Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

Positivt tänk

Av Sirpa - 6 oktober 2016 04:12

I måndags morse så vaknade jag, fast besluten att nu måste jag se till att ha ett positivt tänk i allt jag gör och tänker framöver.

Så många människor i min närhet som behöver mig, stark och energifylld just nu och ett bra tag framöver.
Jag klarar inte stötta och bära någon om jag själv låter mig tyngas av det som händer ständigt.

Att se mitt eget barn må så dåligt som hon gör, är bland de värsta scenario som en förälder önskar.
Att stå nästan handfallen och inte veta hur jag skall stötta henne, hjälpa henne att komma vidare i livet.

Då gäller styrka inom mig själv och det får jag genom att helt enkelt inta en positiv inställning till precis allt.

Likaså kommer jag att behövas extra för min syster som snart börjar som cellgiftsbehandling mot cancern i levern och tjocktarmen.
I detta kommer våran mamma att behöva samtal och stöttning.

Hon lever ju redan med en sådan dödsångest så det gör ju inget lättare.

Inget av detta har jag för avsikt att bära....utan finnas för och stötta, allt vad jag själv mäktar med.

Min dotter behöver hjälp från vården och det har hon nu börjat få, litegrann.
Hennes tillstånd är inget som går över på en liten stund.Det kommer att ta tid.En stegvis process.
Jag är hennes mor och jag finns för henne så mycket det bara går.

I mitt eget liv kämpar jag med boendefrågan just nu.
Får jag bo kvar här eller blir jag bostadslös vid årsskiftet.
Får säkerligen ett svar nästa vecka.

Lägenheten skall besiktigas och sedan tas ställning till vad som sker.
Denna väntan är jättejobbig men jag står ju inte sysslolös i den.

Jobbet rullar på bra nu.Kör på mitt fasta schema med Arlandakörningar.
Känns jättebra.
Har haft delade tjänster i tre dagar nu, vilket varit välkommet.
Var med barmbarnet i måndags på min långrast då dottern behövde tid till vård.

Tisdagen såg jag till att få min mobil lagad.Glaset var ju spräckt efter den farit i golvet på jobbet, då jag halkade i tvätthallen förra veckan.
Fick den snabbt lagad och dessutom fick jag det härliga beskedet att min arbetsplats tar kostnaden då det hände under arbetet.
Så det slutade bra, vilket blev en lättnad då ekonomin inte är i drömläge.

Fick fakturan från Strömsholm efter Lovans bortgång.
5700:- då inte försäkringen täcker någonting.
Det var en spark i magen.
Tack Agria...då vet jag att inte teckna nästa djurförsäkring hos er!

Inte nog med att jag redan har det tufft med beslutet att låta Lovan somna in och slippa lida.
Bära sorg och saknad...
I detta få sedan ta hela kostnaden fast en försäkring finns.
Det känns i själen...
Sparka en som redan ligger kan man säga.
Men så ser ju mycket ut idag.
Betala måste man göra och det noga men sedan att få någonting åter...det är bara att glömma.

Mitt positiva tänk i detta blir att jag lever i vetskapen att min lilla älskling nu har det bra.
Hon slipper lida.
Jag bär kostnaden i en känsla av kärlek.
Jag tog ansvaret för en katt som någon bara hade lämnat på vägen för att dö.

Onsdagens lediga tid på dagen fick gå i vilans tecken.
Kom hem och diskade, åt och lade mig att vila.
Samtal med hyresvärden som enda uppdrag

Körde sedan min sista tur för dagen och åkte hem.
Hade gott samtal med min bästis som jag knappt hunnit prata med på flera dagar.
Fixade mig riktig mat och efter ett tag var det dags för bingen.

Somnade gott efter att först ha pratat med min älskling, som skulle sätta igång med sitt kvällsjobb.
Vi mår gott i varandras kärlek nu och lever våra egna liv, än så länge.
Det finner vi oss i och ser tiden an vad som händer.
Vi vet vad vi vill och är trygga i det.
Känns jättebra.
Räknar dagar fram till ett visst datum som jag berättar om senare vid tillfälle :)

Nu ska jag försöka få mig lite sömn till innan det är dags upp och jobba igen.
Börjar 5.57 idag och det är bra tid för mig som är morgonmänniska.

Lite om mitt liv just nu...
Fullt upp är det och jag trivs ju att ha det så.
Ser positivt på allt så gott det bara går.
Jag kan omöjligt styra allt men jag har mandat att styra det jag själv känner och klarar av.

Det lever jag i...
Det är gott nog

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards