Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Härlig Lördag

Av Sirpa - 10 oktober 2016 07:33

Sov ut Lördag morgon efter att Fredagen blev så fylld att glädje och lättnadskänslor.Efter månader av oro och kamp för framtiden.

Sömnen var lugn, avslappnad och energigivande.
Vaknade med ett leende på läpparna :) Mådde prima.

Tog kontakt med äldsta dottern för att checka av dagens planer.
Intog kaffe i sängen givetvis först.
Ville blogga men jag kunde inte då det var så oerhört mycket som hänt.
Kände att jag först måste landa i allt och sortera intryck och känslor.

Hjärtat var lätt och energierna på topp för att nu sätta igång med allt som låg framför mig.

Husvagnen kunde nu sättas undan för vintern, då jag inte måst bo i den på heltid.
Lägenheten blev ju min igår :)
Skriver på från 1/1 2017 på mitt eget förstahandskontrakt.
Känns toppen!

Fram till dess bor jag ju vidare i andra hand.Hampus har ju släppt lägenheten då han är lycklig i sitt samboliv med flickvännen.
Till min stora glädje.

Packade ner det som skulle med.
Åkte så till Ramnäs och tog hand om min yngsta dotters katter.
Hon var bortrest över helgen.

Sedan vidare till Eskilstuna och min äldsta dotter med familj.
Samt min husvagn som stod uppställd på deras gård.

Dottern och jag åkte direkt till Maxi för att handla.
Hämtade lillkillen hos sin farfar.
Sedan åter till gården och jag lagade till min köttfärsås och färskpasta.
Vi åt alla tre jättehungriga.

Kaffe och en kort vila innan det var dags för bullbak.
Mitt barnbarn i Ramnäs fyller ju 6 år i slutet av månaden så det var till hennes kalas det skulle bakas, mjölkfria bullar.

Satte degen med hjälp av lillkillen.
Han fick smula jästen, röra om degspadet och hjälpa mormor :)
Sedan fick degen jäsa medans mormor diskade.

Bakade ut bullar tillsammans :)
Lillkillen med egen deg.
Många bullar blev det.

Var sedan ut i min vagn och förberedde inför natten.
Bäddade sängen och tände upp.
Varmt och skönt därinne då dottern startat värmen när det började bli frost på nätterna.

När svärsonen kommit hem och de sista bröden dottern bakat var klara så åkte hon och jag till min bästis katter i Hallstahammar.
Hon själv var på utställning med sin dotter och hennes katt.

Min dotter blev genast så kär i en av pojkarna som har samma namn som vår älskade häst som vi fick ha glädjen att ha i våra liv i 16 år.
Totte :)
Riktig kel och kramkalas till bådas glädje.

Åkte så åter Eskilstuna.
En stund som vi båda behövde, mor och dotter.Prata i lugn och ro om allt som händer i våra liv.

Gjorde kväller i husvagnen vid 21.30 tiden.Jättetrött

Sista natten i husvagnen denna säsong.
En skön känsla, med vetakapen att jag nästa dag kunde jobba med att få vagnen ställd inomhus över vinterhalvåret.

Älskar min husvagn och är rädd om den.Gamle Alfred som har 22 år på nacken.
Det syns in att den är så till åren kommen.

Låg en stund med bara värmeljus tända...tänkte på framtiden som nu låg där och väntade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards