Alla inlägg den 10 september 2016

Av Sirpa - 10 september 2016 14:39

Hade en sådan kämpig dag under Fredagen att jag helst bara förtränger den.

Blev utsatt för sådan stress att jag till sist var färdig på att strunta i allt och bara åka hem.

Gillar inte vissa körningar vi har och just dessa hade jag under Fredagen.
Så kort rast mitt i detta att jag inte ens fick mat i mig.
Var så stressad och samtidigt arg och frustrerad.

Var på väg att krocka vid tre tillfällen då Fredagsgalna privatpersoner vände bil mitt i vägen, svängde ut framför mig utan att bry sig att jag kom med fullastad buss.
Kastade omkring sitt fordon utan att blinka eller bry sig vad som fanns runtikring.

Avslutade dagen med att vänta in min älskade vän som lugnade mig på det sätt som bara han kan.

Gick hem i sena timmen i mörkret och landade hos en skrikig och bråkig Lovan hemma.

Lugnet lade sig vartefter.

Min älskling ringde på natten och vi pratade politik tills han landade hemma hos sig :)

Vi har miljoner med samtalsämnen som aldrig sinar.

Somnade om efter en kopp kaffe med mjölk.

Tack min älskade för du gav min vidriga dag ett fint avslut

Av Sirpa - 10 september 2016 13:36

Skönt med en ledig dag på en vardag.
Sov länge först av allt då det blev sent natten innan, med tvätthallstjänsten.
Hade svårt att somna....sån värk i kroppen.Det tunga jobbet får min kropp att reagera.
Det blir till att träna upp den så jag pallar med jobbet :)

Inte mig emot.
Jag gillar ju att träna.

Gick upp vid 9.30 tiden och tog en dusch.Åt frukost.
Vid 11 tiden kom min yngsta dotter och lilla barnbarnet och hämtade mig.
Inga kramar då lillan var förkyld.

Vi åkte till Dollarstore
Inhandlade lite sånt som behövdes.
Gillar den butiken.
Sådan bra ordning.

Sedan kom hungern och påminde.
Åkte till Ikea och åt.
Jag bjöd tjejerna.
Åt själv spätta med potatis.Gott

Botaniserade på Ikea sedan.
Lillan fick sitta i varuvagnen bland kuddar och plädar.
Hon hade dåligt med krafter.
Jobbigt med förkylning.

Jag hittade en fin lampa till min älsklings och mitt nya hem sedan.
Stilren och snygg.

Blev sedan hemskjusad.
Var jättetrött i fötterna då jag ville ha högklackat på mig.
Ingen smart ide vid shopping.

Kaffe i magen och vila på soffan innan min älskling kom på besök ett par timmar innan hans arbetspass.
Så härliga timmar.
Vi pratade om en lägenhet vi skall se på Tisdag.
Hoppas verkligen på den för jag bor gärna en bit utanför stan.

När hjärtat åkte till jobbet så åkte jag ut till Kärsta och tittade på huset och omgivningen, där lägenheten är.
Den är över 100 kvadrat och fyra rum.
Övervåningen på ett hus som ligger så vackert vid ån som flyter förbi utanför.

Jag tyckte det var jättefint.
Åkte så hemåt och meddelade älsklingen att den var värd att titta på.

Gjorde sedan kväller och bara tog det lugnt, resten av min lediga dag.

Min dotter hade med en massa flyttkartonger som jag behöver sedan.
Stuvade undan dem lite varstans i lyan.

Mitt hjärta ringde på natten sedan när han åkte hemåt.
Älskar dessa samtal.

Älskar honom så himla mycket :)
Somnade trygg och glad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards