Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av Sirpa - 1 oktober 2016 22:47

Hela Lördagen har gått i vilans tecken.
Svullnaden på knäet har börjat ge med sig och högra handleden kan jag nu försiktigt stödja på.

Vaknade vid halv 8 först och var helt bedrövad.Ont och ledsen inombords.
Jättetrött och mådde lite illa.

Lyckades något senare somna om.
Längtade efter min älskling...

Sov i ett sträck i över 4 timmar till.
Kände mig bättre bara utav det.
Skulle egentligen varit i Eskilstuna och plockat äpplen idag med släkt och vänner.
Självklart måste ju jobbet förstöra sådant i mitt liv.
Jag tillåter ju det själv genom att låta mig utnyttjas hela tiden.
Pressas till det yttersta ...

Kaffe i sängen och sedan en varm dusch.
Livet återvände så sakta och jag tog mig frukost.
Flyttade över till soffan och blev sedan där resten av dagen och kvällen.
Fixade mat och gofika.

Pratade med min älskade på Messenger.

Har nu lagt mig...klickan är snart 23 och jag är jättetrött.
Har tagit värktabletter och insomningstabletter för att avstressa min kropp och hjärna.
Vill sova länge och utan smärta.

Måste vila....

Av Sirpa - 1 oktober 2016 15:37

Just nu har jag ont i precis hela mig.
Vill helst av allt bara sova så jag kan vakna utan att ha ont.

Har tagit ett fast beslut iallafall!
Att hädanefter ställer jag mindre krav på min fysiska styrka och vad min kropp mäktar med.

Denna vecka har varit alltför påfrestande och slutade i skador på kroppen.
Gillar det inte!!

Jag fräste i frustration och ilska över min egen dumhet, att jag lever i tron att klara hur mycket som helst.
Det gick ut över min älskade...då han ville hjälpa mig.
Jag tyckte inte det skulle ligga som börda på honom som känpar för fullt med sitt.

Resultat....känner mig som en idiot.
Skäms i min bubbla
Gillar inte mig själv just nu!!!

Av Sirpa - 1 oktober 2016 08:51

Jag förstår inte varför jag om och om igen, utsätter min kropp och själ för sådan misshandel..?!!

Denna vecka har jag, tillsammans med min egen älskling, kämpat som en tok med att städ, tvättavoch tanka bussar, på kvällstid dessutom, då jag är som tröttast.

Vi har haft en press på oss som stundtals fått oss att hamna i känslan av uppgivenhet och flykt därifrån.

Redan i Tisdags kväll började problemen på depån, då det löste ur säkringar som behövdes för tank, högtryckstvätt och vägguttag för ström till dammsugare.

Som tur hade jag en buss kvar bara då problemen började och tvätta gjorde jag med borste och vanlig vattenslang.
Så det löste sig ändå.

Tisdagen blev ett kaos...
Då slog det ur direkt och vi fick inte fart på någonting.

5 bussar behövde diesel och tvättas.
Med kontakt Trafikledning tog vi beslutet att tanka på en mack i stan där vi har ett stationskort.

Så vi åkte skytteltrafik dit och det åt rejält av vår arbetstid.
Tvätt av bussar fick bli lågprio då högtryck inte funkade.
Städade det viktigaste, tömde toaletter och gjorde rent där.
Tvättade fram och bak på bussen.

Känslan av olust smög sig sakta på oss.
Min älskling var dessutom redan tröttkörd i kroppen efter förra veckan då han måst sköta alla 6 bussar ensam.
Hans vilohelg blev helt förstörd.
Han sov mestadels och mådde inte alls bra.

Onsdagen blev en ännu värre cirkus för oss.
Då höll vi på och sökte hjälp från vår chef med huruvida vi skulle få tanka och framförallt vart vi får tag i Adblue.
Samtalen blev många.

Jag tömde toan, grovstädade och vi hjälptes åt att felsöka med J som kommit till vår undsättning.
Det löste ut om och om igen.
Tanka 3 liter och sedan svart..
Omkopplingar och nytt försök, några liter och det löste ut.
Så höll vi på....

Ända tills straxt innan midnatt så kom tankningen igång.
Tvätthallen nere ännu för räkning, svart därinne.
Jag hade tvättat av rutorna på min bussar.

Vi tankade och ställde bussarna på plats och sedan var vår ork slut.
Klockan var en bra bit över 1 på natten.

Fredagen blev en slitarkväll.
Jag kom in efter körning med min buss, kör in i hallen.
Kliver ur för att gå och byta om och halkar på det slippriga golvet.
Far iväg och landar på vänster armbåge och höft, slår i vänster knä
Jäklar var ont det gjorde och skitig blev jag.

Började tvätta och den kvällen blev tung.På med tvättmedel och borsttvätta hela bussen...dessutom minst en vända till så det ingrodda släppte.
Invändigt var det så skräpigt och skitigt.
Vi körde med en liten dammsugare och tog strömmen ur bussens uttag, med motorn igång självklart.

Varje buss tog mig 2 timmar att få ren.
Halkade igen och min mobil for ur fickan och i golvet och skärmen kraschade.

Jag var så trött och hade så ont och mitt hjärta ville hjälpa mig och jag gjorde snabbt klart för honom att jag ror skeppet iland.
Han behöver hem och vila.
Jag var så arg på mig själv för att jag tagit på mig detta slit.

Kom hem på morgontmmrna helt slut och ledsen.

Jag måste sluta ta enot så tungt jobb...måste!!!
Och jobba i sån röra har varit energisugande...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards