Direktlänk till inlägg 28 november 2016

Energipåfyllning

Av Sirpa - 28 november 2016 19:33

Denna dags förmiddag var krävande för mig, då jag hamnade i en frustration över att inte fungera fysiskt i mitt liv, fullt ut.

Hjärnan går för fullt på mig men min kropp orkar inte.Den är så uttömd på energi efter lång tids stress.
Detta gjorde att jag hamnade i ett läge där jag genomgick en kamp inom mig som resulterade i ett rop på hjälp.

Min älskade fick verkligen lov att med allvarsamma ord, få mig att förstå hur nödvändigt det är att jag måste få den återhämtning som behövs, för att sedan kunna fungera normalt i vårt fortsatta liv.
Inte tal om att börja arbeta innan jag är vid full energi igen.

Jag var så arg och trött på mig själv att jag var på väg att ringa mig frisk, trots att jag knappt har orken till de vardagliga sysslorna.
Jag skulle i ett sånt beslut, snart krascha på nytt och ännu hårdare om jag inte låter detta ha sin gång.

Han fick mig att lyssna!

Vid 13 tiden kom min dotter och lillan, hundarna.
Lillan hade med pepparkaksdeg så vi hjälptes åt att baka pepparkakor.
Hon var en hejade på att kavla deg och göra kakor :)

Det blev räddningen för mig denna dag att hon kom till sin mormor.
Min energinivå steg genast och livet kändes så mycket lättare.

Medans lillan sedan tog ett bad med badankor och my little ponysar i skummet så fixade jag mat.
Lite senare kom min dotter åter från sitt besök hos psykologen, där hon får hjälp att bearbeta allt efter de åren av hade av fysisk och psykisk misshandel med mannen hon var gift med.

Lillan och hundarna är med mig då det blir vid sådan tid då jag är tillgänglig.
Vi åt tillsammans och pratade om allt möjligt.

Min älskling ringde på väg till sitt arbete och hörde efter hur jag mådde och vi pratade om min förmiddag och hur jag tänkte där.
Jag är så himla glad att vi kan kommunicera fullt ut han och jag.
Allt blir så mycket lättare i livet då.

Gänget åkte hem mot kvällningen och jag diskade innan jag valde soffläge vid tv:n

En dag som blev jättebra trots att den började så jobbigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards