Alla inlägg den 6 september 2016

Av Sirpa - 6 september 2016 08:37

Med helt underbart avslut.

Hade på väckning klockan 6.00 redan, fast jag skulle jobba kväller.
Mycket att göra :)

Satte på kaffe och sedan blev det garnering av smörgåstårtor.
Med egna tomater och annat gottigt och färgglatt.

Jag tog vad jag hade i kylen och det blev bra resultat.
Tog fram bullar och äppelkaka ur frysen.

Dusch, klänning på och smink så jag kände mig fräsch.
For så till jobbet.
Klockan var straxt innan 8.
Ville vara på plats när första kollegan kom på rast.

Bullade upp med allt på vårt bord i lokalen.
Axelssons förare fick också ta del av firandet :)
Ställde fram ett stort fat med äppelkaka åt dem.

På vårt bord blev det Smörgåstårta.
Bullar, vaniljkakor och chokladrutor.
Samt äppelkaka och vaniljvisp som jag vispade iordning på plats.

Kändes jättemysigt att få bjuda mins goa kollegor på något lite extra.

Jag är ju från 1/10 100 % fast anställd hos Swebus.
Så härligt tryggt och skönt!

For så hem igen efter att ha ställt fram allt, skrivit lapp om det som stod i kylen.

Åkte åter några timmar senare, arbetsklädd.
Min första dag efter semestern.
Hjälpte till att iordningställa skåp åt kollegorna som tvättar och städar bussar.

Körde sedan min första Arlandatur.
Rast på depån.
Satt och pratade med min bästis som mådde riktigt dåligt.
Jobbigt när livet är turbolent och vilset.
Led med henne verkligen!
Vet hur krävande saker och ting kan vara emellanåt, då man tvingas leva efter andras dåliga mående, pga att man själv älskar och vill väl.

Hade en sådan vända själv under förmiddagen som sedan fick en lösning och förklaring.
Men mitt i den ovisshet som uppstår så går det åt energi som man så väl behöver till annat.

Körde mitt andra pass efter att ha försett mig med smörgåstårta och gott till kaffet.

Avslutade dagen tillsammans med min älskade.
Kändes så skönt att få en stund tillsammans med samtal som vi båda behövde.

Vi har det inte lätt i det läge som råder men vår kärlek bara stärks än mer av problemen som uppstår lngs färd.
Finns ingenting som längre kan få oss att välja någon annan väg än den vi bestämt.

Vi fortsätter att söka boende med ljus och lykta.
Vår framtid förstör ingen!
Hur mycket det än kämpas emot från ett visst håll så lyckas det inte få oss isär längre.
Vi är ett :)

Kärlekens och passionens styrka är stark.
Framtiden är våran:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards