Alla inlägg den 29 september 2016

Av Sirpa - 29 september 2016 14:57

Var ju till läkare innan min semestervecka i Augusti.
Fick av honom, remiss till lungröntgen.
Jag dras ju med en hosta som inte ger med sig, ända sedan jag hade influensan i December förra året.

Bokade tid i måndags och fick komma dit igår, onsdag.
Det var snabbt fixat.
Ligger nu på Hälla inne i köpcentrumet.

Efter det var jag in på Maxi och handlade.Behövde mat hem men framförallt handlade jag frukostgrejer för att besöka min syster några timmar.

Kom till henne med en färggrann höstbukett.
Sedan blev det storfrukost med färskt bröd, god lagrad ost, finsk korv, grönsaker och mimosasallad.
Jättegott med kaffe till.

Vi satt och pratade om allt möjligt.
Jag om mitt liv och kärleken, bostadssökning och jobbet.

Syrran om sitt liv och vad som kommer att hända framöver.
Hon har nyligen fått beskedet att hon har cancer i tjocktarmen och i levern.
Nu väntar hon på att få veta hurdan behandling det sätts in och vad det innebär.

Hon tar det själv med gott mod, då hon varit sjuk så många år av sitt liv redan.
De mängder av mediciner hon äter mot allt hon lider av.
Hjärtat, diabetes, högt blodtryck ....

Det var värdefulla timmar vi fick.
Sedan for jag hem och försökte vila en stund innan kvällens/nattens arbete

Av Sirpa - 29 september 2016 13:25

På Måndagen bakade jag iordning äppelkaka till jobbet.
Hade med så mycket härliga äpplen ifrån Prästgårdens gamla äppelodling.
Tog reda på fallfrukten från ett träd som hade underbara äpplen.

Gillar att ta tillvara naturens egna resurser.

Väldigt omtyckt på jobbet med äppelkakan.
Tog också med äpplen som inte fått stötskador då de fallit ner i mjukt gräs.

Av Sirpa - 29 september 2016 13:07

I Söndags då jag var i min husvagn i Eskilstuna och hade sovit ut under natten...10 timmar :) så bestämde jag att husvagnen måste bli ren.

Tvättade först fronten som var full med döda kryp som satt fast rejält.
Har ett bra rengöringsmedel som är effektivt och samtidigt skonsamt mot lacken.
Med vax som gör att det blir en fin yta.

Klättrade sedan med stege upp på taket och skrubbade rent där.
Kannor med vatten då vattenslangen inte nådde dit.
Många kannor blev det :)

Höll på länge och väl.
Darrig i benen efteråt och värkande fingerleden.

Dottern hade fixat lunch så det blev energipåfyllning direkt efter.
Så rart!
Kände mig omhändetagen.

Plockade i husvagnen och packade ihop.Lastade bilen full med grejer som ska bort från vagnen till vinterförvaringen.

Skönt att få detta gjort.

Av Sirpa - 29 september 2016 12:36

Hinner inte och orkar inte blogga just nu.
När tiden för vila infaller är jag så trött att jag bara vill sova.

Skriver när det blir tid över.

Kram på er!

Nu har livet greppet om all min tid och ork.....
I både glädje och sorg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards