Alla inlägg under november 2016

Av Sirpa - 4 november 2016 08:13

Igår Torsdag hade jag en helvetesdag med min hosta.

Sista vändan till och från Arlanda satt jag och hostade i stort sett hela tiden.
Var fullständigt slut när jag kom till depån.
Gråtfärdig av smärtan i luftrören och hostan som slet mig i bitar.

Kommer in på depån med tårarna i ögonen och möter där min älskade bästis Veronica.
Hon ser genast att något är helt galet med mig, då jag var alldeles förvirrad och slut.

Vi gick ut till hennes buss och där rasade hela världen för mig.
Jag var helt förtvivlad över allt som sker runtikring mig och att jag inte orkar mera då jag går sönder av hostan!!
Mina krafter började helt ta slut.
Fullständigt!

Hostade och grät, pratade och hostade om vartannat.

Smakade blod i munnen.
Det lugnade ner sig en kort stund för att sedan börja igen när jag gick ut i kylan.
Hade då ringt och sjukskrivit mig.
Klarar inte jobba sådan som jag var.

Veronica tyckte att vi åker in till sjukhuset...jag måste få hjälp.
Fick inte åka hem i det tillståndet.

Jag tvekade länge..ville inte vara till besvär för någon.
Skulle ringa min läkare under Fredagen.
Veronica gav sig inte, så vi åkte till sjukhuset.

Hostade i bilen så jag höll på att tuppa av.Var yr...fick inte luft mellan hostningarna.

Möttes upp utanför Journottagningen och kom in ganska snabbt.
Undersökning, frågor i mängd.

Bra läkare.
Berättade att min hosta var under utredning och han lyssnade på lungor och snabbsänka togs.
Allt helt normalt.
Förutom att jag hostade och var igenomsvettig, helt slut.

Han konstaterade att det kom från min mage.
Jag hade ju ganska ofta halsbränna av min stressmage/skiftmage och nu hade det frätt sönder min strupe och halsen såpass att jag hostade därför.

Han såg att det var alldeles trasigt när han tittade.

Fick utskrivet stark hostmedicin och magmedicin.

Jag blev förvånad och han berättade att detta var många gånger orsaken till en ihållande hosta.

Mitt stessiga liv under senaste året hade helt enkelt pajat min mage och ställt till med detta.

Så jag tackade för hjälpen och kramade om min envisa underbara bästis och åkte hostande till Hälla Maxis apotek och hämtade ut medicinen.
Snabbt hem och in med hostmedicin så jag fick slappna av.
Det krampade i halsen...

Så skönt när det släppte efter ett tag och hostan/krampen avtog.

Bytte om och bara var....

Vilken vända

Av Sirpa - 2 november 2016 18:18

Det är lite för mycket nu som händer i min kropp för att jag ska vara trygg...

Kom hem helt slut från jobbet idag.
Det tjuter i mitt huvud, hjärtat dunkar på jättehårt och mina blodkärl gör ont.
Skyhög vilopuls...

Tog ett varmbad då jag blev så kall på jobbet.
Dörren öppen och ut i skitvädret för att lasta bagage, hjälpa kunder och öppna/stänga luckor.
Var alldeles stelfrusen vid hemkomst...

Fixade mat och efter jag ätit så kom min fjärde mastodont hostattack idag.
Det slet i halsen och luftvägarna och när hostningarna började avta så var jag alldeles darrig.
Det smakade blod i munnen och stämbanden smärtade.

Hade hostat under körning tidigare så tårarna rann på mig.

Varför får jag inte provsvaren nångång?
Kommer jag att få lov att bli hemma från jobbet??
Jag orkar inte hålla på såhär länge till.

Mår inte bra....inte alls bra!

Av Sirpa - 2 november 2016 04:26

Bland det bästa jag vet i nuläget är att höra min älskades röst i telefonen.

Våra skratt och tokstunder fortsätter mitt i livets allvar.

Sakta men säkert rullar saker och ting åt rätt håll.
Jag hör ju till den lite otåliga sorten så det kryper stundtals i mig.
Vill skynda på händelser som behöver tid att mogna och falla på rätt plats.

Har fullt upp med mitt eget liv mitt i allt så när kvällarna kommer så stupar jag isäng :)

Hämtade hem mina vinterdäck igår i det ymniga snöfallet som rådde.
Efter det fick dagen bli till ände.
Duschade och kom till ro.

Pratade med min käresta en sista gång för denna dag och lade mig att sova med hans älskade röst i mina öron.

Av Sirpa - 1 november 2016 17:22

Tiden går så fort att jag knappt hinner med längre...

Vaknade av mobilväckningen 3.00 imorse.Hörde hur regnet skvalade ute.
Gick upp och tänkte på gårdagen och timmarna med lillan och bassarna här hos mig, medans min dotter var hos sin advokat.
Vi skjutsade dit henne först innan lillan och jag gick upp med hundarna hem till mitt.

Tappade upp ett varmt, mysigt skumbad åt lillan.
Tände vanlijdoftande ljus och fröken blev serverad hallon/björnbärsjuice i badet :)
Hon uppskattade verkligen myset hos mormor.
Nonnos spa.

Jag fixade middag åt oss medans hon småsjöng i badet och lekte med sina barbiedockor.
När maten var klar och fröken badad var det dags att hämta upp min dotter igen.

Vi åt middag tillsammans och pratade om att åka i veckan till min pappas grav.Likaså behöver vi båda byta till vinterdäck på bilarna våra.

Jättemysigt att ha familjen här några timmar.
Alla var vi jättetrötta när klockan närmade sig kväller.
Hejdåkramar och sedan åkte alla hem.
Jag såg till att ganska snart komma isäng då jag skulle upp så tidigt.

Tisdagen bjöd på regn och blåst hela dagen.
Körde min första tur 4.30 från Västerås.

Min älskling hade fått en jobbig början på sin arbetsvecka på depån.
Tankningen hade inte fungerat så det blev skytteltrafik till macken för tankning.

Under min första Arlandavända var det kaotiskt på E4:an mot Stockholm.
Rånare på flykt från Rosersberg hade kastat en massa fotanglar på vägen så bilar fick punktering och vägen stängdes av helt under lång tid.
Köer från alla håll och kanter som även påverkade våran trafik då det inte gick att komma fram.
Bilisterna valde andra vägar och det skapade köer där vi kör.

Jag blev lite försenad till min rast.
Hade som tur så lång rast att det inte påverkade laglig rast.

Hemsk blåst hela dagen med kastvindar som tagit tag i bussen rejält.

Mitt i detta har jag fajtats med min hosta...den har återkommit om och om igen och nu när det börjar bli kväller så har jag ont i luftvägarna och knappt någon röst kvar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards