Alla inlägg under augusti 2016

Av Sirpa - 19 augusti 2016 23:32

Nu är ju hösten här och jag ringde till dem som jag har mitt boende hos.

Lät så lovande i våras och försommaren vid de samtal jag hade med dem.

Då jag hyr i andra hand så har hoppet varit hos mig att få förstahands kontrakt på bostaden

Skulle höra av mig efter sommaren...som jag nu gjorde

Samtalet slutade med att jag bestämde mig för att vara ute ur lägenheten senast 31/1 nästa år.

Blev så illa bemött så detta bolag tänker jag inte ge några hyrespengar mer än den tid jag hyr detta av H.

Ingen behandlar mig som något som bara är till besvär....
Då får de behålla sitt gamla, slitna och mörka krypin..

Jag flyttar så snart jag hittar något.

Antingen till min husvagn eller så köper jag något.

Tänker inte krypa för en hyresvärd.

Aldrig!!!!

Av Sirpa - 19 augusti 2016 06:20

Igår Torsdag hade jag tillsammans med min älskade vän och kollega, beställningskörningar.

Han utgick från Västerås och jag från Eskilstuna, ut till ett slott utanför.

Trevligt att lasta vid Stationen i Etuna och sedan bar det av till Slottet.
Kunderna skulle prompt av alldeles utanför slottet fast jag sade att vi inte kommer få plats där med våra stora bussar.

Jodå...de hade blivit lovade.

Sagt och gjort...jag lydde order.
Körde upp mot Slottet längs allen där träden lutar inåt och grenar hänger ut över vägen och bussen 4 meter hög.

Gick ut för att flytta på en kon som stod som avspärrning för att man inte skulle köra upp till slottet.
En skylt som visade vägen till parkeringen och en stor vändplan där det var gott om plats.

Order var en order!

De hade ju blivit lovade och jag "förstår" att det är jobbigt för en del människor som inte är van att röra på sig, att gå de 100 metrarna från parkeringen.

Min buss vägrade sedan röra sig ur fläcken så de var tvungna att gå de kvarvarande 50 metrarna och jag beklagade att bussen bråkade.
Lyfte ut bagaget åt kunderna så de inte behövde besvära sig med det ...
Bad om hjälp då jag stod och blockerade hela vägen, med kö av bilar bakom mig, men ingen brydde sig.
Jag förstår...det krävde ju planering att gå de metrar som var kvar då bussen inte stannat utanför ingången..
Jösses....tror inte jag vill ha flera sådana körningar igen.
Fullt friska människor som inte orkar gå de metrar som det handlade om...

Fick fart på min buss och kom iväg.
Vände runt och åkte därifrån.

Kollegan hade haft samma order på sin buss.
Ända fram till Slottet var det bestämt
.
Honom hade de dessutom tystat ner i bussen då han i microfonen skulle ge information som behövdes för färden.

Märktes att vi inte hade något vidare värde, utan skulle bara finnas

Så underligt....då det framför Slottet är förbud att framföra motorfordon, ändå måste vi åka där??!!

Måste vara något jag missat kapitalt...jag brukar följa lagarna som finns och där skulle vi plötsligt bara kringå allt.

Sedan ifrågasätter jag också om det är så lämpligt med två 26 ton tunga bussar, upp på en grusgång, framför en gammal byggnad.

Men men...kanske har jag fel.
Jag är ju bara en simpel bussförare utan en massa år av utbildning.
Jag har ju bara över 30 år i mitt yrke.

Vi åkte vidare och tog en kaffe för att prata igenom behandlingen vi fick av dem vi körde.
Kändes inte bra men det är ju bara att gilla läget.
Fick ett gott samtal som vi båda behövde.

Som sagt....vi är ju bara ointelligenta chaffisar utan värde eller hjärna att tänka med, lågt stående varelser som man bara kör över.

Märks det att jag är riktigt irriterad över att ha blivit illa behandlad??!!

For så vidare mot Västerås igen och fick återigen problem med min buss.
Den tappade kraft och lydde inte gasen.
Blev stående en stund vid sidan av vägen med varningsblinkers på.

Tog mig iväg igen och ringde chefen.
Bussen betedde sig underligt mest hela vägen till depån.
Växlade konstigt och ryckte, knyckte och hade sig.

Säkert var det bara för att jag är utan flera års utbildning :)

Vi såg till att avsluta det arbetspasset på ett bra sätt för att inte bära med oss behandlingen av oss hem.

Ville nu bara skriva av mig det sista.

Jag vet mitt värde och är en stolt bussförare som tål väldigt mycket :)

Av Sirpa - 18 augusti 2016 02:23

Somnade trygg och skön i både själ och hjärta vid 22 tiden.

Vaknade så vid 1 tiden inatt och hjärnan spann igång efter denna händelserika dag.
Med besked om min anställning, beställningskörningen idag, härliga timmar med älskade vänner och sedan min diet där jag inget äter utan intar bara flytande.

Fixade mig en kopp the från det fastepaket jag kommer att ge mig på Lördag morgon.
Jättegott, rogivande the.
Skönt för magen i natten...

Känner hur mitt liv börjar landa, bit för bit.Jätteskönt
Det har ju varit rätt turbolent ett tag.
Både kropp och själ har tagit stryk ordentligt.
Både i jobbet och privat.

Känns så skönt med beskedet om fast tjänst.
Hoppas nu bara på att jag ska få behålla min lägenhet som jag hyr i andra hand.
Väntar på besked nu i dagarna.

Håller verkligen tummar och tår.
Mister jag den så är det husvagnsboende som gäller för mig.
Bostadsbristen är ju enorm i stan och även kringliggande kommuner.
Det finns inget att hyra.

Då står jag bostadslös 31/1 nästa år.
Mitt i vintern i husvagn lockar inte, men jag har inget val.
Jag vill inte köpa något.
Dels kostar det för mycket och sedan vill jag inte sätta mig fast i nåt då jag inte vet vart jag styr kosan.
Frågetecken hänger i luften...

Visst bor jag i min vagn.
Jag är inte kräsen....
Som många andra är som kommer utifrån till vårt land.

Det är lite annan ruter i oss finnar.
Vi tar det som bjuds och gillar läget sålänge det behövs.

Om en knapp vecka åker jag till Öland och blir där ett tag.
11 dagar har jag ledigt iallafall :)
Ska bli härligt!

Kommer att sakna min älskade men han har fullt upp med sitt och jag behöver rekreationen.
Havets terapi, träning och in i sunda matvanor igen efter diet och fasta.
Det blir jätteviktigt för mig.

Ser fram emot min vistelse där vid havet.
Sedan kommer jag att packa ihop mitt boende och dra hem min husvagn.
Får se om jag ställer den någonstans...eller om det helt enkelt blir min permanenta bostad i vinter.

Tiden får utvisa vad som händer.

Sista säsongen på Öland för mig iallafall...för ett tag.
Man vet aldrig, kanske återvänder jag med min älskade till ön.
Det visar sig :)
Livet ligger öppet för alternativ och det är skönt.

Klockan är straxt halv tre och jag skall sova några timmar till.
Behagligt att skriva av mig tankar såhär.

Livet landar sakta men säkert.

En sak är säkert...Kärleken har drabbat mig och han är helt fantastisk.
Som vi har kämpat....och jag har vägrat ge upp då min övertygelse varit så stark.

Av Sirpa - 18 augusti 2016 01:50

Fick frågan från min goa chef om jag kunde tänka mig att köra lite beställningstrafik ett par dagar.

Självklart ville jag det :)

Onsdag morgon var det då dags att rulla iväg med våra fina dubbeldäckare, som går på högskolekörningar.
Vi körde högskolefolk från Västerås till Eskilstuna.
På morgonen detta.
Tog lite bilder på de rena fina bussarna.

Kollegan och jag var riktigt stolta över att rulla fram med våra ekipage.

Åkte sedan tomma till depån igen.
Efter långrast och fika med min bästis hemma så var det dags att hämta hem samma människor.

Min älskade vän som nyligen börjat hos oss hängde med och passade på att lära sig linjesträckningen samt uppdatera fordonet så han också kunde snart ta sådana körningar.

Jättekul att ha honom med.
Han körde hela tiden så då är den biten klar.

Han och jag kör varsin buss imorgon till Sundbyholms Slott.
Han från Mdh Västerås och jag från Mdh Eskilstuna :)

Det ska bli skoj!

Vi trivs att jobba tillsammans och har alltid kul och en massa tokiga upptåg på gång.

Av Sirpa - 18 augusti 2016 01:29

Idag Onsdag fick jag sms från vår nya Trafikchef med frågan om jag kunde titta in hos henne innan jag började köra mitt andra pass för dagen.

Jag blev jättenervös för jag hade alldeles i dagarna mejlat till henne och berättat hur jag upplevde min arbetssituation, med alla resor och kringkast med mina arbetstider.
Korta vilotider och hur jag helst jobbade om jag fick välja.

Gick så in till henne och får snabbt frågan om jag kan tänka mig att bli 100% på fast lista i Västerås.
Köra på eget schema till och från Arlanda.
Samt att hoppa in på akuta körningar i Uppsala om det krisade.
Självklart med möjlighet att säga nej om jag inte ville eller kunde just då.

Jag tackade ja direkt :)

100% ville jag ju verkligen ha.
En trygghet i sig som jag strävat efter.

Utgå från Västerås innebar ju att jag sparar över 2000:- i månaden på bensin.
Kan gå och cykla till och från jobbet dagligen :)

Dessutom slippa dessa ständiga kast i tiderna.
Vanlig skiftlista bara med fasta fridagar som ingen fick ändra.

Så fick det bli :) Från 1/10 kom vi överens om då September redan var planerad och jag skulle ha semester precis innan och några dagar in i månaden.

Det har varit toppen att lära mig allt det nya och jag vet att jag kommer vilja köra ibland från Uppsala.
Men nu kan jag landa i ekonomisk trygghet och inte kastas omkring ständigt.Kul med variation men det blev en oro inombords att inte veta vart jag jobbar och när...hann jag sova nåt eller göra nåt annat än resa och jobba.

Jag var jätteglad :)
Svårt tro att det var sant...

Jag kommer få mitt schema.
Planera min träning :)
Få ordentlig nattvila och veta exakt när jag är ledig.

Min älskade blev själaglad över min anställning.
Han vill se mig lugn och trygg och inte dödstrött och orolig som jag varit senaste halvåret.
Han har ju heller inte vetat vart jag hamnat dag för dag.

Sedan har han ju sett min oro över ekonomin med de stora bensinräkningarna.

Framtiden blir ju hans och min och då vill ju han också att jag mår bra i arbetet.
Vi vill ju få en struktur i vårt när det är dags att skapa ett gemensamt liv.

Kändes jätteskönt när jag lade mig att sova efter sådant besked.


Av Sirpa - 17 augusti 2016 12:00

Mina två tomatplantor har växt upp som ogräs denna sommar på balkongen.
Nu börjar de första vara klara och det känns jätteskoj med egen odling.

Av Sirpa - 17 augusti 2016 11:40

Ville inte blogga om mitt beslut förrän det gått några dagar :)
Visste inte om min kropp skulle fixa detta.

Det gör den och jag mår jättebra!

Blev så grymt trött på mig själv när inte längre uniformsbyxorna sitter skönt och magen står ut där framtill när jag såg mig i spegeln.

Ställde mig på vågen och konstaterade att jag lagt på mig flera kilosen min träning kommit av sig pga hostan, mycket jobb och tidsbrist i en salig blandning.

I Söndags tog jag beslutet att nu fick det vara nog!

Lever nu på Nutrilett i form av pulver blandat i vatten 2-3 mål om dagen och en bar så magen får någonting fast att jobba med.

Idag är det dag tre och det funkar hur bra som helst.
Jag har så fullspikat program hela tiden att det nästan är bra att jag inte behöver tänka på mat.
Blandar mitt pulver och vet att jag får i mig det jag behöver och inte en massa extra.

Känner redan på kroppen att något händer.
Tänkte köra såhär i två dagar till och sedan kör jag fastekuren på 5 dagar med frukt/grönsaksjuicer, buljong och örtthe.

Då borde jag fått bort nåt kilo och rensat ur skräp ur kroppen.
Åker ju om en vecka till Öland och min husvagn.
Har då ambitionen att träna varje dag och sakta föra in vanlig mat igen.

Magsäcken har garanterat krympt vid det laget så små portioner är det som gäller.

Hoppas på att snart få tid till röntgen så de kollar mina lungor.
Nåt är fel....det känner jag.
Hostan sliter sönder hals och stämband på mig när den sätter igång.
Igår efter jobbet var jag jättehes...

Trist att jag inte lyckats sköta min mathållning så vikten stått stadig.
Men så är det...bara att rätta till det igen.
Hitta balansen i intag och förbrukning.

Jag är rädd om min kropp och vill inte lägga påmig en massa extra att bära på.
Det är inte jag längre om jag har fett överallt.

Krafttag är tagna nu och det kommer ordna sig :)

Skönt att ha kommit till ett beslut även fast det kräver enormt att komm igång.

Av Sirpa - 17 augusti 2016 05:57

Som betyder så oerhört mycket för mig i mitt liv.

Han har väckt min kärlek och framtidstro på att det finns äkta kärlek mellan man och kvinna.
En passion som glöder ständigt...

En ömsesidig respekt för varann, tilltro och tillit.

Han tillåter mig att vara precis den jag är utan att peka på mina fel och brister.
Han lyfter fram det vackra och sensuella i mig.
Han bär mig på sina axlar, i sitt hjärta och med sin själ.

Älskar dig av hela mitt hjärta du underbara, vackra man.

Du är min soluppgång, min solnedgång....Mitt allt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards