Direktlänk till inlägg 12 december 2016

Främmande doft

Av Sirpa - 12 december 2016 06:41

Vaknade denna kalla, snövita Måndagsmorgon med själen lättare på något vis.Jättetrött i kroppen!

Samtidigt som min näsa kände en främmande doft i mitt sovrum.
Luften kändes kyligare...det var ljusare ute, trots att klockan var bara straxt efter 5.

Vände på mig i sängen och blev då påmind om var doften kom ifrån.
Vår "nya" säng som jag sovit natten i.
Det var den som jag kände.En svag doft som näsan inte känt igen.

Kände en glädje spira inombords, vid tanken på äventyret dagen innan.

Jag, min käresta och en god vän var ut till hans stuga och hämtade denna dubbelsäng som jag nu sovit första natten i.

Det blev ett större äventyr än vi tänkt oss.Ett skogsäventyr :)
Kärestan hämtade mig mot eftermiddagen hemma.Jag hade då ställt undan den säng jag hade mot väggen i sovrummet.
Riktigt tufft för mig då krafterna ännu lyser med sin frånvaro.

Men med vilopauser på soffan så kunde jag städa ur sovrummet.Ville inte ha in nytt i ett dammigt sovrum.
Blev nöjd med resultatet.
Hann vila en timme och äta lite innan avfärd ut i skogen.

Vi möttes på depån våran, åkte ut till vännens stuga i skogen.
Det låg snö på vägen, dryga decimetern men hans bil plöjde fram fint.Tills vi kom till ett ikullfallet träd som hängde över vår färdväg.

Det fixade grabbarna med en medhavd yxa.Snön yrde och grenarna föll och vi kunde köra fram till stugan.
Jag monterade ner sängen medans grabbarna skottade snö, kopplade kärran och gjorde klart.
De bar ut allting.
Jag höll ordning på skruvar och bäddmadrasser.

K visade oss stugan och sedan for vi åter.Ingen enkel match direkt då det var grymt halt.
Två gånger fick kärran tas loss och backas åter för hand.
Tog bättre sats och lyckades få fart på ekipaget.
Snorhalt under snön.

Åkte hem till K och hans fru på lite kaffe innan återfärd.
En trevlig stund i ett vackert hus på landet.
Underbar omgivning.

Åkte så till stan, till min lya.
Tog upp småsaker och låste upp.Grabbarna bar upp sängdelarna.

Jag var då jättetrött och arg på mig själv för att inte orken räcker till mycket.
Så glad att grabbarna fixade allt bärande.
Kramade på dem, tackade och sedan var jag själv med sängdelar spridda över golvet.

Kärestan skulle hem till vovven.
Hans andra bil hade blivit påkörd av en smitare under den tid vi var iväg.
Vittnen ringde honom, som lyckats ta registreringsnumret.
Han skulle kontakta polisen efter översyn av skadorna.
Alltid nåt elände på gång.....suck!!

Jag var tvungen att vila en stund.Äta lite innan ihopmontering av sängen.
Den var enkel att skruva ihop.
Rengjorde allt efter transporten.
Vilade emellan och fortsatte jobba på.
Fann det angeläget att få ihop sängen så jag fick den att sova i.

Till sist, efter bök och stök med madrassen som var stor och otymplig, så var allt på plats.
Benen var som gele på mig, armarna kraftlösa.
Så frustrerande att inte orka!!!
Blir knäpp snart på detta!

Jag som brukar fixa sådant här i ett kick utan att ens blinka.

Fint blev det efter att jag bäddat och fixat klart så långt det gick.
Gamla sängen är ju kvar, uppställd längs väggen.
Den skall till mitt barnbarn i Ramnäs.
Dags för en stor, härlig säng åt henne på hennes eget rum.

Så skönt att få detta gjort och jag är så tacksam över att få denna möjlighet.Vi är tacksamma.
Tack vår fina vän K för vår första gemensamma säng.
Nu kan min älskade börja sova hos mig.
Gick inte tidigare med den mjuka smala säng jag hade.Hans rygg hade inte klarat det.

Nya dörrar och möjligheter öppnas för oss.Steg för steg går vi framåt med vårt liv.
Ekonomin tillät inte att köpa någon ny, dyr säng.Så detta kom som en skänk från ovan.
De behövde göra sig av med sängen och vi behövde nytt :)
Kan det bli bättre.

Firade tillsammans med Ville katt, med det tredje Adventsljuset tänt och en god kopp kaffe, på soffan sedan.

Älsklingen hade anmält påkörningen av sin bil till polisen och vi pratade om det under kvällen.
Förstår inte att man väljer att smita efter att ha skadat andras saker.
Vad är det för människa som beter sig så??
Tydligen var bilen inte ens i trafik.
Oskattad, oförsäkrad och oregistrerad.
Alltså helt ute och cyklade i tillvaron.
Hoppas personen ifråga får stå för sina handlingar och att min älskling får skadorna fixade utan att få några kostnader av det.

Ringde min dotter i Ramnäs att sängen finns nu, leveransklar till lillans rum.

Kröp ner i vår nya, fasta och breda säng och somnade som ett utblåst ljus på bara några minuter.
Helt slut efter dagens äventyr i vinterskogen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards