Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Kämpig väntan

Av Sirpa - 16 september 2016 05:46

Dagarna går långsamt nu när vi väntar på besked om vi godkänns som hyresgäster till boendet vi tittade på i Tisdags.

Vänta är det enda som går att göra.

Onsdagen och Torsdagen var fyllda av arbete och andra sysslor.
Körde Arlandaturer båda dagarna och det har varit avslappnat för mig.
Lite lagom med kunder och jättefint väder.
I varmaste laget, med solen gassande emot mig där i rutan.
Svarta uniformen inte så skön då.

Som mest har jag sett att det varit +24 och värmen är så kvavt intensiv, konstig på nåt vis.
När kvällen kommit har det snabbt blivit mörkt och kyligt.

När jag går och väntar på något, som nu med svaret på lägenheten, så blir jag rastlös och otålig.
Jag vill så mycket och bromsas in.
Det gör mig lite smått irriterad och stingslig.
Så jag är inte go att tas med dessa dagar tills svaret kommer :)

Min älskling tar det med ro...
Är det menat så blir det, säger han lugnt till mig.
Han är bra för mig :)
En lugnande effekt som jag kan behöva med mitt intensiva tänk.

Jag söker efter andra boenden samtidigt och skickar intresseanmälningar.
Får förfrågningar från folk som hyr ut i stan för svindyra pengar.

Bostadsmarknaden inbjuder verkligen till att sko sig på nu.
Många passar på att tjäna pengar på sitt boende.
Självklart ska de göra det, skulle säkert jag med göra om jag hade nåt att hyra ut.

En hel del kontraktslösa svartuthyrningar som jag inte ens bryr mig om att lägga nån energi på.
Tackar bara och säger att det inte är intressant.
Jag vill ha ett riktigt kontrakt och hyresvärdens godkännande, inget annat gäller.
De som hittills kontaktat mig är herrar av utländsk härkomst som nätt och jämt behärskar vårt språk.
De vill hyra ut sina egna bostäder för dyra pengar....så knepigt :/

Nåja...det är bara att ta allt med en nypa salt.
Jag vet ju vad jag vill och det är ju viktigast.

Nog vore det härligt att få ett besked för att komma vidare....gillar inte att trampa på tomgång.

Hoppas och ber och lägger energin på att leva i tron att det går i lås.
Vi är ju solida, trygga människor båda två så det borde inte ligga några hinder.

Igår på min långrast åkte jag till min dotter och såg till katter och lägenheten då hon är bortrest.
Snabbt tillbaks till jobbet igen och körning.
Senare efter det hade jag och kärestan en kort stund tillsammans då vi åt mat jag handlat och pratade om jobb och annat som just nu är aktuellt.
Jag hade dessutom namnsdag :) det hade min älskling koll på.

Vad gäller jobbet så blir jag ju 100% fast snart och då blir det Arlandakörning för hela slanten.
Stannar i det...
Hade tanken ett tag att även jobba med tvätthallen men det verkar ju inte vara intressant för företaget att ha mig till den biten, så jag lägger ner den tanken.

Jobbet får bli något som jag bara har som försörjning och inget mera.
Kommer inte att erbjuda mig till något extra utan min energi kommer hamna på annat i livet.
På mitt kommande samboliv och sådant härligt.

Schemalagd arbetstid passar perfekt då.Mitt liv kommer se annorlunda ut framöver.Min tid och kraft kommer hamna på hem, kärleken och familjen och där inkluderas djuren.
Hälsa och träning, god sömn och skönt leverne.
Arbetsplatsen kommer inte att prioriteras.Ett levebröd och inget mera.
Det beslutet tog jag efter de samtal jag hade med en kollega och efter det möte som var igår.

Jag skulle behöva beställa tid för lungröntgen och ultraljud av hjärtat som jag fått remiss till.
Min hosta bara fortsätter och i förrgår hostade jag blod igen.
Det känns inte bra i halsen på mig.
Den är stundtals så tjock och trång att jag har svårt att svälja ner mat.

Hostar alltid våldsamt efter att jag ätit något.
Nåt är knas....
Drar mig bara för att vända mig till läkare igen för att det känns som jag inte riktigt blir tagen på allvar.
Ingen läkare har ännu ens tittat ner i min hals utan felet söks längre ner, i lungor och med provtagningar av olika slag.
Aldrig att jag behövt gapa och halsen undersökts...

Nåja...jag ska beställa tiden för röntgen.
Hostar vidare sålänge...börjar ju bli en livsstil.
Har ju hostat nu i 9 månader...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards