Alla inlägg den 4 september 2016

Av Sirpa - 4 september 2016 19:11

Somnade sent inatt igen så jag vaknade inte förrän straxt innan 8.
Hade bestämt mig för ett powerwalkpass efter en kopp kaffe, så det blev det.

Ville få ihop milen idag också då kroppen svarar väldigt bra.
Kände mig lätt i stegen så det var bara att knalla på :)

Gick ner mot Ö Mälarstrand.
Joggade lite då och då.
Gick ut på bryggorna.
Det är behagligt att gå på trä.

Vidare mot Lillåudden och hemåt via centrum, Björnövägen och upp Viksäng och hem.
Träffade på gamla kollegor från VL tiden, kul att prata lite.

Var riktigt trött i höfterna när jag vek upp på hemmagatan och det blev drygt 11 km med hela svängen idag.

Fick vackra bilder återigen.

Underbart väder.
Alldeles lagom varmt.

Väl hemma fick det bli stretch och dusch.
Lovan krävde uppmärksamhet och det fick hon.
Åt en välbehövlig, sen frukost.
Turkisk yoghurt, blåbär och musli.
En kopp kaffe på det.

Vilade en kort stund innan det var dags att packa ner ingredienser för bakning av äppelkaka samt fix av två stora smörgåstårtor.

Lastade bilen och åkte till Eskilstuna och min äldsta dotters familj.
Vi bakade och grejade i timmar.
Till lillkillens 3 årskalas som är om en vecka.
Jag gjorde iordning ett jättelass med fyllning till smörgåstårtor.
Ska bjuda på jobbet imorgon.

Många ägg och burkar tonfisk gick åt och purjolök, majonäs och kryddor.
Polarkaka som bröd i.

En långpanna äppelkaka till.

Jag kände mig inte nå vidare pigg idag.Höfterna värkte...har nog tränat lite för hårt.
2.1 mil på två dagar.

Åkte hemåt vid 18 tiden.
Jättetrött!
Valde att åka lilla vägen över Rytterne för att slippa stresstrafiken på E18.

Kom hem och bar upp allt.
Bytte om till morgonrock och intog soffläge.
Många timmar i köket blev det hos dottern och mycket blev gjort.

Imorgon skall jag garnera smörgåstårtorna innan jag tag dem till jobbet.
Nu står de inpackade i kylen och gosar till sig

Nu är min semester slut och imorgon börjar jobbet igen.
Ska bli roligt då jag gillar mitt jobb och har saknat kollegorna

Av Sirpa - 4 september 2016 03:03

Att få tag i bostad att hyra är inte det lättaste idag.
Det finns nästan ingenting att hyra och det som råkar bli ledigt är det kö till som sträcker sig åratal framåt.

Jag har ägnat mycket tid till att leta bland annonser, hyresvärdar och sänt intresseanmälningar i flertal.

De flesta besvärar sig inte ens med att svara för troligen är objektet redan borta och de har fått såna mängder av intresserade, att svara inte längre är tänkbart.
Jag vet inte....

Jobbigt som sökande att vänta på svar och inget händer.

Nu har jag lagt ut en egen annons att jag söker boende.
Får se om det dyker in något där.

Väldigt tidskrävande att vara på allerten och hugga så fort ett objekt dyker upp.

Har ju den tiden nu när jag varit ledig.
På Måndag börjar jobbet och då begränsas tiden.

Det är tur att jag har min husvagn att flytta in i om det blir krisläge.
Sedan är det bara att hoppas på att vintern inte blir alltför kall.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards