Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Ligger vaken...

Av Sirpa - 28 augusti 2016 04:28

Vaknade mitt i natten av ljud utifrån havet.En stor båt lät långt därute och det hördes så tydligt över det stilla havet.

Min hjärna spann igång med tankar genast och sedan var det lönlöst att försöka sova mera för stunden.

Lovan blev så glad och sprallig av att jag gick upp...gav henne mat och pussar innan hon fick gå ut i förtältet.
Det var småkyligt i vagnen och jag kände hur angeläget det är att få fart på värmen om jag ska bo länge till i husvagnen.

Kanske blir det så att jag även måste bo i den i vinter om jag inte hittar något att köpa innan min hyrestid är över, där jag nu hyr i andra hand.
Då måste värmen fungera.
Lika bra att vara inställd på att det blir så...vill ju inte stressa fram något annat
Jag...eller vi :) måste spara till kontantinsatsen på en lägenhet innan köp hursom.

Tog på en stor kopp kaffe och bredde mig knäckebrödskivor.
Kröp ner i bädden igen och betalade månadens räkningar.

Ska bli så skönt att komma ifrån de dyra bensinräkningar som varit sista tiden med resorna till och från jobbet i Uppsala.
Tjänar minst 2000 i månaden på att jobba i Västerås.

Min inkomst på Swebus är ju mindre än jag hade på båda förra ställena.
Skiljer 2-3 tusen per månad.
Kännbart helt klart.

Vad gäller tillvaron här på Öland så börjar jag känna mig mätt på den, efter bara 4 dagar här.
Har behövt denna egentid till rekreation, träning och eftertanke.
Jag vet vad jag vill med mitt liv och det känns jättebra.

Vet att jag inte kommer att vandra ensam om några månader, utan vi kommer att vara två.

Kvarnarna har sakta malt framåt och det har varit en väntan som krävt enormt mycket av mig.
Stundtals har det känts hopplöst samtidigt som jag vetat att tålamod är det enda i sådana lägen.
Inget som gått att stressa fram.

Resultatet kommer att bli bra :) det vet jag.Har känt det hela tiden...annars har jag inte blivit kvar i detta.

Allt detta vill jag hem till straxt.
Till min älskade, mitt arbete och livet i övrigt.
Kommer att sakterliga börja packa ihop mitt boende här.
Noggrant och lugnt.
Allt måste göras rent, packas ihop torrt och fint.

Alla saker från vagnen skall hem till lägenheten och vagnen städas och tvättas noga, inför vinterförvaring.

Ska kontakta min serviceman på Caravan om värmen så får vi se vad han säger.
Kanske behöver vagnen in på reparation, jag vet inte.

Golvet som blir kvar på platsen kommer jag att täcka med presenningar.
Min dotter kommer att ha platsen nästa säsong, till sin nya husvagn.

Min tid på Öland är över nu.
Nya platser väntar på att upptäckas och njutas av.
Ser fram emot det.Vill ha husvagnen närmare så jag kan njuta av den själv.
Som denna sommar så har det kostat mer än jag fått ut utav det.

Gick ut en stund, utanför vagnen.
Alldeles stjärnklart på himlen.
Så vackert och stilla.

Lovan har lagt sig att sova igen.För tidigt att vara uppe tyckte hon.
Klockan är straxt 4.30 och det börjar lite försiktigt ljusna vid horisonten.
En svag rodnad...

Känner hur jag själv börjar bli trött igen...

Livet känns bra...om än fyllt av frågetecken vad gäller boendet framöver.
Drömmen är att hitta en lägenhet som vi kan bilda vårt nya liv i.
En lägenhet i lagom storlek, nära jobbet så kostnaden för resor försvinner helt.

Livet går vidare....mot nya mål.
Jag vill vara nära min älskade...det är vi båda värda.
Leva i glädje och gemenskap.
Framåtsträvan, passion och glöd...
Såsom bara han och jag kan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards