Alla inlägg den 11 september 2016

Av Sirpa - 11 september 2016 01:40

Sov länge på Lördagsmorgonen då Fredagen blev sen från jobbet.
Låg också vaken på natten då och kunde inte sova under några timmar.

Huvudvärk som ett brev på posten då Fredagen bjöd på så mycket stressmoment.

Lyckades få bort huvudvärken med kaffe och Eeze.Tabletter som funkar för mig mot migrän.

Bytte om och åkte ut till Björnön för att avverka ett pass stavgång.
Det blev 6 km varav de två första var en enda kamp då kroppen stretade emot.
Men jag ville ha denna träning av kroppen.Rygg och armar får sig en fin omgång av stavarna som jag låter jobba på hårt.
Det kändes rejält överallt och jag var högröd i ansiktet och genomsvettig när det var klart.

Kändes finemang!
Stretchade noga och drack vatten så vätskebalansen snabbt återställdes.
Det var varmt ute. + 19 och full sol.
Åkte hem till en välbehövlig dusch.
Frukost på det satt toppenfint.

Vilade en stund på soffan innan det var dags att gå ner i tvättstugan.
Körde två maskiner bara.
Ovanlig känsla att inte ha nerkissade sängkläder och mattor att tvätta.
Lovan har ju nu inte gjort det sen 22/8.

Tog hand om hennes lådor, vattnade blommor och grejade runt hemma.
Gillar inte mitt hem alls längre då jag vet att jag snart ändå är tvungen att flytta.
Har knappt lust att städa ens...vilket ändå måste göras för min egen skull.

Slog in paket till 3 års kalaset imorgon.

Låg och vilade på soffan och lyckades somna till en kort stund.
Lekte med Lovan, hon var jättebusig och go.
Åt en matlåda ur frusen till lunch.
Ugnsbakad falukorv med ost och grönsaker.Jasminris

Vid 17 tiden var det då dags att krypa i uniformen och sminka mig redo för jobbet.
Åkte iväg.Började på Centralen.
Pratade med gamla kollegor medans jag väntade på min buss.

Körde en tom buss till Arlanda.Det händer inte ofta hos oss.

Möttes upp på Arlanda av en överlycklig man sm fick åter sin mobil som han tappat på bussen tidigare under dagen.
En kollega till mig tog hand om den och ringde sedan mig att jag skulle ta med den på min tur.
Kunde skulle bo kvar på hotellet på Arlanda, turligt nog.

Jag fick flera kramar och han var helt salig av lycka och tyckte att vi förare på Swebus gav bästa servicen.
Klart vi gör :)
Vi är ju bäst!

Körde så åter till Västerås via Enköping.Ett gäng nöjda kunder som hann med efter försenat flyg.
Pratade en en Flygbussvärd som sa att det var så otroligt lugn kväll på Arlanda.
Så det var det vi också kände av.

Gick i depå efter körningen.
Tvättade av vindrutan på min buss i tvätthallen innan jag parkerade den längs gatan.
Så mycket kryp på rutan så jag vägrade utsätta kollega imorgon med detta.

Åkte så hem och gjorde kväller ganska snart.
Klockan var då straxt efter 23.
Dagen hade flytit på i ett fint tempo.
Hann med en hel del iallafall.

Lite kontakt med min älskade idag då han har det jobbigt hemma.
Låter honom vara ifred sådana dagar.
Han tar på sig alldeles för mycket ansvar för andra, min älskling.
Hjärta av guld och då blir han också utnyttjad.
Det finns människor som vill komma undan så lindrigt som möjligt och då får han axla sådant som inte hör honom till.
Vuxna människor som bara förstör för andra.Deras själviska agerande raserar för närstående så oerhört.

Jag sov en dryg timme innan jag vaknade igen.
Det var nåt oljud hos nån granne som väckte mig.

Vad jag hoppas på det boendet vi skall titta på under Tisdagen.
Håller tummar och tår att bostaden är bra.

Omgivningen är jättefin iallafall.
Vi får se...spännande!

Nu ska jag försöka somna om...när nu grannarna behagar tystna.
Imorgon Söndag är det kalas hela eftermiddagen.
Mycket gott att fika och paket att öppna.
Lilla Isaac har ju fyllt tre år.
Det ska vi fira imorgon

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards