Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Sirpa - 19 oktober 2016 15:19

Jag håller på och sakta men säkert att ändra lägenheten till att kunna bebos av två personer.

Hämtade ett skåp igår från min dotter som köptes in i släkten för säkert 16-17 år sedan.
Nu hamnade den hemma hos mig :)

In i sovrummet med den.
Lakan, påslakan, örngott och dukar fick sin plats i den.
Nu finns ett stort skåp tomt i hallen, väntande på min älskling.
Forsätter röja och ändra...

Jag gillar den här lägenheten mer och mer.
Tog loss hyllor i badrummet och satte dem på en annan vägg istället.
Kommer att skaffa ett riktigt badrumskåp med speglar.
Letar på Blocket nu och Ikea kommer få ett besök framöver.

Av Sirpa - 19 oktober 2016 02:29

Måndagen avslutades med att jag körde en tur till och från Arlanda och sedan var det dags för tvätt, städ, tankning, toatömning osv.... av våra tre Arlandabussar.

Pjuh!
Det är ett styrkepass som heter duga kan jag lova.

Saknade min älskling hela kvällen.

Kom hem vid 1.30 tiden på natten och somnade efter 2 nångång.

Vaknade så redan vid 7 tiden på Tisdagsmorgonen.
Gick inte att somna om.
Min älskling skrev straxt till mig och det gjorde mig så glad.
Han mådde något bättre.

När han mår dåligt så vill ju jag ta hand om honom.
Se till att han har det bra och får det han behöver.

En stund senare hör min bästis av sig och frågar om jag är frukosthungrig.
Självklart var jag det så hon kom över en halvtimme senare med färskt bröd som hon inhandlat.
Jag hade dukat och fixat, kokat ägg och tänt mysljus åt oss :)

Som vanligt hade hon och jag massor och prata om.
Supergott ostbröd!
Vi satt i säkert ett par timmar och pratade innan det var dags för mig att åka till dottern.
V for tillbaks till jobbet igen, hennes långrast var snart över.

Kul att sitta och prata på detta viset som hon och jag brukar göra.
Det är mycket vi hinner avhandla :)
Eller hur V ?

Ringde min dotter och checkade av om jag skulle hämta lillan på förskolan.
Det skulle funka perfekt tidsmässigt.
Så blev det :)
Mormor hämtade en jätteglad och överraskad tjej på Nytorpskolan.

Hon sprang rakt in i min öppna famn i stor glädje över att jag hämtade henne.
Lilla gumman :)
Mormors lilla älskling.

Vi åkte till Netto och handlade.
Vi fyndade där.
Lillan fick en jättemjuk mysfilt och hennes mamma en likadan, fast annan färg.
Skönt att kura ihop sig i nu under hösten, på soffan.

Köpte med lite mat som jag gjorde iordning hos dottern.
Vi åt och mådde gott i det lilla köket.
Katter och hundar som sällskap.

Sedan bar vi ner ett skåp som jag fick.Jag har behovet av förvaring och dottern ett överskott av möbler.
Ett par klädskåp behöver loss hos mig tills min älskling flyttar in.
Jag vill att han skall känna sig välkommen den dagen det är dags.
Att han har någonstans att ha sina saker och kläder.

Längtar så efter att få bli sambo med honom :)
Denna härliga man som gör mig så lycklig på alla sätt och vis.

Kom hem med skåpet.
Bar upp några delar, tar resten imorgon.
Duschade, pratade med älsklingen på messenger och trivdes.
Låg på soffan och vilade tills det var dags att åka till jobbet.


Bilden på skåpet är taget då det fortfarande stod i lillungens rum :) fylld med leksaker.
Jag tar en bild sedan när jag installerat den hos mig.

Åkte till jobbet.
Körde en tur till och från Arlanda.
Ganska mycket kunder :) Roligt!

Sedan var det dags för garagetjänsten igen.
Tvätt, städ, tank.... osv av tre bussar.
Nu var de jättesmutsiga både inne och utvändigt.
Höstlöv på golven, utspillt kaffe...

Jobbade och slet.
Läste av färdskrivarna och kämpade på.
Var jättetrött när jag kom hem innan 2.
Fylld dag med sysslor.

Saknar min älskling!
Jättemycket

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards