasen :)

Så härligt att få möjligheten att köra en sådan skönhet.

Väl hemma i lägenheten igen blev det kväller direkt.
Klockan var 20.20 och jag var kaffesugen och hungrig.

Pratade på messenger med min älskade.
Berättade om dagens åktur.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards