Alla inlägg den 12 september 2016

Av Sirpa - 12 september 2016 08:10

I Fredags fyllde mitt yngsta barnbarn 3 år och igår, Söndag var det då dags för kalas.

Jag vaknade vid 8 tiden.
Hade tänkt ta en powerwalk men kroppen sade ifrån.
Hade haft ont i lederna hela natten efter stavgångspasset dagen innan.
Så jag avstod.

Duschade, fixade med det som behövdes hemma.
Plockade med festkläderna, det bakade från mig, presenter och sånt.
Åkte till Eskilstuna i bara träningskläder, för att kunna göra nåt innan kalaset.

Handlade på Maxi innan jag landade hos min äldsta dotters familj.
Svärsonen riktigt dålig i migrän.
Han har ju brutit handleden och fick den opererad i Tisdags.
Gått på starka värktabletter som han försöker trappa ner nu.
Resultat...huvudvärk.
Led med honom.

Hjälpte dem med lite allt möjligt inför kalaset.
Hade med min egen köttfärssås som vi åt till lunch.
Kokt Papardelle till..bred bandpasta.

Dottern stressade runt som jag brukade göra på tillställningar jag ordnade när barnen var små :)
Kände igen det.
Ville att allt skall vara perfekt.

Vi hann klart hur bra som helst med samarbete.

Vid 14.50 anlände de första och sedan var det strid ström in.
Tror nog att vi blev 25 om inte flera...

Underbara bakverk som alltid av min dotter.

Se bara tårtan :)
En traktor på åkern, grisar och höns på gårdsplanen

En katt ligger vid kanten av åkern och tittar på.
Helt fantastisk skapelse..med det tema som gäller.
Barnbarnet älskar traktorer och djur.

Sedan fortsatte skapelserna.
Morotskakecupcakes med morot av marzipan på varje.

Orial cupcakes som toppats med en kaka.

Frostingen helt grymt god på båda.

Sedan kakor med jordnöttsmör och givetvis brownies.

Hallongrottor och citronpaj.
Kladdkaka med underbar frosting över.
Underbara kolakakor i burken.

Mina bullar och äppelkaka.
Vaniljkakor och chokladrutor

Det var så mycket gott på bordet så min yngsta dotter och jag delade på vissa sorter för att kunna smaka.

Födelsedagsbarnet blrjade kalset med att blåsa ut ljuset

Presentöppningen tog tid och lillkillen var överlycklig :)
Kläderna var ointressanta självklart :) men det övriga toppen.
Traktorer, lastbilar, målarpennor, block, verktygslåda....en riktig sådan som kommer att användas i farfars verkstad sedan :)

Morbror hade gjort ett eget pussel.
En traktor av trä.
Jättefin:)
Hemstickad tröja och egenhändigt sydd tröja.
Jag är så imponerad av dessa människor som syr och stickar.
Är ju själv inte intresserad men beundrar dem som har gåvan.

Presenter i mängd och allt användbart och nyttigt.
Härligt:)

Gästerna åkte hem vartefter timmarna gick och födelsedagsbarnet lekte med sina kusiner.

Kvällen kom och min svärson hämtade familjepizzor med hjälp av min yngsta dotter.
Vi åt och mådde gott.

Bakverken som var kvar...vilket var mängder, delades upp mellan dem som ville ha.
Jag plockade hem en del och frös in så jag kan ge till min älskling att smaka :)
Med försmak av framtidens kalas hos familjen på landet.

Jag åkte hemåt vid 20.30 tiden med bagaget fyllt av återvinning.
Lade detta i containrarna vid Statoil hemma.
Ett avslut bra nog...vetskapen att inte min dotter behöver släpa med detta också.Nog så mycket nu när svärsonen är utan ena handen.
Det sinkar en hel del för en småbarnsfamilj.
Det läker bra och snart tar de bort gipset.

Kom hem till en uporörd Lovan som tyckte att hag varit borta länge.
Hon hade rätt...jag var borta i 10 timmar.

Är det 3 års kalas så är det :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards