Direktlänk till inlägg 15 oktober 2016

Lovan hämtad hem

Av Sirpa - 15 oktober 2016 07:59

Fick brev från Strömsholms Djursjukhus i början på veckan, att Lovans urna nu fanns att hämta ut.
Kändes bra.

Bestämde mig för att hämta henne då jag hade gott om tid och inte behövde stressa.
Det tillfället kom igår Fredag, då jag skulle börja jobba senare mot eftermiddagen.

Gick upp i lugn och ro på morgonen.
Grejade hemma innan jag så åkte iväg.
Tankade bilen.Köpte mig en kaffe och bulle för att på det sättet i bilen, börja fira hennes hemkomst.

Åkte mindre vägar mot Strömsholm i lugn och ro.Tänkte på den korta tid vi fick tillsammans Lovan och jag.
Hon var inte menad att stanna på jorden som den lilla vackra varelse hon var.
Säkert har hon det så mycket bättre där hon nu är.
Saknar henne varje dag hemma i lägenheten.
Vanorna jag tagit för hennes skull i bostaden har jag svårt att bryta.Låter dessa leva vidare sålänge.

Nätet på bakongen får sitta kvar sålänge.Finns ingen anledning att ta bort det.
Hennes pall är kvar...sönderkload :)
Den fick många omgångar den pallen när hon gick loss på den med klorna.En rottingpall.
Den får vara kvar som minne av henne.

Doften i lägenheten har förändrats helt.Det luktar inte längre kiss som tidigare, då hon gjorde sina pölar lite varstans.
Golven är fria från sand och det tycker jag är skönt.
Men hellre sand än tomt efter katt.

Tycker mig höra henne ibland när hon gick över parketten i rummet...
Det är så tomt....

Kom så fram till Strömsholm.Gick in direkt och tog en nummerlapp.
Tjejen i kassan tog emot mig med vänlighet och värme.

Fick så Lovans urna till mig i en liten kasse med handtag, inne i butiken så inte de som väntade med sina egna djur inte behövde se mig bli tårögd och berörd av påsens innehåll.

Jag fick också frågan om jag ville ta emot urnan på ett rum men det ville jag inte.Så snabbt som möjligt ville jag ha henne till mig.
Tackade hjärtligt och gick ut.

Väl ute slöt jag kassen intill mitt bröst och viskade tyst....Nu ska du få komma hem igen lilla älskling.
Det gjorde så ont i mitt hjärta av saknaden efter henne och samtidigt en befriande lättnad att ta henne till mig igen.
Nu skulle inget få skrämma henne mera, aldrig någontin mera!

Satt i bilen och grät högt och lät smärtan sköjas ut med tårarna som rann.
Förbannade de människor som låtit detta lilla liv fara så illa redan som liten att hon fick sådana bestånde men av det, att hennes liv måste avslutas.
Samtidigt kände jag en tacksamhet över den tid vi fick Lovan och jag.
Att jag hade möjligheten att lära känna henne lite, det hon klarade släppa in mig i sin sargade själ.

Samt att jag hade den ekonomiska möjligheten och framförallt inre styrkan och kärleken till henne och livet, att avsluta hennes lidande på ett värdigt sätt.



Åkte så mot Surahammar.
Handlade på affärn där och for vidare till min dotter och barnbarn i Ramnäs.
Möttes av Ville katt där :)
Han tröstade sin mormor och mitt barnbarn förslog att Ville kan komma och bo hos mig så jag inte behöver sakna Lovan så.
Så himla gulligt av henne :)

Jag gör det säkert senare...behöver sörja Lovan en stund först.
Det är för snart inpå.

Kom senare på dagen hem med Lovan och ställde hennes lilla urna bredvid Tittis.
Tände det ljus som står vid urnorna och kände hur lugnet föll på plats i mig.
Båda tjejerna hemma igen.

Tände gravljus på en kulturgrav vid platsen där lilla kyrkan i Surahammar stått innan den brändes ner av en sjuk människa.
Två ljus står där nu och brinner i några dygn.
Till minne av alla som lämnat jordelivet och lämnat oss kvar med saknaden.
Både människor och djur

Behövde den stunden i ensamhet med tankarna då jag stod där och såg ut över sjön.

Nu har mina tjejer landat hos mig igen och vi bär våra minnen tillsammans.
15 år fick jag med Titti.
Endast 7 månader med Lovan.

Ni finns båda i mitt hjärta för alltid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards