Alla inlägg den 14 september 2016

Av Sirpa - 14 september 2016 02:08

Har nyss pratat med min älskling i telefon, efter en dag som varit händelserik och spännande.

Älskar våra samtal på natten då han åker hem från jobbet och jag kan följa hans väg ända hem, dit han ännu bor ett tag till.

Våra samtal består i precis vad som helst :)
Allt från jobb, politik, händelser i världen, våra bilar, barnen....osv osv....i det oändliga.

Min lediga Tisdag började med att jag efter dusch åkte till Willys i Surahammar.
Inhandlade frukost och annat som jag själv behövde hem.
Åkte sedan vidare till Ramnäs till yngsta dottern och lillan.

Dukade upp en storfrukost åt oss och vi åt med god aptit, av färskt bröd och allt annat näringsrikt.
Gott kaffe givetvis...

Lillan förskyld och hostig ännu, inget vidare pigg alls.
Lite senare toppade min dotter mitt hår.Vi samtalade om livet och hennes mående efter allt som hänt under året som gått.
Hon mår inte alls bra och behöver hjälp med att komma vidare.
Den hjälpen finns inte då samhällets resurser läggs på annat än på misshandlade kvinnor.

Läkaren hon har anser att hon borde ha återhämtat sig vid det här laget och har dragit in allt som var utlovat från början.
Nu har hon inget stöd från något håll.

Det finns individer i vårt samhälle som det är viktigare att ge stöd än de som arbetar och lever här, betalar skatt och ser till att allt rullar på.

Systemet har barkat åt skogen fullständigt.
Vår välfärd utarmas i allt snabbare takt.

Hjälpen får helt enkelt ordnas på egen hand.Min dotters far hjälper till med detta.
Tid är bokad om nån vecka...

Åkte så hemåt mot Västerås via Skultuna.Den stora vägen är så grymt tråkig att köra.
Hann dessutom tänka på det som komma skulle under eftermiddagen.
Kom hem och vilade kort en stund.
Bytte om och sedan var det dags att åka och titta på ett boende.

Jag kommer inte att skriva så mycket om det ännu för att helt enkelt inte behöva bli så besviken om det inte går i lås.

Timmarna som följde var helt fantastiska.
Nu följer några dagar av väntan innan svaret kommer....

Lägger ut denna bild som får tala för sig...

Tankarna är många i mitt huvud och jag är så himla glad och lycklig, mitt i denna väntan som jag vet kommer bli så jobbig och lång.

Drömmar som kommer att landa och livet tar en ny dimension när tiden går.

Om allt går vår väg så kommer jag att börja flytta i November.

Jag ber och hoppas på det bästa.

Kom hem och uträttade sånt som behövdes hemma.
Diskade, vilade kort, ringde några samtal och gjorde sedan iordning lite mat som jag tog med till min älskade på hans arbete.
Han hade inte hunnit äta ordentligt idag, så vi satt och pratade den stunden han åt, innan han jobbade vidare och jag åkte hem.

Det är mitt i natten nu.
Jag bryggde på en kopp kaffe som jag drack med lite mjölk och honung.
Min sömn påverkas inte av kaffet.
Just nu är det min hjärna som spinner på med alla tankar som kommit upp av dagens härliga upplevelse.

Kommer att jobba en delad dag imorgon med över 4 timmar rast mitt på dagen.
Det blir bra.
Antingen så tränar jag på den rasten eller vilar.
Beror helt på när jag somnar om inatt.

Lovan har gått ut i rummet för att sova.Hon stördes av att jag tände lampan.
Annars sover hon på sin bädd bredvid mig i sängen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards