Direktlänk till inlägg 27 november 2016

Känner mig piggare

Av Sirpa - 27 november 2016 07:10

Somnade tryggt och ovaggat igår kväll, vid 23 tiden.

Diskade efter att älskingen åkt hem till sitt.Att handdiska är ju meditation för mig.
Tankarna far iväg när jag står där, med lödder på händerna.

Mysigt med så mycket disk :)
Är inte så van vid det då jag boat ensam såpass länge.
Vi åt ju dessutom Tacos.Då blir det skålar och skedar i alla dess former.
Jag mådde bra, bättre än på väldigt länge.

Satt sedan med en kopp kaffe, såg på tv och åt lite kakor som jag köpt tidigare på dagen.

Vi fortsatte vårt prat på messenger och det kändes skönt.
Svårt att bara avsluta och bli tyst.
Vi har så mycket som behöver avhandlas på alla plan.
Livet går vidare i ett lugnare tempo och det ger hopp om att jag kan få chansen att komma ikapp med min ork någon gång.

Vi pratade om hur skönt det är när jag inte längre hostar.
Inte en endaste gång under denna Lördag hade jag hostat.Inte ens ute.
Kanske det nu givit med sig och håller sig borta.

Kände hur tröttheten kom över mig där i soffan.Sängen var skön att krypa ner i då.Släcka lampan, sluta ögonen och bara låta sömnen ta över.

Sov lugnt, djupt och tryggt hela natten.
Vaknade tidigt av att Ville katt grejade med någonting.
Gick upp och gav honom mat.
Var själv jättetrött fortfarande.Tänkte sova mera, men piggnade till efter en stund.
Tog på kaffe, kokade upp färsk Ingefära som jag tänkte dricka under dagen.
Ingefära gör gott i kroppen.

Kröp ner i sängen igen och bloggade, njöt av mitt kaffe och kände mig lite rastlös.
Lade in månadens räkningar för betalning.
Känner en viss oro för framtiden, då jag blir beroende av Försäkringskassan.
Har ju hört att det kan dröja månader innan utbetalning från dem kommer.
Får tänka ut en handlingplan om det blir så.
Räkningarna finns ju kvar fast jag är sjuk.
Måste betalas varje månad oavsett.

Aldrig att jag lämnar en räkning att förfalla.De skall betalas!
Finns inget annat i min värld och det kommer aldrig förändras.
Hellre svälter jag än att jag försenar en räkning.

Kändes skönt att få detta gjort.
Inte mycket kvar av lönen men det är bara att gilla läget.
Vi tjänar inte mycket som bussförare.
Har aldrig tjänat så dåligt som jag gör på det företag jag kör för nu.
Hoppas trivsel och harmoni kan återfås framöver så det blir värt att få så lite i lönekuvertet.
Just nu är det inte ok.
Både jag och kärestan mår dåligt på vår arbetsplats och jag vet att vi inte är ensamma om det.

Så fort jag är frisk så kommer jag kontakta min eventuella framtida arbetsgivare.
Kanske blir det byte av arbete under början av nästa år, om ingen förändring görs i det befintliga.
Vi stannar inte och mår dåligt frivilligt.
Inte med alla de år vi har i branschen och den erfarenhet vi bär.

Kärestan har redan fått erbjudanden från flera andra arbetsplatser.
Så vi sitter inte i sjön.
Fast båda har vi svårt att ge upp någonting som vi trodde på och brann för.
Det tänket håller hoppet levande om bättring.
Den som lever får se.

Jag ska ta mig en tupplur till innan jag kör igång denna Första Advent.
Tänkte äta frukost sedan med kärestan på hans rast.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards