Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Sirpa - 27 oktober 2016 06:53

Hade svårt med sömnen inatt.
Dels spökade tråksamtalet med utskällningen i min hjärna, men framförallt led jag utav hostan.

Var jättetrött när det var dags att gå upp 5.45

Sitter nu utanför besiktningen och väntar på min tur.
Dotterns bil skall besiktigas.

Sedan bär det iväg till jobbet och en lång dag.

Är så trött....

Av Sirpa - 27 oktober 2016 01:46

Detta förbaskade hostande bryter ner mig mer och mer i orken.

Attackerna avlöser varandra stundtals.
Jag kan inte ens prata glatt med min käresta utan att det slutar med att jag håller på att hosta lungorna ur mig.

Jösses....det här knäcker mig snart!

Sitter just nu, mitt i natten i min säng.
Har precis pratat med min älskling som åkt hem från sitt jobb mitt i natten.
Han lider med mig när han hör hur jag kämpar med hostan.
Nu inatt har jag knappt någon röst kvar då stämbanden tagit stryk.

Jag orkade inte ens ringa min bästis som sökt mig vid ett par tillfällen idag.
Klarar knappt av ett telefonsamtal.
Det bästa är när jag är tyst och helst inte ens äter eller dricker något.
Bara andas och det varmluft inomhus.
Går jag ut så är det genast fullt pådrag i andningsvägarna, i kylan.

Fasar för morgondagen.
Ska upp tidigt och besiktiga min yngsta dotters bil först innan jobbet.
Delad tjänst imorgon så jag har flera timmars rast på dagen då jag kommer att åka hem för att bara vila, innan andra delen av körningen.
Jobbar sedan Fredag Lördag Söndag, långa dagar.

Får se om jag klarar av detta eller om jag måste avstå från att jobba.
Beror helt på hur jobbig morgondagen blir.
Kunderna tittar på mig så när jag sitter vid ratten och hostar flera omgångar mellan Västerås och Arlanda.
De är väl rädd att jag smittas.

Jag har inte råd att vara hemma.
Behöver varenda krona jag kan tjäna ihop.
Hoppas provsvaren kommer fort från läkaren så vi kommer vidare i detta.

Han lovade ju mig att han inte släpper mig förrän vi vet vad det är som ger mig hostan som hängt i så länge nu.

Ska straxt försöka fortsätta sova.
Behöver all sömn jag kan få för den långa dag som ligger framför.

Hoppas också på att få vara ifred för delar av släkten som skällde ut mig idag då jag inte är accepterad att vara vid sämre hälsa.
Jag tillåts helt enkelt inte att vara som andra människor utan ska ständigt vara vid god vigör och bara stötta och finnas för andra som behöver mig.

Ibland så funderar jag faktiskt på att säga upp bekantskapen med delar av släkten bara för att få vara den jag är.
Jag tänker inte sätta mig i nån sorts bojor pga att jag har blodsband med människor.
Ingen ska komma och tala om för mig hur jag ska leva, vem jag skall besöka och när.
Jag styr mitt eget liv.

Jag har inga som helst skyldigheter att ställa upp för någon.
De som behöver mig och som jag själv vill ha i mitt liv är mina egna barn och barnbarn, min älskade och min bästis.
Resten är sådant som jag själv väljer när jag vill lägga tid och energi på.

Kan man inte acceptera detta så vänder jag ryggen helt och går.
Svårare än så är det inte.

Jag behöver inte få en utskällning i telefon bara för att jag inte dansar efter andras pipa.

Så är det! Och i detta lever jag.

Nu ska jag sova mera denna natt.
Hostan har lugnat sig och det är frid.
Min älskling har somnat hemma hos sig...
God natt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards