Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Sirpa - 14 oktober 2016 08:07

Hade en kreativ dag igår som plockade ner mina krafter fullständigt mot kvällen.

Kom isäng väldigt sent natten innan då jag hade mycket i huvudet som malde runt och störde min nattro.
Både goda och jobbiga tankar tog sin plats.

Torsdagsmorgonen ägnade jag åt att, precis som dagen innan, bära ner kartonger ner i källaren.
Denna gång tomma banankartonger som jag nu inte behöver, då jag får bo kvar.
Den känslan är toppen :)

Mitt källarförråd är knökafullt nu.
Alla husvagnsgrejer tar stor plats, bara de.
Har pratat med Avorum om att få hyra ett förråd till, då min älskling också har en massa grejer som behöver förvaras.

Det blev nån vända till soprummet också.
Tog en dusch efter detta.
Lagade till en god pytt med vändstekt ägg.
Gjorde iordning matlåda till min kärlek att äta på jobbet.
Det övriga blev mat som jag tog med hem till min syster.

Hopp i uniformen och iväg till henne.

Kom dit vid 11 tiden.
Syrran satt och sov i sin fåtölj.
Hon var jättetrött efter att ha varit på flera undersökningar denna vecka.
Den senaste hade krävt fasta och det var tufft för henne som har diabetes.

Vi satt och pratade om hennes tankar om cancern hon bär i sin kropp.
Hon är orolig syrran....rejält orolig!
Uppfattar det som att hon får väldigt dålig information om vad som hända skall.
Det är dåligt tycker jag.
Berätta vad som planeras så hon inte behöver leva i ovisshet.

Idag fredag kommer det att sättas in en infart för de cellgifter som hon kommer få.

Vi pratade om gamla tider, vår barndom, om vår familj, om musik :) om saknaden efter vår pappa som rycktes ifrån oss så tidigt i livet.
Jag var bara 12 då och syrran 7.
Det var en jobbig tid då....

Jag berättade om min kärlek.
Åt lite mat och tiden gick snabbt.
Jag började jobba 12.50 så det var bara att åka iväg.

Kändes hemskt att lämna syrran sittande där i sin fåtölj men hennes dotter skulle straxt komma, så hon inte behövde vara ensam.

Att sitta själv med så jobbiga tankar som hon bär är inte alls bra.
Hoppas hon i detta kan få samtala med någon om den psykiska delen av sjukdomen.

Min syster har cancer i lever och tjocktarm.

Jag ber till livet att hon kommer vinna denna strid som nu börjar.
Hennes liv har redan, varit så ovärdigt med alla sjukdomar hon bär både i kropp och själ.

Min dag på jobbet blev turbolent.
Glömde förarkort, stoppades av polisen och lite annat smått och gott som jag skriver om senare.

Nu skall jag boka läkartid åt mig själv, för hostan som inte ger sig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards