Direktlänk till inlägg 14 december 2016

Julmat på Ikea

Av Sirpa - 14 december 2016 01:24

Tisdagen bjöd på trevligheter på rad.

Sov först jättelänge och valde att dra mig en stund till.
Vaknade som vanligt med huvudvärk.
Som tur var gav det med sig efter en kopp kaffe.

Yngsta dottern och jag hade bestämt att om dagsformen tillät så skulle vi ta en tur till Ikea.
Jag själv behövde titta på ett rumsbord till min lya.
Den jag har är för stor.

Avorum ringde om att det var dags att sätta mitt namn nere på tavlan och brevinkastet i trappen.
Kontraktet är ju mitt från årsskiftet.
De frågade om det skulle dit ett namn till då jag sagt att vi skulle bli två i lägenheten i en snar framtid.
Så fick det bli.
Namnen sätts upp straxt innan årsskiftet.
Bra service! Jag hade själv tänkt kontakta dem under nästa vecka.

Dottern, lillan och jag såg oss omkring på Ikeas utställning innan vi gick till restaurangen för lite julmat.
Både hon och jag måste spara på krafterna, då ingen av oss är i form.

Tog oss kallakuret först, som var jättegott.

Åt lugnt, utan brådska.
Mycket pensionärer i farten och de har ju så bråttom överallt.
Sedan kom turen till varmrätterna och de var jättegoda.
Verkligen prisvärt julbord tyckte vi.
129:- för vuxen och 19:- för barn.

Sedan var det lite ris a la malta till efterrätt och starkt gott kaffe.

Mätta och belåtna gick vi sedan och inhandlade det vi var ute efter.
Kände hur mina krafter bara försvann straxt innan vi kom till kassan.

Betalade, blev hemskjutsad av en lika trött dotter.
Kärestan ringde straxt efter, på väg till sitt arbete.
Lastfordon med bränslestopp på E18 blockerade så han fick lov att välja en längre väg till jobbet.

Jag tog mig kaffe medans vi resonerade om allt möjligt i telefonen innan han började jobba för dagen.

Vilade i soffan.Helt färdig under några timmar.
Kvicknade till senare.
Var och handlade lite på Lidl.
Bjöd min kära på mat på hans rast.Fikade innan det var dags för honom att åka för fortsatt arbetskväll.
Mysigt att få rå om honom en stund.

Bloggade om otrevligheter som drabbar oskyldiga, som jag vill skall få vara ifred med sitt liv, i lugn och ro.

Är ännu vaken fast klockan är snart 1.30
Kan inte sova förrän mitt hjärta är hemma i trygghet.
Han måste jobba ensam denna kväll/natt då det återigen strulat till sig med personal på jobbet.

Imorgon blir det lite blogga om det jag köpte idag på Ikea.

 
 
hemmamammafru.bloggplatsen.se

hemmamammafru.bloggplatsen.se

14 december 2016 01:41

Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m


Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.




Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Sirpa

14 december 2016 03:24

Varför skulle du vara för gammal för att blogga :)
Jag är ju snart 60 och bloggar på för fullt.
Det är roligt och värdefullt att få skriva av sig det som bubblar inombords.
Dessutom vet jag också intressant för många som läser.
Fortsätt blogga:)
Livet är till för att göras och levas på det sätt man själv vill.

Mvh Sirpa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards