Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Onsdagen gled förbi..

Av Sirpa - 8 december 2016 08:43

Mina dagar går, fast jag inte jobbar.

Känner mig sakta bättre och det ger mig glädje och mod att blicka framåt.

Det är så mycket jag vill göra och känna att jag kan påverka.
Men bromsen i kroppen är i och den lossnar lite i taget.Väldigt sparsamt.

Gjorde inte många knop igår men ändå resulterade det i att jag sov vid två tillfällen på soffan.
Lägger mig för att vila, se på tv och bara försvinner in i sömnens värld.
Ofta med Ville katt spinnande på magen.

Gick upp vid 8 tiden på morgonen igår. Kaffe i sängen givetvis.
Lite blogg och tankar.
Sedan upp och duschade, bäddade.
Hade tvättstuga bokad 10 så det blev tre vändor till källare och 4 maskiner tvätt, under 3 timmars tid.
Andfådd och darrig i knäna låg jag sedan i soffan och bara vilade.

Känns så jobbigt att det inte finns ork i min kropp!!

Kämpar med min känsla av oduglighet.Samtidigt som jag blickar framåt.

Min dotter och lillan kom sedan vid 13 tiden och hämtade mig.
Vi åkte till Maxi Hälla och handlade.
Jag behövde varor till Juldagens julbord för familjen.
Inhandlar lite i taget för att slippa stressa.Skönt att komma ut.
Vill bara ta det lugnt när jag går där bland hyllorna och planerar.

Vi köpte mat på donkan, åkte till Björnöbron och åt där medans vi såg ut över vattnet.Pratade om livet, om julen...

Kom hem och hann inte ens plocka ur kassarna innan jag var tvungen att lägga mig och vila.
Somnade en timme i soffan.
Tog mig ett varmbad då jag kände mig frusen.
Har nyst mycket under dagen...hoppas att jag inte åker på en förkylning mitt i det orkeslösa också.

Senare på kvällen fixade jag mackor och kaffe.Besökte min älskade på hans rast.Fick en stund av välbehövlig samvaro och goda samtal.

Blir mycket jobbsnack också då hans arbetssituation är jättejobbig.
Det krävs så oerhört mycket av honom så det hamnar på orimlighetens sida.
Detta gör mig arg och ledsen.
Vi kämpar och hoppas på en förändring.
Det räcker med att jag går sänkt härhemma!!

Mejlade till planeringen om min status och hur det ser ut framöver.
Likaså uttryckte jag mina tankar om allt som sker med kollegor som sliter halvt livet ur sig just nu.
Förändring måste till och det snabbt!
Annars ligger det flera långtidssjuka snart i systemet.
Till vilken nytta!

Kom så hem vid 21 tiden.
Min mage hade bråkat hela dagen.
Värk, svullen och orolig.

Jag längtar så efter att få ordning på min hälsa så jag kan börja leva igen.
Tuffa fram med minuskrafter är inte min grej.

Min vikt ökar och musklerna faller ur.
Mår pyton av att inte orka träna.

Planering av mina dagar är jätteviktigt, då orken är begränsad.
Mår bättre än för en vecka sedan.
Jag är otålig och vill framåt snabbare...bara det i sig blir ett stressmoment som jag måste jobba med ständigt.

Sover gott om nätterma.
Drömlöst och stilla, det är bra.
Allt går framåt :) sakta men säkert.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards