Direktlänk till inlägg 14 december 2016

Sämre ork idag...

Av Sirpa - 14 december 2016 18:24

Som vanligt så får jag ta det lugnare dagen efter jag varit något mera aktiv.

Låg vaken länge inatt och inväntade min älsklings hemkomst innan jag kunde somna.
Han jobbade ensam i tvätthallen och det gillar jag inte.
Vad som helst kan hända och ingen vet det då han var helt själv.

Vi höll en kontakt så jag visste att allt gick väl.Sedan pratade vi medans han åkte hem, efter ett jobbigt pass med en massa extrajobb, som vanligt.

Somnade vid 4 tiden imorse och sov till efter 10.
Kände mig trött och håglös när jag gick upp.
Gav Ville mat och tog min första kopp kaffe för dagen.

Fick verkligen lov att tvinga mig till att göra det jag planerat för denna dag.
Skruvade ner det stora rumsbordet och ställde undan, vid gamla sängen i sovrummet.
Allt skall lagras sedan när vi får fatt i förråd till det.

Skruvade sedan ihop det nya bordet som tog tid.Lyckades göra fel och måste skruva om.
Märks att jag inte är i form.
Brukar inte göra fel med sånt enkelt.

Allt jag gör tar tid och suger kraft.
Måste pausa och vila stundtals.

Bra blev det fast det tog tid.

Åt en väldigt sen frukost.
Äter Chiafrön till yoghurten och hoppas på att det hjälper mig snabbare att återfå krafterna.

Gick på gåbandet en stund, precis som igår.Benen gillar det och jag badar i svett efter en stund.
Måste röra på mig för detta är inte jag...att röra på mig hör till mitt välmående och min natur.

Tog en lång och varm dusch.
Sedan blev det soffläge igen.
Diskade en stund senare.

Jag visste ju redan igår att min ork inte är stor idag, då jag var iväg till Ikea igår och brände krafter.
Blir besviken och frustrerad!
Vill tillbaka till min form igen.
Jobba och träna, leva normalt.

Ge mig ut på powerwalkpass på en mil och sedan kunna må gott.
Äta utan dåligt samvete.

Ett steg i taget...
Imorgon är det säkert en bättre dag
Med större ork

 
 
Ingen bild

Mimmi

14 december 2016 21:35

Snyggt bord.
Vi har ett sånt fast svart. :-)

Sirpa

14 december 2016 22:39

Tack!
Det var lagom stort och billigt.
Vi kommer ju att skaffa större boende så snart vi hittar nåt vi vill ha, så detta bord får vara bra sålänge.
Har ju ett stort fint, men alldeles för klumpigt här i våran tvåa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards