Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Julmiddag med jobbet

Av Sirpa - 4 december 2016 02:47

Lördagen kom och jag vaknade vid 7.30 tiden.
Bestämde mig för att åka till min äldsta dotter med familj, utanför Eskilstuna.

Senare mot kvällningen var det dags för jobbets julbord, så min tid var begränsad.

Lillkillen bakade pepparkakor med sin mamma.
Fick smaka dem till varm glögg.Jättegoda
Hade handlat på Maxi innan jag kom till dem.

Resonerade med min älskling vilken skjorta och slips han skulle ha på kvällen :)
Han skulle bli så fin i skjorta och kavaj med en snygg slips.

Pratade jobb med min dotter.
Jag är så sugen på att prova jobbet inom Socialpsykiatrin som boendestödjare i Eskilstuna.

Åkte hemåt vid 14 tiden.
Var ganska trött då....
I duschen, vilade kort.Åt lunch och började göra iordning mitt hår.

Får då meddelande från kärestan att hans rygg låst sig.
Nu igen!
Detta händer ofta sedan han började med det tunga jobb han har.

Så förbaskat jobbigt!
Just idag när vi skulle på julbord med jobbet.Är det inte det ena så är det något annat som jäklas.

Det var tvärlåst läge för honom och han hade jätteont!
Tog beslutet att åka själv på julbordet och representera oss båda där.
Han hade sonen hemma som hjälpte honom och tur det.

Helt utan någon som helst glädje sminkade och klädde jag mig.
Fick ta till all min viljestyrka och åka iväg, utan honom.
Vi hade båda sett fram emot att få vara lediga tillsammans och ha trevligt med kollegor och varann, på fritiden, inte bara jobbet.

Kollade av då och då så han klarade sig med sonens hjälp.

Samlades på depån för glöggmingel först.De andra åkte sedan bussen och jag tog bilen.
Chefen slog följe med sin bil.
Hon bor i Örebro och åker direkt hem efter julbordet.

Brukshotellet i Hallstahammar var målet för oss.
Jättevackert utanför med eldar och machaller.

Bussen kom straxt efter med resten.Jag hade en kollega med i bilen.Nyopererad i sin handled var det bekvämare att åka bil.

Vi gick in och satte oss till bords.
Försåg oss med mat, medans underhållning pågick av dem som serverade oss.
Fruktansvärt hög volym, så min stressnivå var straxt hög.
Åt av det jag tycker om.God Janssons Frestelse och köttbullarna smakade hemgjorda.

Kollegor frågade efter min käresta och blev ledsna över att han var knockad av sin rygg.
Flera var så glada över att vi blivit ett par och snart flyttar ihop.

Pratade på messenger med mitt hjärta som låg i soffan och hade ont.
Kände mig handfallen.
Kunde ju inget göra.

Kaffe och gottis.
Showen fortsatte och volymen var öronbedövande.Bra föreställning.
Jätteduktiga artister.

Efter ett par timmar var jag helt färdig.
Orkeslös och vit i ansiktet, enligt kollegor som höll lite extra koll på mig då de vet att jag inte är pigg.

Jag och två andra bröt upp vid 21.40 tiden.Vi åkte till Västerås efter att ha tackat för oss.
Lite jobbigt att köra i mörkret.
Släppte av kollegorna på depån.
Åkte hem och nästan stupade in genom dörren hemma.

Jag deltog så gott jag orkade.
Tycker om mina kollegor och fick ju några timmar med dem.

Lägger inte ut bilder på dem här utan deras tillåtelse.

Pratade mera med min käresta.
Ont och låst läge.

Gick och lade mig vid midnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards