Alla inlägg under augusti 2016

Av Sirpa - 24 augusti 2016 23:48

Idag Onsdag, efter att jag jobbat klart och fixat till allt hemma, lastat bilen och låst dörren, så bar det iväg nedåt landet.

Målet var min älskade husvagn på Öland :)

Lovan åkte i sin egen säkerhetsbur bak i bilen och protesterade högljutt de två första timmarna.
Hon var bara sur över att bli instängd.

När jag stannade i Söderköping och tankade, gick på toa och köpte mig en ost/skinktoast så lugnade hon ner sig.

Fortsatte färden...
Jag åkte hemifrån 15.30 och var sedan framme på Kyrketorp 21.35
Samma känsla varje gång då jag åker över bron :)
Lugnet lägger sig i hela mig.

Lovan och jag har nu installerat oss.
Det mesta är uppackat och jag är trött.
Åt ett par tunnbrödmackor till nattmat.

Får inte värmepatronen att fungera...men det får bli morgondagens lösning.
Lite rått i vagnen men det gör ingenting.
Nu är Lovan och jag på Öland och min semester har börjat.

Av Sirpa - 24 augusti 2016 04:51

Sitter här i min säng.Kaffekoppen bredvid på nattduksbordet.

Vaknade jättetidigt och kunde inte somna om, så jag valde att stiga upp, ta på kaffe och ge Lovan mat.

Min fasta är över nu och det har gått bra tycker jag.
Kroppen känns så mycket fräschare och det är som att jag fått bort en blyklump ur magen.
Säkert urrensningen av slaggprodukter som legat och grottat in sig.

Hela kroppen känns lättare och min energi har återvänt till fullo.
Är inte längre helt slut på kvällarna som jag var innan.
Nu blir jag trött och sömnig i vettig tid, går och lägger mig och sover bra hela natten.
Vaknar utvilad, fräsch och pigg.

Saker blir uträttade härhemma.
Som att gnistan kommit åter inom mig :) Så härligt!

Det är ju så livet ser ut.

Lever man i någonting som inte känns bra så måste det till en förändring.
Även fast det kostar på och är jobbigt.

I mitt fall mådde jag pyton i kroppen efter all stress jag utsatt den för.
Fick liksom inte ro någonstans utan det var bara ett jagande ständigt åt något håll.
I detta sprack både mathållning och träning.

Den balansen börjar jag hitta igen.
Nu har kroppen fått sin urrensning och rening.
Dags att ta itu med själen...

I eftermiddag åker jag och Lovan till husvagnen på Öland.
Min semester på 11 dagar börjar :)
Som jag har längtat!

Gårdagen var fylld av sysslor, förberedelser inför vår semester.
Jobbade först några timmar på förmiddagen.
Sedan bar det iväg till dottern för att hämta buren som Lovan ska åka i till Öland.
Har ju en säkerhetsbur som hon får plats i tillsammans med toalåda, mat, vatten och mysig bädd.
Så hon åker säkert min lilla tjej.

Sedan åkte jag vidare hem till dotter och barnbarn, efter att vi hämtat lilltjejen från förskolan.

Hade lite nytvättat att hämta som hör till husvagnen, samt nyckelkort så jag kommer in på campingen.
De behövs även för dusch och tvätt.

Vilade hos dem en kort stund innan det var dags att åter bege mig hemåt och eftermiddagspasset på jobbet.

Såg att Volvons högra bakdäck så knepigt ut och det var inte så konstigt då det bara var 1 kg luft i den.
Ska vara 2.4
Kollade alla fyra däcken, fyllde på det tömda.
Får se om det hållit idag eller om jag har punktering som måste lagas innan avfärd till Öland.

I stort sett allt är packat till resan.
Maten inhandlade jag i Måndags kväll på Maxi.
Skönt ha sådant klart så är det bara att jag boar in mig i vagnen.

Hemmet har fått sig en duvning.
Blommorna genomgågna och vattnade.
Några tar jag med till vagnen...tror jag.
Det blir ju mycket att plocka ihop där sedan och frakta hem, så det kanske är dumt att dra med extra grejer dit.

Mysigt med blomlådor vid boendet förstås :)

Idag kommer jag att dammsuga och kasta sopor.Fixa så det är fint tills vi kommer hem igen, Lovan och jag.
Så skönt komma hem till nystädat.

Vad jag gör med husvagnen har jag ännu inte bestämt.
Känns inte nu iallafall som att jag riktigt är klar med säsongen.
Kommer kanske att dra iväg den och bo nån helg.

Uppställning är det inte tal om, som jag tänkte tidigare.
Att ha den på nån camping September Oktober.Det har jag inte råd med då pengarna behövs för att köpa mig en bostad innan Februari nästa år.
Så är läget nu.

Tittar för fullt efter lämpliga objekt och skall idag iväg och titta på ett boende på Viksäng.
Får se vad det är för något.

Kommer att kontakta samma mäklare som min dotter hade för att få den bästa hjälpen med köp av bostad i Västerås.
Har ju nu 100% fastanställning så lån borde inte vara något problem.

Om nån timme är det dags att bege mig till jobbet för att köra en tur till och från Arlanda.
Sedan börjar semestern.

Jag har ju haft ont i mitt vänsteröga några dagar.
Det är svullet, gör ont och stör min syn på ögat.
Dottern hjälpte mig igår och vek upp ögonlocket och såg då att jag har en vagel på insidan av ögonlocket.
Hon rengjorde den med en tops och gav mig en salva som är bra mot sådant.

Hoppas det ger med sig snart för det är jobbigt att inte kunna se ordentligt.
Tur man har två ögon :)
Sedan är det ständigt irriterat och tårar rinner.
Bra det, för tårarna håller väl rent.

Det ger säkert med sig snart.
Inget att larva iväg till läkare för iallafall.

Av Sirpa - 22 augusti 2016 11:29

Tredje dagen av min fasta nu och jag har energi till max.
Så härligt!

Stack ner i källaren och började röja bland kartonger och grejer.
Kommer köra en vända till Återvinningen idag och det är redan slängt en del i miljöboden som hör till boendet.

Ska se till att allt är genomgånget och urrensat tills det är dags för flytt.

Ut med gammalt som inget värde har för någon.

Av Sirpa - 22 augusti 2016 07:30

Vaknade straxt innan 8 på Söndag morgon.
Hade sovit en lång natt på 9 timmar :)
Härligt!

Känns verkligen hur kroppen kommer i balans av fastan nu efter 5 dagar med flytande kost innan.

Min mage mår gott.
Känner hur det nyper i den ibland...men det är nog frånvaron av fast föda.
Den är arbetslös helt enkelt :)

Kaffe har jag inte klarat att lägga bort.
Har minskat intaget till hälften iallafall.
Dricker ju mycket örtthe, med lite honung i ibland.

Kilona minskar och jag känner hur kroppen formar om sig till det normala.
Jag ska ju inte ha några extrakilon utöver de som pryder kroppen i övrigt :) Har inte som mål att bli någon spinkräka som förr om åren.

Intog kaffe och äppeljuice i sängen.
Vek tvätt och lade på sina platser.
Hade kvällen innan plockat fram två stora förpackningar Fläskkarre som jag köpt under sommaren från en butik som dumpat priset rejält då de hade för stort lager och datum snart gick ut.

Det blev en full långpanna in i ugnen.
Hade dem först inne i 30 minuter ca.
Vände på köttet.
Körde grillen på högre värme ca 10-15 minuter för att avsluta med folietäckning, med avstängd ugn.
Så det fick möra och safta till sig ordentligt.

När det var gjort tog jag på träningskläder.Gick ut på en promenad i lite raskare tempo.
Var ute 4 km...levererade lite kakpaket till jobbet så kollegorna fick något gottigt :)
Träffade på min nygamla älskade kollega som börjat hos oss.

Traskade hemåt igen och landade i soffan en kort stund med en kopp the i handen.

Sedan färgning av mitt långa hår.
Diskade medans det verkade.
Dusch och en kort vila på det.

Bjöd min äskling på den goda maten under eftermiddagen.
Det behövde han, med en tuff dag som han avverkade och fick den välbehövliga paus och energipåfyllning han behövde.

Underbara karl :)
Min kärlek och framtid.

Efter han åkt och disken var fixad så intog jag min buljong och grönsaksjuice.
Tog med kvällsmålet i flaskor.
Multivitamin och rödbetsjuice.

Klädde om till uniform och gick till jobbet.Riktigt varmt ute.
Blev svettig av att gå bara....
Bilen ner till Resecentrum och avbyte av kollega.

Körde en vända till och från Arlanda.
Avslutade med bussen till depå.

Gick hem medans mörkret lade sig.
I glatt samspråk med min trötta älskling som var på väg att lägga sig att sova.

Kom hem och gjorde kväller ganska snart själv.

Jag har mycket i huvudet nu då jag tagit beslutet att lämna denna lägenhet innan 31/1 nästa år.
Sms:ade med han som har kontraktet och gjorde klart att han inte behöver känna någon oro för att jag ska lämna nåt åt honom.
Stannar hela min hyrestid så han inte får någon extra kostnad.

Han är en toppenkille och jag skulle inte utsätta honom för något.
Han har ju hållit mig med bostad då i ett helt år.
Är jättetacksam att jag fått denna chans att hyra av honom.
Nära mitt jobb, bästa området och med parkering:)
Precis vad jag behövt.

Snart nytt boende nånstans:)
Spännande se vart.

Somnade trött och glad

Av Sirpa - 21 augusti 2016 13:27

Hade ledig dag igår Lördag.
Vaknade av telefonen och en beklagande röst som behövde hjälp.

Åkte iväg och löste detta på jobbet.
Hjälpte även till att lösa lite annat som krånglade.
Vad gör jag inte för en människa jag vill allt väl i livet.

Åkte så hem igen och fick fatt i tvättid.
Satte igång och tvättade upp de mattor som Lovan återigen kissat ner.
Det är ingen ände på det problemet.

Hade annan tvätt också så det blev några vändor ner i källaren.
Grejade med lite allt möjligt härhemma tills min älskade vän kom över.
Jag lagade till lite att äta åt honom.
Kaffe på maten självklart.

Våra stunder är så glädjande och givande...båda ger varann oerhörd energi och kraft.
Ett utbyte jag inte vill vara utan.

När jag kramat honom hejdå, var det då dags att åka till min yngsta dotter och katterna.
Var där en stund innan avfärd till min mor, för ett kortare besök.
Handlade med frukt åt henne som hon behövde.

Vidare hem till lägenheten igen och en kväll i vila.
Det tar på mina krafter då jag ingenting fast äter.
Bara dryck nu under 5 dygn.

Började packa för min Ölandsvistelse.
Vill ha kläder med för träning framförallt men också för kyrkobesök och bilfärder på ön.

Skönt med en helt ledig dag...utan plikter och krav.

Av Sirpa - 20 augusti 2016 18:58

Jag lessnade på mina extrakilon över mage och höfter.

Har nu kört 5 dagar med bara Nutrilett. Pulver blandat i vatten.
Alla måltider!
2-3 påsar och en bar per dygn.

Har nu gått ner 4 kg.

Körde imorse igång med en 5 dagars fasta.
Juicer av grönsaker och frukt.
Buljong och örtthe.

Går jättebra.
Det är mycket dryck och jag känner mig mätt fast jag inget äter.

Passar på att göra detta på ett fint sätt:)
Snygga glas till dryckerna och buljongen äter jag som soppa.

Känner mig superskön i kroppen.

Min älskling var lite orolig när jag körde igång så hårt med viktborttagning.
Men nu förstår han att jag kan sköta det jag bestämt mig för.

Jag har stundtals varit darrig i knäna och huvudvärken har väckt mig två mornar.
Men det har släppt efter kaffe.

Nu ska jag försöka vara utan kaffet under fastedagarna.
Får se om det går..

Av Sirpa - 20 augusti 2016 08:56

Om och om igen stöter jag på människor som sitter i "bestämmandepositioner"

Där de har makten att styra en medmänniskas framtid och de väljer att göra det till nackdel för den andre.
Som dessutom verkar njuta av att trycka ner.

Vart har empati och medmänsklighet tagit vägen?
Varför måste man vara spydig och arrogant när någon ställer frågor och vill ha svar, just för att förstå?

Jag är aldrig otrevlig när jag kontaktar någon.
Det finns inte i min värld att uppföra mig illa.
Inte ens om det är någonting jag vill klaga på...tar det också på ett trevligt sätt.
Ingen vill ju bli attackerad.

Fick så otrevligt bemötande igår så jag ännu känner mig ledsen och arg.

Den personen jag talade med satt i en position där hon visste att det hon bestämmer är det som gäller.
Jag försökte vara vänlig och trevlig så långt det bara gick...men när samtalet började gå över i personangrepp utan att denne ens känner mig...då miste jag tålamodet, tackade för mig och avslutade samtalet.
Ingen har rätt att behandla mig illa utan anledning.

Mitt nästa boende skall jag äga själv.

Aldrig mer en hyresvärd!

Av Sirpa - 19 augusti 2016 23:46

Min yngsta dotter hämtade son nya husvagn idag och hon är så lycklig över detta.

En investering som stärker henne och får henne att leva i en framtidstro.

Det var på tiden att hon får leva ut det hon själv vill, utan att hållas tillbaka av en hustrumisshandlare.

Go girl!!
Mamma älskar dig :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards