Alla inlägg under augusti 2016

Av Sirpa - 27 augusti 2016 17:11

Styrde mina steg denna Lördagsmorgon mot Böda Hamn.
Tänkte ta ett kortare pass bara idag då det ändå blev 11 km igår.

Det var så vackert vid havet, solen glittrade i vattnet.

Gick sedan vidare längs en stig in i skogen, bland stora ekar.
Naturreservat. Grönt och lummigt därinne.

Genom kohagen följde jag en stig ut till udden som syns från vår camping.
Kalkstenshällar med fossiler mötte mig därute.
Fåglar i mängd, vackra svanar.

Små kaninen skuttade omkring, rädda flydde de in i buskarna.

Gick tillbaks en bit och vek sedan av hemåt.Igenom kohagen, in i skogen, vidare mot bageriet som var mitt mål.

Tranbärscones och blåbärsmuffins följde med hem i en påse.
Mitt pass för denna dag slutade på 8 km.Kändes i benen av klivandet i skogen.

Ett avsvalkande bad innan frukost.

Av Sirpa - 27 augusti 2016 06:49

Sitter och filurar i sängen här i min husvagn på Öland.
Har sovit gott och känner mig utvilad, lite ont i magen.
Åt lite för mycket gottigt igår.

Om en stund ska jag ta på träningskläder och ge mig ut.
Men först njuter jag av stillheten.

Solen är uppe sen en timme tillbaks.
Dörren står öppen ut i förtältet och Lovan spanar ut...där finns det fåglar som fångat hennes intresse.
Hon kom nyss på att det är ett fönster öppet vid sängen, där hon, via ett bord ute i förtältet, kan hoppa in till mig här i sängen.

Hon trivs så oerhört bra här i vårt lilla semesterhem.
Första två dygnen var lite läskiga med alla ljud.
Nu börjar hon vänja sig.
Det otäckaste tyckte hon var dragkedjan på förtältet.
Då sprang hon och gömde sig direkt och kom inte fram på ett tag.

Lovan och jag gör ett sista försök nu med att få slut på hennes pinkande i sängen och på mattorna.

Här har hon fint och prydligt gått på sina två lådor som jag placerat ut, en i vagnen och en i tältet.

Vi kom hit i Onsdags kväll och nu är det Lördag morgon.
Ingenstans har hon kissat :)
Bara i sina toalådor.

Håller tummar och tår att det obehagliga beteende hon haft försvinner i och med vår trivsamma tillvaro här.
Vi har en närhet här och timmar av gemenskap som gör att vi kommit varann närmare.

Hon får extra god mat.
Mycket kärlek och gos.Vi pratar hela tiden och jag åker/går ifrån henne högst ett par timmar åt gången.
Så hon inte behöver känna sig ensam.

Hon sover med mig i sängen om nätterna.Hör bara hur hon går på toa och äter eller dricker lite.
Kommer sedan tillbaka och sover med mig.

På kvällen vill hon vara under mitt täcke, kroppsnära, spinnande och avslappnad.

Vi får vila och ro här både Lovan och jag.Känns toppen.

Av Sirpa - 26 augusti 2016 14:41

Något jag tycker är så himla skönt såhär på en husvagnssemester, är att jag tillåter mig själv att ta en vila efter maten.

Låg stundtals och solade efter mitt träningspass och frukosten.
Men det var inte så behagligt då det blåste rätt mycket.
Läste min bok, bloggade och lade ut upplevelser på fb.

Hinner tänka så oerhört mycket också, när jag bara har mig själv att rå.Lovan pysslar ju med sitt så det blir mycket egentid för mig här.

Åkte iväg till ett ställe en bit bort och handlade födelsedagspresenter åt mitt lilla barnbarn Isaac som fyller 3 år snart.
Kalas den 11/9 då jag skall ha med mig hembakat.
Kommer att baka bullar, äppelkaka och chokladfavoriter.

Hittade lite kläder åt honom.

En ny träningsjacka åt mig själv blev också fynd.
50% på ordinarie pris och det kände jag var lagom för min plånbok.

Sedan for jag vidare till Böda Ica och det blev inhandlat mineralvatten, fikabröd och god korv som jag nog kommer att grilla någon kväll.
Extra lyxig potatissallad fick hänga med denna gång.
Har ju trots allt semester.

Grönsaker och frukt självklart.
Lite choklad att gotta med till kaffet.

Lunchtid vid hemkomst.
Kände mig lite matt i benen så det var välbehövligt med mat.
Resterna från pastarätten igår med sallad blev måltiden.
Kaffe med lite gottigt till.

Sedan intog jag sängläge i husvagnen.Lovan kom och ville ha gos och klia på huvudet innan hon själv somnade utsträckt i sängen bredvid mig.

Lyssnar på blåsten och på grannar som kommer rullande till sina vagnar.Det är ju Fredag så det kommer vara mera liv och rörelse nu ett par dagar.

Får se om min kompis Micke kommer till sin vagn.
Gör han inte det så ska jag titta till hans boning så allt ser ok ut.

Jag njuter så av att vara för mig själv och göra precis det jag känner för.

Saknar min älskling jättemycket men den saknaden och längtan är en del av livet nu.
Inget som gör ont då jag vet att det är vi och allt går framåt.
Han finns där för mig och jag älskar honom så mycket.Jag vet också att det är fullt ut besvarat....det känns tryggt.

Vi har vår framtid och den styrka jag bygger under min egentid här är av stort värde.
Livet är ingen dans på rosor och jag är medveten om att allt som sker längs färd kommer att kräva mycket av oss båda.
Vi har ett mål och dit är det en bit kvar...
Kärleken är stark och den ger oss båda kraft.

Så jag lever, vilar och mår gott :)

Framtiden ligger där och väntar på mig då jag kommer hem.
En framtid i glädje och gemenskap.



Av Sirpa - 26 augusti 2016 13:15

Denna morgon vaknade jag innan solen gått upp.
Lovan kom yrvaket och undrade vad jag gjorde då jag preparerade kaffebryggaren.
Straxt doftade det nybryggt kaffe i vagnen och Lovan fick sin frukost.

Öppnade ut i det kyliga förtältet till hennes förtjusning.
Hon har något att göra ständigt därute.
Säkert vild jakt på tvestjärtar :)

Gick ut i bara nattlinnet och tog bilder på den vackra soluppgången.

Vid 6 tiden, med träningskläderna på och vattenflaska med, traskade jag iväg längs stranden.
Det var riktigt tungt då stranden var full av tång och alger som blåsten drivit in.
Fick lov att gå längre upp och där är sanden mjuk.
Varje steg sjönk ner rejält och jag kämpade på för att ta mig framåt.

Stundtals något lättare och efter 5 km vek jag av in i skogen.
Det var borta vid Lyckesand.
Genast mycket raskare steg i skogen.

Plockade med mig blåbärsris, fyllda med blåbär som jag ville ha till frukost.

Luften i skogen var underbar.
Så syrerik och energigivande.

Gick så raskt hemåt campingen.
Spindelväv överallt på grenar och buskar.
Luften fuktig så väven hade droppar kvar av nattens dagg.
Så vackert!

Kom åter till husvagnen, riktigt medtagen efter 11 km powerwalk.

Bytte snabbt om till bikini och begav mig ut i havet för ett svalkande dopp.
Underbart skönt!

Sedan var det dags för frukost.
Kvarg med blåbären jag plockat.
Finns kvar ännu på kvistarna så det blir blåbär imorgon också till frukost :)

Kaffe med gott rostbröd, leverpastej och gurka.Ost med tomat och gurka.

Satt i förtältet och njöt av min välförtjänta frukost.

Kändes rejält i benmusklerna efter sanden.
Bra och jobbig träning.
Så skönt att orka och kunna utan att andningen och hostan bråkar.

Terapi för kropp och själ

Av Sirpa - 26 augusti 2016 09:39

Öland självklart

Av Sirpa - 25 augusti 2016 21:46

Denna dag är snart över och jag är nere i varv ordentligt.

Så härligt att vara här, bara Lovan och jag.Vårda själen, träna kroppen och bara hela sinnena.

Jag har självklart kontakt med min älskade...saknar honom varenda sekund.
Vi talas vid i telefon flera gånger per dag och i övrigt pratar vi via messenger.
Jag tar mycket foton överallt och skickar även till honom.
Gör honom delaktig i mitt välmående på så vis.
Han jobbar för fullt därhemma.

Jag har badat två gånger idag.
Vadat långt långt ut för att samtidigt få träning i benen av att gå i vatten.

Åt en god frukost imorse och fixade mig sedan en härlig lunch som jag avnjöt i förtältet.
Karre som jag hade lagat till hemma och tärnade nu ner den i en pastarätt.
Egna tomater från balkongen hemma.

Solade en hel del och började läsa en bok som fick mig sorgsen och ledsen så den lade jag bort efter ett tag.
Fortsätter imorgon med den.

Duschade i servicehuset efter andra badet.
Skrattade gott för mig själv då jag såg mig omkring.
Två av tre tvättmaskiner trasiga, duschar funkar inte och toan är stängda.
Det är inte mycket service kvar åt oss som är här på säsong :)
Focus läggs bara på de veckor då det är högtryck och pengarna rullar in.

Vi som är här nu kan de både ha och mista känns det som.
Mig gör det inget då det är sista säsongen.
Jag njuter ändå av mitt och struntar i det övriga.

På kvällen när solen började dala ner mot havet så gav jag mig av till Byxelkrok.
Tog lite bilder vid Neptuni Åkrar.

Köpte mig en chokladdoppad mjukglass.

Åkte sedan vidare till Byrums Raukar för att fånga in den sjunkande, vackra solen.

Njöt av stillheten.
Satt och såg på när vågorna rullade in.Tänkte på min älskade som jobbade för fullt.
Skickade bilder till honom.

Åkte sedan hemåt igen via Löttorp.
Följde vägen längs havet och såg solen gå ner helt och det blev mörkt.

Kom hem till en pigg och glad Lovan.
Hade öppet åt henne då jag var iväg så hon fick ha fritt spelrum i husvagn och tält.
Grannarna var hemma så de fanns att tillgå om nån obehörig kom.

Nu är jag trött och ska sova.
Tänkte gå upp tidigt och träna imorgon.

Av Sirpa - 25 augusti 2016 13:49

Det är mycket maneter i vattnet här i mitt semesterparadis.
Helt ofarliga sådana.

Simmade bland dem och kände dem svepa mot huden, som en varsam smekning :)

Av Sirpa - 25 augusti 2016 13:06

Vilken härlig känsla det är att vakna i husvagnen och här på Öland just.

Lovan höll igång hela natten med att undersöka vagnen.
Hon gick omkring, hoppade upp och sedan ner med en duns, varje gång :)
Hon åt mat, drack vatten, gick på lådan, traskade omkring på mig och jag vet inte allt hon pysslade med :)

Full fart på den lilla bruttan.
Jätteroligt att hon verkar trivas.
Tycker säkert om att det är så litet och vi är så nära varann här.

När jag gick upp på morgonen och fixade mig kaffe så hade hon mycket att berätta.

Tätade förtältet så hon kan vara därute också utan risk för rymning.

Trivs så oerhört här.
Njuter av varje sekund.
Tog en kort promenad på stranden innan frukost.
Packade upp kläder, fyllde vatten.

Låg sedan i solstolen.

Badade redan på morgonen.
Kallt och friskt i vattnet.Härligt

Går ner i varv mer och mer....

Detta behövde jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards