Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

Goda samtal

Av Sirpa - 29 augusti 2016 06:16

Att ha en kommunikation är så oerhört viktigt med människor man står nära.
Det fick jag känna av under gårkvällen.

Jag hade vandrat ett par dagar i funderingar och egna tankar som inte alls kändes behagliga.
Hade frågor i mitt huvud som behövde svar och det fick jag inga.
Möttes av en tystnad bara.

Fick under kvällen förklaringen och även svar på frågorna jag bar.
Kändes jätteskönt.
Förändringar kan vara skrämmande.
Man vet ingenting om det som ligger framför...ingen gör det!

Det kräver mod att ta de avgörande sista stegen till förändring.
Det tar kraft att genomföra själva förändringen.

Samtalet pågick under kvällen och jag kände ett lugn och en värme i hjärtat när jag till sist släckte lampan för natten

Livet är inte enkelt alltid men jag anser att rakhet och en god dialog löser knutar.
Om det ens behöver bli några knutar...prata i tid innan det blir grubblerier.

Grubblerier suger onödig energi som kan läggas på annat istället.

Var rak, säg vad du tycker utan att såra eller medvetet skada.
Att trycka ner en människa som en gång i världen betytt mycket för en, gynnar inte någon.

Det visar bara hur ynklig man är själv som inte klarar att genomföra en dialog utan det blir en monolog i vrede och elakhet istället.

Prata!
Lös problem innan de blir till berg som tornar upp sig som hinder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards