Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Sirpa - 26 oktober 2016 14:09

Livet är lite knepigt ibland.
Jag får svårt att förstå hur min hälsa kan bli någonting som jag måste i stort sett be om ursäkt för.

När jag som människa levererar fullt ut så är allt frid och fröjd.
Men när jag inte mår toppen så är det plötsligt synd om andra som "måste" leva i en oro för mig.

Ehh....det är något jag inte riktigt greppar här!!

Jag vill inte redogöra för vem detta handlar om då jag inte vill något ont.

Ingen behöver oroa sig för min hälsa.
Jag tar hand om mitt och kräver inget av någon.

Mina barn och min älskade, samt min bästis finns vid min sida och lyssnar på mig när jag pratar om det jag känner...som det skall vara.
Det är det vanliga sättet att visa sin kärlek och omtanke.

Inte att som de andra jag menar, försöka ge mig dåligt samvete för att det blir "jobbigt" för dem att oroa sig för mig.

Nåt är helt snedvridet!

Detta är heller ingen inbillning eller nåt jag skapat i min hjärna utan det har helt enkelt levererats till mig i ord.

Så hädanefter kommer jag inte att berätta något för personerna ifråga om mig själv och mitt liv.

Tog det beslutet efter ett slitigt telefonsamtal idag.

Ligger i mitt varmbad, ett glas äppelmust upphällt och ljus tända

Gick upp tidigt imorse, jättetrött!
Hostade så mycket igår att jag var helt färdig på natten nör jag kom hem från jobbet.
Frusen och trött.
12 timmars fasta på det.

Gick upp, drack kaffe och gjorde mig iordning.
Ut i kylan och det visade sig vara blixthalka.
Skrapa rutor och sedan ut på glashala vägar

Åkte till Vårdcentralen i Surahammar.
5 rör med blod togs av en jättetrevlig sköterska.
Vi pratade om allt möjligt.

Min läkare kommer få svaren på proven och kontaktar mig sedan.

Åkte till Willys och handlade.
Var jättehungrig efter timmarna av fasta.
Hem till min dotter i Ramnäs.
Vi åt storfrukost och pratade om livet.

For sedan och handlade på Spargrossen och Netto i Sura.
Mat hem och lite annat jag behövde.
Skildes åt och jag for hemåt...

Där i bilen i telefonen fick jag mina fiskar varma....
Som ledde till att jag stänger ner personer i min närhet ett tag
Orkar inte bära dem också just nu.

Kom hem.
Packade upp varorna.
Tappade upp varmbadet och kände hur jag längtar efter min älskling.

Så mycket skulle finnas att prata om...han om någon förstår hur livet kan vara med energitjyvar inpå livet.

Av Sirpa - 26 oktober 2016 06:47

Ligger här i min varma, sköna säng.
Lätt huvudvärk.
Har nu fastat sedan 20 igår kväll och min kropp är jättearg.

Den brukar få lite att äta när jag jobbar sent som igår och även lite knäckebröd på morgon med kaffet.

Nu är det inte så och det känns.

Ska vara i Surahammar 7.45 för provtagningar.

Kommer inte ifrån att jag känner en viss oro över vad det är för fel på mig då jag har hostat så länge och att blodtrycket nu ligger så högt.

Det tjuter i öronen på mig just nu....

Försöker låta bli att oroa mig, det gör ju inget bättre.

Hade så många hostattacker igår att min hals och strupe är så ömma.

Ska snart klä på mig och komma iväg..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards